[crossplatform] Virtual Machine

Pagina: 1
Acties:
  • 320 views sinds 30-01-2008

• Siebz0r
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-06-2018

Siebz0r

Got root?

Topicstarter
Ik ben dus wel geinterreseert in een gratis cross platform (Win + Lin) virtual machine :+
Ik zit op een Win en een Lin platform dus het is wel handig dat ik op bijde met een virt. machine kan werken.

de virtual machines die ik geprobeert heb zijn:
VMware
Microsofts eigen Virt. Machine
Innotek Virtual Box

VMware:
Hierbij heb ik problemen gehad met audio drivers etc.
VMware is volgens mij ook niet gratis (iig niet de volledige)

Microsoft virtual machine:
tja... :')
1. het draait alleen op windows :') _!
2. het zuipt sys
3. het is microsoft :P
4. het draait alleen op windows :P

Innotek Virtual Box:
Dit is tot nu toe echt een virtual machine die mij wel aan staat.
Open Source, cross platform, makkelijke & mooie interface, veel opties :D
een nadeel is wel.. ik krijg hem niet als een "echte pc" op het netwerk
stel ik heb een netwerk 192.168.1.0/24 dan gebruikt mijn virt.box een 10.0.0.0/24 netwerk :?
deze heeft wel internet (of niet) maar waarom komt deze niet op het 192.168.1.0/24 net??
(volgens mij heb dit iets te maken met de ingebouwde 'router' functie? nog zo'iets waarom kan je dat niet gewoon uitzetten? :? )

nja.. ik raadpleeg jullie maar even, dan weet ik ten minste dat er wel een uitkomst komt op mijn probleem ;)

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

Als je met "Ik zit op een Win en een Lin platform " dual boot bedoelt
gebruik dan voor windows colinux. en laat dat gewoon je root enz aan spreken
Native windows onder VM als je linux draait is een DONT. elke keer als je wisselt denkt windows (xp in iedergeval) dat het in een andere pc zit en na een X aantal boots kan je met Microsoft bellen.

gratis (geen gezeur over gratis dit keer) VM's
vmware server (is volledig (ik heb nog weinig verschillen gezien met workstation) en opensource)
xen
kvm

colinux is geen echte virtual maschine maar een linux kernel die als exe onder windows draait
userland heeft geen flauw benul dat het een VM is. je kan gewoon je root er mee mounten
en maar 1% verlies in performence
heeft alleen geen beeldscherm

[ Voor 27% gewijzigd door een moderator op 08-08-2007 08:17 . Reden: Geen flames riching Microsoft svp! ]

>.< >.< >.< >.<

Verwijderd

Siebz0r schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 01:28:
Microsoft virtual machine:
tja... :')
1. het draait alleen op windows :') _!
2. het zuipt sys
3. het is microsoft :P
4. het draait alleen op windows :P
Nofi, maar hoe verwacht je nu dat iemand je serieus neemt?

Dit zijn argumenten van niets natuurlijk, Microsoft Virtual PC 2007 is een heel erg goed product en het is nog volledig gratis ook, 2x noemen dat het alleen op Windows draait en noemen dat het van Microsoft is zegt weinig en is redelijk nutteloos.

Dat het resources zuipt is ook complete onzin, Virtual PC is niet meer of minder efficient dan de andere leading virtualisatie oplossingen, het verschil zal amper meetbaar zijn en zeker niet merkbaar.

Kom dus eens met serieuze argumenten.

Je geeft aan dat je een Linux en Windows systeem hebt, is dit hetzelfde systeem (dual boot) of zijn dit twee verschillende systemen? Onder Linux heb je namelijk prima RDP clients waardoor je gewoon bij je Windows bak kunt (of direct bij de virtual bak die dan draait onder Windows).

Op die manier kun je gewoon je Windows bak lekker laten draaien (en eventueel de virtuele machine aan laten sturen) terwijl je via RDP gebruik maakt van de Windows bak onder Linux of direct vanuit Linux de virtuele bak aanspreekt.

VMWare heeft wel verschillende gratis oplossingen, doe hier dus eens goed onderzoek naar ipv de 2 regeltjes die je nu hebt staan.

