Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Automatisch doorlinken

Pagina: 1
Acties:
  • 269 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Telim Tor
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-10-2008
Ik heb een website met frames, en als een gebruiker op bijvoorbeeld pagina8.php terechtkomt, wil ik graag de frames laden, ik doe dat nu door te verwijzen naar: index.php?pagina=pagina8.php. In index.php worden de frames gedefineerd, en pagina8.php zal in het hoofgedeelte geladen worden. Nadeel is dat dan in de adres balk een complexe URL staat, terwijl ik hier liever gewoon www.mijnsite.nl heb staan. De oplossing is simpel, ik verwijs niet door naar index.php?pagina=pagina8.php, maar maak een formulier aan
code:
1
2
3
<form action="index.php" method="get">
  <input name="pagina" value="8" type="hidden">
</form>

Dit formulier verstuur ik automatisch met javascript. Afhankelijk van de instelling verschijnt nu de vraag of het formulier verstuurd moet worden. Dit wil ik natuurlijk niet, maar ik wet geen oplossing. Weet iemand een oplossing of een alternatief?

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:25

Maverick2001

Never look back

Persoonlijk vind ik het wel mooi dat ik weet waar ik ben en dus ook niet storend dat de hele url in beeld komt.

Buiten het feit dat ik frames niet echt waardeer zou je er natuurlijk wel voor kunnen kiezen om een frame te maken om je content heen waardoor de werkelijke URL verborgen wordt.

Pura Vida

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-11 11:05

disjfa

be

Je hoeft toch niet een pagina opnieuw te halen. Je kan ook gewoon pagina`s inladen met javascript. Niet dat dit of jouw manier een geweldige is. Maar het kan.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Ik ben het eens met het alternatief van Maverick2001. Frames zijn krengen uit de vorige eeuw. Laat ze daar. Ook automatisch redirecten is erg storend: je kunt niet bookmarken, je kunt URLs niet makkelijk via IM aan je buddies sturen etc etc.

Je kunt beter kijken of je het CMS kunt aanmaken zodat je pretty URLs krijgt, met leesbare tekst dus. Voorbeelden: t.net frontpage, nu.nl.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 10:04

André

Analytics dude

De oplossing die je nu wil gebruiken laat zoekmachines je site niet goed indexeren. Geeft niet de mogelijkheid tot deeplinken en bookmarken en is redelijk vorige eeuw :)

• Telim Tor
Alles goed en wel, maar ik heb nog geen antwoord op mijn vraag: Hoe kan ik automatisch doorlinken zonder vreemde URL en zonder bevestiging voor het verzenden van een formulier?

Ik gebruik liever ook geen frames, maar had in dit geval weinig opties en namen als pagina8.php zijn meer ter illustratie.

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Kom ik toch weer terug op mijn eerste opmerking. Gebruik een hoofdframe waarin je bovenaan een frame met hoogte '0' plaatst, daaronder plaats je het frame waar je je content in plaatst. Het laatste frame gebruik je dus steeds om je content in op te roepen. Dat zou moeten werken!

Dat je geen alternatieven hebt is natuurlijk onzin. Alles kan je met 'divs' oplossen. Desnoods een Iframe maar dat is misschien ook wel een verschrikkelijke oplossing.

[ Voor 23% gewijzigd door Maverick2001 op 08-08-2007 13:17 ]

Pura Vida

• Telim Tor
@Maverick2001: Het betreft een oude website, met enkele honderden pagina's. Als ik de website van de grond af zou moeten bouwen had ik die frames ook wel weggelaten, maar de website in zijn geheel herschrijven noem ik geen alternatief. Ik heb nu gewoon een situatie waarbij bezoekers vanaf een zoekmachine op een pagina komen waar ik vervolgens frames omheen wil zetten. Op deze pagina heb ik dus nog geen frame met hoogte 0 beschikbaar. Nu kan ik wel doorsturen naar een pagina met een frameset, maar dan heb ik hetzelfde probleem: hoe zorg ik ervoor dat ik als URL gewoon www.mijnsite.nl heb staan zonder met formulieren te werken waar de bezoeker om een bevestiging gevraagd wordt.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Maar waarom wil je zo graag www.mijnsite.nl hebben ipv de url waar je echt bent? Dat is namelijk zo zwaar irritant en bovendien erg 1995.

