Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraagje m.b.t. een versterker in je kast

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008

• Swelson
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:01
Hallo,

Misschien is het en beetje een rare vraag en bestaat het helemaal niet, maar is er zoiets als een versterker die je in kunt bouwne in je pc kast? Bijvoorbeeld in één of twee 5,25" ruimtes?

Alvast bedankt voor evt reacties

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Over het algemeen is een versterker wel iets groter :X Lijkt me ook niet heel fijn i.v.m. elektrische storingen.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 02:40

heuveltje

KoelkastFilosoof

TEAMIKKE schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 08:37:
Over het algemeen is een versterker wel iets groter :X
Ligt er maar net aan wat voor versterker je aan denkt.
Die in een redelijk pc speaker setje is maar een fractie van die ruimte
Ook die in een autoradio is kleiner.

Storing is ook behoorlijk goed weg te filteren. ruimte warmte en je voeding zullen eerder een probleem worden als je flink wat wat wilt verstokken

je had ooit equalizer/versterkes voor in een 5.25baai. die lagen een paar(5) jaar geleden wel eens op de beurs. geen flauw idee waar ze die nu verkopen

[ Voor 13% gewijzigd door heuveltje op 08-08-2007 08:47 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• teunos93
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:45

teunos93

HM123HF.UB60

heuveltje schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 08:46:
[...]

Ligt er maar net aan wat voor versterker je aan denkt.
Die in een redelijk pc speaker setje is maar een fractie van die ruimte
Ook die in een autoradio is kleiner.

Storing is ook behoorlijk goed weg te filteren. ruimte warmte en je voeding zullen eerder een probleem worden als je flink wat wat wilt verstokken

je had ooit equalizer/versterkes voor in een 5.25baai. die lagen een paar(5) jaar geleden wel eens op de beurs. geen flauw idee waar ze die nu verkopen
ik denk dat je dan bijvoorbeeld de cooler-master musketeerIII bedoelt. dat is een buizenversterker voor in een 5,25'' slot. klinkt netjes en strak maar of hij echt goed versterkt?
een echte goede versterker in je pc bouwen is denk iets wat je zelf moet doen. kant en klare setjes hieroor zijn nauwelijks tot niet aan te krijgen.
als je het toch zelf gata doen let dan idd op electronische storingen. isoleer het van de rest van je pc en zorg dat de warmte goed weg kan.
@heuveltje
heuveltje schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 08:46:
[...]
...Ook die in een autoradio is kleiner...
een autoradio versterkt dan meestal ook maar 2x45 of 2x50 watt

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-11 11:00

Sick Nick

Drop the top!

Eerder 4 x 15W RMS (en 4 x 55/60W op de doos :p) maar dat is echt wel genoeg om flink wat herrie te produceren hoor. 1W op een speaker die een gevoeligheid van 91 dB heeft geeft dan dus al 91 dB en dat is best veel. Zeker in een kamer ;)

• dalus
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-07 07:21

dalus

Firing Sparks

Als zelfbouw een optie is kun je misschien met een lm3875 een simpel versterkertje bouwen mits je de voeding extern laat.

High Powered Madness

• electropruts
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:08
Een andereoptie is een zelfbouw versterker van bijvoorbeeld velleman (geen/weinig electro kennis voor nodig, maar wel wat soldeer vaardigheden), en dan in de omhuizing van een oude cdrom drive bouwen (uiteraard met voldoende koeling/lucht gaten).

Eigenlijk wel een leuk idee om eens te proberen... Wil ik ook wel in mijn kast, eens kijken of dat wil lukken met een oud trust versterkertje ;)

Hmm, eens kijken hoe lang hij het nu blijft doen...

Verwijderd

staat een heel artikel over in PC Magazine ... perfect te doen hoor!

• Swelson
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:01
Thnx voor alle reacties!

Ik denk dat ik er toch maar vanaf zie, als het te veel warmte produceert. De koelers in mijn pc hebben al zat werk. En om ze harder te laten draaien :| dat vind ik eigelijk ook geen optie ivm het lawaai.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Denk de volgende keer als je een topic start dan aub eerst eens na over de topicstart zelf: wat zijn je ideeen erover, wat heb je zelf al gevonden, kortgezegd: volg de CM Policy

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.