Zo goed als alle virtualisatie software biedt de virtuele client virtuele hardware aan waaronder een virtuele netwerkkaart. Hoe deze netwerkkaart in het systeem hangt is vaak in te stellen in de configuratie van de virtuele machine. Zo heb je vaak de optie voor een netwerkkaart die gebridged is met de fysieke kaart (en dus zich zal gedragen als een fysieke kaart in het netwerk), maar ook de optie zoals jij nu hebt dat ie netwerkverkeer zal routeren in een virtueel netwerk naar je fysieke netwerk toe.

Ik mis dus van je een beetje je eigen inzet, buiten wat onnodig Microsoft bashen, een halve poging iets met VMWare te doen en het dumpen van een probleem wat als het op te lossen is gewoon in de manual van het betreffende product zal staan zie ik hier weinig van je.

Kom nu eens met een goede omschrijving wat je wil gaan bereiken en waarom, wat je zelf hebt onderzocht (en dan dus niet op de bash manier maar concreet spul) en als je problemen bent tegengekomen wat je al hebt gedaan om deze te kunnen fixen.

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-01 04:56

zomertje

Barisax knorretje

Ik heb een topicwarning gezet. Een discussie over de beste VM is best interessant. Maar als het flamen op MS niet stopt dan gaat er een slotje op.

Verder is meer informatie benodigd om goed antwoord te geven op je vraag, zie ook de post van TRRoads.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• Drgn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
daft_dutch schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 02:05:
Native windows onder VM als je linux draait is een DONT. elke keer als je wisselt denkt windows (xp in iedergeval) dat het in een andere pc zit en na een X aantal boots kan je met Microsoft bellen.
Wat bedoel je precies met 'native Windows onder VM' en 'wisselt'? Uit het bovenstaande klinkt het namelijk alsof XP niet handig is om te draaien als VM binnen Linux. Ik heb zelf een native Ubuntu installatie met VMware server waarbinnen XP draait, en dat gaat eigenlijk prima.

Leave the gun, get the canoli

Verwijderd

Drgn schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 11:10:
[...]

Wat bedoel je precies met 'native Windows onder VM' en 'wisselt'? Uit het bovenstaande klinkt het namelijk alsof XP niet handig is om te draaien als VM binnen Linux. Ik heb zelf een native Ubuntu installatie met VMware server waarbinnen XP draait, en dat gaat eigenlijk prima.
Hij bedoelt waar schijnlijk dat als je een Windows XP bak virtueel draait in VM , Windows vaker denkt dat er andere hardware gebruikt word waardoor je Windows telkens opnieuw (telefonisch) moet activeren.

Als je een VLK versie gebruikt van Windows XP hoeft dit natuurlijk niet want die hoeft niet geactiveerd te worden.

edit: Sjeez wat een onduidelijke zin. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2007 11:24 ]

• Drgn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 11:22:
[...]

Hij bedoelt waar schijnlijk dat als je een Windows XP bak virtueel draait in VM , Windows vaker denkt dat er andere hardware gebruikt word waardoor je Windows telkens opnieuw (telefonisch) moet activeren.

Als je een VLK versie gebruikt van Windows XP hoeft dit natuurlijk niet want die hoeft niet geactiveerd te worden.

edit: Sjeez wat een onduidelijke zin. :P
Ja, dat begreep ik er ook uit. Ik heb geen VLK versie (volume licentie, toch?). Mijn XP is legaal en netjes geactiveerd zonder problemen. Ik heb XP als virtual machine dagelijks geboot toen ik mijn scriptie aan het schrijven was en er nooit een probleem mee gehad.

Leave the gun, get the canoli

• Siebz0r

Siebz0r

Got root?

Topicstarter
okee, mijn bedoeling is als ik een virt machine wil draaien op windoze Micosoft ® Windows XP©, wil ik dat dit linux, windows, en waarschijnlijk andere kan draaien.
Ik ben hiervoor niet bereid te betalen :+
Hetzelfde programma moet in deze opstelling ook kunnen draaien op Linux, het systeem is een dualboot. i.v.m. schijfruimte te bespraren lijkt het mij een handig ding dat ik dezelfde virt.hdd's kan gebruiken op Lin & Win.

als iemand een oplossing weet Innotek's virtualbox als fysiek in te stellen zal dit ook wel gaan werken ;) bij mij is dit iig nog wat wazig

offtopic:
omg :') ; die waarschuwing _/-\o_ "Niet flamen richting Microsoft svp!" ik moest toch even lachen >:)
ik zal 't niet meer doen :> ( }) )