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Telim Tor schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 11:56:
@Maverick2001: Het betreft een oude website, met enkele honderden pagina's. Als ik de website van de grond af zou moeten bouwen had ik die frames ook wel weggelaten, maar de website in zijn geheel herschrijven noem ik geen alternatief. Ik heb nu gewoon een situatie waarbij bezoekers vanaf een zoekmachine op een pagina komen waar ik vervolgens frames omheen wil zetten. Op deze pagina heb ik dus nog geen frame met hoogte 0 beschikbaar. Nu kan ik wel doorsturen naar een pagina met een frameset, maar dan heb ik hetzelfde probleem: hoe zorg ik ervoor dat ik als URL gewoon www.mijnsite.nl heb staan zonder met formulieren te werken waar de bezoeker om een bevestiging gevraagd wordt.
Sorry maar honderden pagina's?

Herbouwen hoeft toch ook helemaal niet... je roept gewoon je eigen site aan in het onderste frame.
Is helemaal niet zo moeilijk.

Het blijft natuurlijk een enorme pruts oplossing. Ik ben het met de vorige spreker eens dat je beter wel gewoon de hele url kan laten zien.

Pura Vida

• Telim Tor
Ik begrijp je oplossing geloof ik niet goed. Een bezoeker komt binnen op pagina8.php (of hoe het bestand ook heet) en deze moet doorgestuurd worden naar een pagina waar de frames geladen worden. De pagina met de frameset moet toch weten welke pagina geladen moet worden in het hoofdframe? Hoe geeft ik deze informatie dan mee?

Verwijderd

zoek je niet gewoon $_GET['pagina'] voor in je php-code? :P

[edit]
Ik snap totaal niet wat je uiteindelijke bedoeling moet zijn. Je topic is niet kloppend ten opzichte van het form-verhaal.

wat ik denk:
HTML:
1
2
3
<form action="index.php" method="get">
  <input name="pagina" value="8" type="hidden">
</form>

je wilt naar: index.php?pagina=pagina8.php
dan zal je in de hidden input de value moeten veranderen van "8" naar "pagina8.php"
en je moet het formulier natuurlijk versturen! Anders werkt het niet :P
Een alternatief zou kunnen zijn met AJAX dynamisch xml van de server halen, maja als je al zulke moeite hebt je probleem te formul(i)eren dan denk ik dat je die weg niet wilt bewandelen.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2007 14:27 ]

• Telim Tor
$_GET['pagina'] (of $_POST['pagina']) wil ik inderdaad gebruiken, maar hoe kom ik aan die informatie? Oftewel waar komt de inhoud van $_GET['pagina'] vandaan? Ik kan een formulier opsturen, of de informatie in de URL stoppen, maar beide oplossing voldoen niet. Ik zoek dus een beter alternatief.

• Telim Tor
En ik begrijp niet wat er niet te begrijpen valt, maar ik zal nogmaals proberen het probleem duidelijk te maken.

Ik heb een website met frames, ik weet ondertussen dat dit ouderwets is, maar de website stamt dan ook uit de vorige eeuw. De website bevat een smalle titelframe en een frame met een lijst met links naar alle pagina's (meer dan 100). Een zoekmachine indexeert de pagina's waardoor de bezoeker rechtstreeks op een pagina kan komen en waardoor de frames niet geladen worden. Ik kan dit oplossen met een script als:

code:
1
2
3
4
if(top.frames.length != 3){
var filename = location.href.substring(location.href.lastIndexOf('\\') + 1, location.href.length);
location.href = "index.php?pagina=" + filename;
}

De pagina index.php bevat dan iets als:

code:
1
2
3
4
<frameset ...>
 <frame ...>
 <frame name="main" src="<?=$_GET['pagina']?>">
</frameset>

Nadeel van deze oplossing is echter de URL die dan in de adresbalk staat, bijvoorbeeld http://www.mijnsite.nl/index.php?pagina=pagina8.php. Bezoekers van mijn website behoren tot de groep mensen die deze complete URL opschrijven (op papier) om later weer op mijn website te komen. Om het voor deze mensen makkelijker te maken wil ik een URL als http://www.mijnsite.nl in beeld hebben. Dit kan door in het eerste stukje code niet location.href te gebruiken, maar een formulier te versturen (ik kan hiervoor zowel method="post" als method="get" voor gebruiken). Nadeel van deze tweede methode is dat de gebruiker soms om een bevestiging gevraagd wordt voordat het formulier opgestuurd wordt. Ik ben dus op zoek naar een oplossing waarbij index.php weet welke pagina in het hoofdframe geladen moet worden zonder dat ik een vreemde URL krijg en zonder dat de browser eerst om toestemming vraagt.

