2x2GB of 4x1GB

Pagina: 1
Acties:

• Uitje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-04-2023
Ik wil een nieuwe pc aan schaffen en vroeg me af wat nu wijsheid is. Ik ben van plan om een Asus P5K-E Wifi/AP moederbord aan te schaffen en daar 4GB geheugen op te plakken.
Nou zat ik zelf te denken aan Kingston DDR2-800 geheugen alleen kan ik nu beter 2x2GB erop zetten of gewoon 4 losse reepjes van 1GB? De 1 GB reepjes hebben een timing van 4-4-12 terwijl dit bij de 2GB reepjes 5-5-15. Iemand hier ervaringen mee?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:09

lier

MikroTik nerd

Persoonlijk zou ik voor 2 reepjes gaan.
Uitbreidbaarheid en wellicht scheelt in het stroomverbuirk (laatste weet ik niet zeker).

Eerst het probleem, dan de oplossing

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:36
Let wel even op of het dualchannel verhaal nog opgaat als je 4X1 gebruikt..

Heb je er al benchmarks op nageslagen om te kijken hoe jouw reepjes zich tot elkaar verhouden?

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-05 21:38
Heel veel uitmaken zal het niet denk ik. Het verschil in timings zul je niet snel merken. Het voordeel van 2X2GB is wel dat je nog zou kunnen uitbreiden.

Let er trouwens wel op dat je een 64bits OS moet installeren met 4GB, anders kun je niet de volledige 4GB adresseren.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-05 22:55
Indien je 4 reepjes gebruikt gaan normaal de timings slechter worden omdat dit zwaarder wordt voor de kontroller.
Dus voor 2 reepjes gaan, lees maar eens over geheugen problemen in deze forum met 4 reepjes.

• Uitje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-04-2023
Als ik het zo lees dan gaat de voorkeur dus toch uit naar 2 x 2GB. Ik had zelf ook dacht ik ergens gelezen dat dit in stroomverbruik zou schelen. Ik ben in ieder geval van plan om Vista x64 te installeren dus dat moet wel goed gaan lijkt me met 4GB. De 1GB reepjes stonden in ieder geval op de QVL van het moederbord terwijl dit met de 2GB reepjes niet het geval is. Lijkt me echter stug dat deze niet zouden werken.

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06-2025

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Zelf heb ik 4x1GB erin zitten. Dit omdat ik na enige tijd 2 modules bijgeplaatst heb. Als je toch nieuw spul koopt zou ik 2x2GB kopen. Dan heb je ruimte om uit te breiden. Voor de geheugencontroller op nieuwe borden maakt het echt niet zoveel uit. Mijn 4 reepjes kunnen op 500+ MHz werken. Meer lijkt me niet nodig ook ;) :P

Youtube Download ubersnel.nl

Pagina: 1