Verwijderd

Siebz0r schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 15:22:
okee, mijn bedoeling is als ik een virt machine wil draaien op Micosoft ® Windows XP©, wil ik dat dit linux, windows, en waarschijnlijk andere kan draaien.
Ik ben hiervoor niet bereid te betalen :+
Prima, er bestaan veel oplossingen zoals je zelf ook al tegen was gekomen.
Hetzelfde programma moet in deze opstelling ook kunnen draaien op Linux, het systeem is een dualboot. i.v.m. schijfruimte te bespraren lijkt het mij een handig ding dat ik dezelfde virt.hdd's kan gebruiken op Lin & Win.
Ok je hebt dus een dual boot systeem, hou wel rekening met het feit dat NTFS toegang vanuit Linux niet bijzonder snel is (alsmede toegang op een van de Linux filesystems vanuit Windows). Je zult dus je virtuele HDD op een FAT32 partitie moeten zetten, maar hou rekening met de maximale grootte van 4GB voor een bestand op een FAT32 partitie.
als iemand een oplossing weet Innotek's virtualbox als fysiek in te stellen zal dit ook wel gaan werken ;) bij mij is dit iig nog wat wazig
Wat heb je zelf al gedaan om dit te fixen? Dit is niet wehoudenjeaanhethandjebijalleswatjedoet.tweakers.net, maar gathering.tweakers.net.
Probeer dus eerst zelf eens iets (zoals het lezen van de manual) en mocht het dan niet lukken kun je altijd een topic openen hier die volledig voldoet aan de policy.
offtopic:
omg :') ; die waarschuwing _/-\o_ "Niet flamen richting Microsoft svp!" ik moest toch even lachen >:)
ik zal 't niet meer doen :> ( }) )
Die het dan ook niet, je wilt niet weten hoe dom je overkomt als je dat wel doet. (En hoe dom je overkomt door op dergelijke wijze een opmerking te maken over een serieuze waarschuwing zowel hier in het topic als bij het posten)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2007 15:35 ]

• Siebz0r

Siebz0r

Got root?

Topicstarter
yo, ik heb virtual box weer eens opgestart,
de virtual machine heeft een eigen ip enz. (host interface bridge)
maarrr.... als ik wil pingen ofzo tussen mijn pc en mijn virtual box, dan doet ie dat niet :\
dit is met bepaalde dingen (ipscan, portscan, etc.) vervelend...
(dit is even op Windows mja.. snelle test ;) )

Verwijderd

Yo, groeten hoeft hier niet hoor ;)
ik heb virtual box weer eens opgestart,
de virtual machine heeft een eigen ip enz. (host interface bridge)
Dus het was niet te moeilijk? Gelukkig maar.
maarrr.... als ik wil pingen ofzo tussen mijn pc en mijn virtual box, dan doet ie dat niet :\
dit is met bepaalde dingen (ipscan, portscan, etc.) vervelend...
En je weet zeker dat je PC wel pings toelaat? Geen firewall oid die dat tegenhoudt?
(dit is even op Windows mja.. snelle test ;) )
:X

• Siebz0r

Siebz0r

Got root?

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 16:11:
[...]

Yo, groeten hoeft hier niet hoor ;)
Hoi :w
[...]

Dus het was niet te moeilijk? Gelukkig maar.
:/
[...]

En je weet zeker dat je PC wel pings toelaat? Geen firewall oid die dat tegenhoudt?
vuurmuur? :P (en ja die van windoos staat uit)
[...]

:X
tja....

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dit gaat inmiddels nergens meer over, als je niets over de exacte situatie vertelt kunnen wij je niet helpen, "doet ie dat niet" kunnen wij natuurlijk helemaal niks mee. Er zijn maar een paar pakketten voor virtual machines die zowel onder windows als linux draaien dus je keuze is al zo beperkt dat je het gewoon kunt proberen (geluid doet het trouwens prima onder vmware, en er zijn ook gewoon gratis versies van). Als jij niet eens productnamen normaal kan schrijven, niet vertelt wat je precies doet, wil en probeert houdt het snel op.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Let op:
Niet flamen richting Microsoft svp!