Verwijderd

leuk voorbeeld

de linkerlijst bevat dus alle 100en links.als je er op 1 klikt word deze geopend in je "hoofdframe" binnen die pagina? dan veranderd de url/site waar je bent niet, ook niet met $_GET variabelen in de link.Als dit niet het geval is is men verkeerd bezig geweest met het gebruik van frames in html. Afgezien van het feit dat een dynamische frameset script totaal niet nodig behoort te zijn en gewoon plat html zou kunnen met je home-pagina in je "hoofdframe".

[edit]
andersgezegd, laat eens zien wat je zelf al hebt (als bv. een site online waar we de werking kunnen zien, of wat code die jij al zal hebben die de vraag van jezelf beantwoord.
Hoe zou jij de frames laden als een bezoeker vanaf een zoekmachine binnenkomt op joke4.html?
De code van je eerste bericht komt totaal tekort voor het anwoord :S
De originele site, die met framesets/frames werkt, zal die code heus wel in zijn broncode hebben staan. tip: zoek anders naar de regels met "<a href="......."</a>", die bevatten het antwoord hoe de geklikte links in een het "hoofdframe" geopend worden.

[editX]
Ach dom van mijzelf, ik heb over het hoofd gezien dat je met javascript hotlinking wilt voorkomen. Het is idd een lastig probleem zo. Ik zou je een mod rewrite methode aanraden om hotlinking tegen te gaan. Maar daar zijn vast nog andere methoden voor te vinden online.

ps graag de edit-knop rechtsboven gebruiken, als je informatie toe te voegen hebt aan de berichten. Natuurlijk niet continu, maar zo ben ik nou eenmaal :P

[EditY]
Puike oplossing wel, voor zover javascript ingeburgerd zit in de gemiddelde browser. Ikzelf zou liever een andere methode nemen maar hij is bug-free for sure :)

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2007 15:35 ]

• Telim Tor
Dat voorbeeld is wel ongeveer wat ik heb. Hoe zou jij de frames laden als een bezoeker vanaf een zoekmachine binnenkomt op joke4.html?

• Telim Tor
Ik heb geen voorbeeld on-line staan, ik probeer juist een oplossing te vinden om de frames te laden. De code die ik wil gebruiken vind je in mijn vorige berichten.

Terwijl ik even een grote pot thee ging zetten heb ik zelf een mogelijke oplossing bedacht. Ik gebruik location.href om naar index.php te verwijzen:

code:
1
if(top.frames.length != 3) location.href = 'index.php'

Vervolgens vraag ik hier de referrer op, is dit één van mijn eigen pagina's dan weet ik dat ik deze pagina moet laden in het hoofdframe.

[ Voor 52% gewijzigd door Telim Tor op 09-08-2007 15:33 ]

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Telim Tor schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 15:16:
Ik heb geen voorbeeld on-line staan, ik probeer juist een oplossing te vinden om de frames te laden. De code die ik wil gebruiken vind je in mijn vorige berichten.

Terwijl ik even een grote pot thee ging zetten heb ik zelf een mogelijke oplossing bedacht. Ik gebruik location.href om naar index.php te verwijzen:

code:
1

Vervolgens vraag ik hier de referrer op, is dit één van mijn eigen pagina's dan weet ik dat ik deze pagina moet laden in het hoofdframe.
Sorry maar waarom kijk je niet eens naar de tips die al gegeven zijn... of laat je pagina eens zien zodat wij het ook beter kunnen begrijpen, het zijn 100derden pagina's waar ik wel benieuwd naar ben. Zo wordt het volgens mij nooit iets. Helpen is geen probleem maar ik heb nog geen source code gezien... (behalve een luttige regel).

[ Voor 5% gewijzigd door Maverick2001 op 09-08-2007 19:59 ]

Pura Vida

• Fuzzillogic
Telim Tor schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 15:16:

code:
1

Je bent écht moeite aan het doen om je bezoekers zoveel mogelijk op stang te jagen. Ik surf rond zonder referrer, en ik ben beslist niet de enige, dankzij sommige 'security'-software. Vervolgens ben ik dan zo aardig om die razendsnelle reloadende pagina rustig een paar uur aan te laten staan, op de achtergrond. Mijn internetgebruik is 'onbeperkt'. Die van jouw hosting ook?

