Toon posts:

Specifieke vragen nieuw systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo luitjes,

Ik ben al een tijdje bezig met onderzoek naar en het samenstellen van een nieuw pc-systeem. Uiteindelijk moet het een zo stil mogelijke high-end game-pc worden voor voornamelijk 3D-shooters. Gezien de huidige compatibiliteitsproblemen van Windows Vista wil ik voorlopig Windows XP nog even gebruiken. Daarnaast wil ik mogelijk SLI gaan gebruiken. Ik heb geen vast budget, maar houdt me aan redelijke prijs/kwaliteit/prestatie-normen.

Ik heb dit systeem voor mijzelf samengesteld:

Processor: Intel core 2 duo, E6850, 3,0 Ghz, 1333 MHz, 4Mb cache (265 euro)
Moederbord: Asus PN5-E SLI (103 euro)
Videokaart: Club 3D GeForce 8800GTS, 640Mb, PCI-e 16x (343 euro)
Geheugen: Kingston Value Ram Dual Channel 2048Mb PC6400, 800mHz, non-ECC, kit of 2 (99 euro)
Harddisk: Western Digital Caviar RAID edition, 320Gb, 7200rpm, 16mb cache, S-ATA II/300 (2 stuks in RAID 0) (2x 80 euro)
Voeding: Nexus Technology NX-5000 500Watt (86 euro)
CPU-koeler: Zalman CNPS8700 LED koper (42 euro)
Beeldscherm: Samsung 203B, 20 inch, 8ms (236 euro)
Muis: Razer mouse gaming copperhead (58 euro)
Speakers: Creative SBS 560, 5.1 (48 euro)
Behuizing: Cooler Master Centurion 5 (51 euro)
DVD-Rw: Samsung SH-S182D IDE (26 euro)
Diskettestation: sony (11 euro)
Keyboard: Logitech ultra-flat, querty (17 euro)

Totaalplaatje: +/- 1550 euro

Ik heb niet gekozen voor een duo-core extreme of quad core omdat die naar mijn mening nog veel te duur zijn.
Een moederbord lijkt me weinig aanvullende waarde te hebben, dus heb ik gekozen voor het goedkoopste SLI-bord van Asus
Vooral de voeding en de CPU-koeler moeten het naar mijn idee een stille pc maken.

Nu heb ik nog een aantal specifieke vragen:
- Welk merk levert goede videokaarten met SLI (de Asus 8800GTS heeft geen SLI): Club 3D, XFX, MSI? Ik heb alleen (goede) ervaring met Leadtek, maar de plek waar ik wil bestellen levert die niet.
- Lijkt jullie SLI een goede optie of ik mijn vermoeden dat dit toch niet zo'n hit is geworden juist, want als ik geen SLI ga gebruiken, heb ik begrepen dat als moederbord de Asus P5W DH Deluxe van 147 euro erg goed is.
- Zal ik echt iets merken van de 8ms van het Samsung beeldscherm? Volgens kennissen valt het allemaal wel mee namelijk, en 5ms-schermen van Samsung van groot formaat zijn nogal prijzig.
- Zouden jullie als muis voor de Razer Copperhead of voor de Logitech Mouse G5 2007 gaan? 't zijn beide 2000 dpi gamingmuizen. Is nu het enige verschil het design en de knoppen of is er meer?
- Welke harddisks zijn stiller (en beter), die van Western Digital of van Seagate? (antwoord gezocht, maar niet gevonden)

Alvast bedankt!
p.s. Overige op- of aanmerkingen zijn natuurlijk ook welkom!
p.s. Ik heb het systeem samengesteld aan de hand van de webpagina's van de verschillende fabrikanten, en natuurlijk van de VGA-charts en CPU-charts van www.tomshardware.com

• Maxx
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-03-2025

Maxx

Live, to the Maxx!

Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 02:50:
Nu heb ik nog een aantal specifieke vragen:
- Welk merk levert goede videokaarten met SLI (de Asus 8800GTS heeft geen SLI): Club 3D, XFX, MSI? Ik heb alleen (goede) ervaring met Leadtek, maar de plek waar ik wil bestellen levert die niet.
- Lijkt jullie SLI een goede optie of ik mijn vermoeden dat dit toch niet zo'n hit is geworden juist, want als ik geen SLI ga gebruiken, heb ik begrepen dat als moederbord de Asus P5W DH Deluxe van 147 euro erg goed is.
- Zal ik echt iets merken van de 8ms van het Samsung beeldscherm? Volgens kennissen valt het allemaal wel mee namelijk, en 5ms-schermen van Samsung van groot formaat zijn nogal prijzig.
- Zouden jullie als muis voor de Razer Copperhead of voor de Logitech Mouse G5 2007 gaan? 't zijn beide 2000 dpi gamingmuizen. Is nu het enige verschil het design en de knoppen of is er meer?
- Welke harddisks zijn stiller (en beter), die van Western Digital of van Seagate? (antwoord gezocht, maar niet gevonden)
Moederbord en zeker ook het chipset hebben nogal invloed, dus daar zou ik wel goed naar kijken, duurzaamheid snelheid features overclockbaarheid en dergelijke hangen sterk van je moederbord af.
XFX en MSI zijn beide kwaliteitsmerken, je zult op zoek moeten naar reviews welke in de 8800GTS (voor jou) de beste optie is.
SLi kan interssant zijn als je heel zwaar game werk doet, het ligt er aan welke eisen jij aan je FPS en aan je grafische instellingen stelt (bij welke games) of het nodig is, en daarnaast hoelang je met dit systeem wilt doen, dus hoelang het de nieuwste games op hoge resoluties moet kunnen draaien.
Scherm heb ik geen ervaring mee.
De muis is puur persoonlijk, het beste is proberen ze ergens (bij kennissen) te kunnen testen.
Samsung harddisks zijn het stilst, en bieden ook nog is hele sterke preformance. Spinpoint T166.

[ Voor 30% gewijzigd door Maxx op 08-08-2007 07:20 ]

TheMaxximum of your life!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Wat is er nu anders in CSL?

dit is niet langer toegestaan en gaat dus dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Dit topic is gesloten.