Exchange 2003 & Outlook 2003 op Vista

Pagina: 1
Acties:
  • 261 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• joostingh
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-06 15:53
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem (eigenlijk 2)

Als eerste heb ik een nieuw systeem op het werk en daar staat Vista op. En aangezien ik dat er ook op wil laten staan heb ik daar meteen de nodige software geinstalleerd. Zo ook office 2003 (omdat 2007 niet aan het werk wil)

Nu wil ik daar outlook instellen zodat hij contact maakt met onze exchange server. Nu maak ik een nieuw profiel aan en wil daar verder alles instellen. Als eerste geef ik de naam (of IP adres) van de server op en daarna de naam. Als ik dan op "Naam controleren" klik krijg ik per direct de volgende melding:

"De opgegeven bewerking is mislukt"

Moet ik rechten e.d. aanpassen van Vista o.i.d.?

Verder moest ik ook even een nieuw account aanmaken op één van de andere PC's (WinXP) nu heb ik daar dit account aangemaakt en zie ik ineens dat er geen agenda komt van de persoonlijke mappen. Deze word namelijk gebruikt door iedereen om gegevens etc in te plaatsen. (misschien deze maar is eens naar een ander adres plaatsen)

Alvast vriendelijk bedankt.

• joostingh
Op dit moment heb ik natuurlijk wat andere zaken geprobeerd, ik heb office 2007 geinstalleerd. Nu kan ik daar alles mee doen.

Alleen wanneer ik een profiel aanmaak waar ik contact maak met exchange kan ik 1 box erin zetten en dan zie ik geen email maar de agenda kan ik wel zien.

Als ik later dan outlook weer wil starten krijg ik meteen de melding dat outlook word afgesloten.

• joostingh
Deze tread mag gesloten worden. Ik heb het inmiddels al voor elkaar. Bleek dat de IIS op de server niet helemaal goed stond. Heb nu dus een installatie met Vista en Office 2003. Office 2007 werkt eigenlijk totaal niet want ik kan geen email zien en wel agenda. En als ik outlook afsluit dan kan ik hem niet weer opstarten...

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Leuk zo'n prive topic ;)

Money for nothin' and your chicks for free