OTOH, je blokkeert hiermee ook zoekmachines, dus echt populair zal de site hier ook niet mee worden.

De reden dat je zo weinig respons hier krijgt is dat je iets wilt bereiken dat door de rest van ons als bijzonder onhandig en zelfs vervelend wordt ervaren. Ik ga iig geen tips aandragen die m.i. de kwaliteit van 'het internet' weer een stukje omlaag brengen.

• Cartman!
  • Niet online
Ik kan het niet meer eens zijn met Fuzzilogic; of je accepteert dat je website nu niet werkt zoals je wilt en je laat hem zo, of je bouwt hem opnieuw volgens de goede methode. Want je haalt aan dat mensen vanuit zoekmachines op subpagina's komen, als je zulke systemen gaat hanteren ben je die bezoekers snel kwijt omdat de spiders er geen zak van snappen wat er allemaal aan de gang is op je site.
Overweeg het tenminste hem opnieuw te bouwen, maak een simpel cms en vul zo opnieuw de content in de pagina's, sla het op in een database en vervolgens kun je herstylen wat je wilt, de content blijft behouden...

• Telim Tor
Ik begrijp niet wat er verkeerd aan is, ik wil eenvoudigweg frames om de pagina heen zetten zonder dat hierdoor de url verstoord wordt. Dit lijkt me alleen maar gebruikersvriendelijk: wel de functionaliteit van een werkende website plus het voordeel van een leesbare url.

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Laat dan je source code van je pagina eens zien? Welke URL hebben we het eigenlijk over. Als je een pagina met honderden pagina's hebt lijkt het me dat je ook wel weet waarover je praat.

Ik ben het wederom met de vorige sprekers eens..

En nogmaals je doet ook nix met de tips die je krijgt. Dit topic gaat nergens naartoe...

Pura Vida

• Fuzzillogic
Telim Tor schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 21:28:
Ik begrijp niet wat er verkeerd aan is, ik wil eenvoudigweg frames om de pagina heen zetten zonder dat hierdoor de url verstoord wordt. Dit lijkt me alleen maar gebruikersvriendelijk: wel de functionaliteit van een werkende website plus het voordeel van een leesbare url.
Helemaal niet gebruiksvriendelijk. Het is dus onmogelijk om een specifieke pagina op de site te bookmarken. En net zo irritant: je kunt nooit iemand een link van een specifieke toesturen. Frames zijn gewoon een Bad Idea™. Door frames en javascript te gaan combineren op de manier zoals jij het voorstelt wordt het echt alleen nog maar erger. Frames worden niet voor niets verguisd. We proberen je niet te misleiden ofzo!

• We Are Borg
  • Laatst online: 13:58

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Telim Tor schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 21:28:
Ik begrijp niet wat er verkeerd aan is
code:
1
 <frame name="main" src="<?=$_GET['pagina']?>">
Als ik dit al zie als mogelijke oplossing die overwogen wordt zie ik wel wat er verkeerd aan is :)
ik wil eenvoudigweg frames om de pagina heen zetten zonder dat hierdoor de url verstoord wordt. Dit lijkt me alleen maar gebruikersvriendelijk: wel de functionaliteit van een werkende website plus het voordeel van een leesbare url.
Leesbaar wellicht wel, maar ik kan er als bezoeker niks mee. URL moet je per pagina uniek houden. www.mijnurl.nl constant doorvoeren is echt jaren 90 werk en niks voor niks dat iedereen hier adviseert: doe het niet.

Wat je kunt doen: index.php met de GET je $pagina eruit vissen, die in een session opslaan, redirect naar mijnsite.nl (die dan weer automagisch index.php opent als je doc root goed staat) en dan controleren of de sessie var gevuld is met een pagina, en zo alle frames aanroepen.

Dan heb je wat je wilt. Zou ik het je aanraden: absoluut niet. Je escaped je vars al niet, dus vraag me af hoe de rest van de code eruit ziet, je bent je website verschrikkelijk aan het vergallen voor zowel je bezoekers als de zoekmachines. Maar dat zijn de gevolgen die je blijkbaar wilt accepteren
Pagina: 1