Toon posts:

[XP] Windows reageert zeer traag*

Pagina: 1
Acties:
  • 858 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit sinds kort met het volgende probleem. Als ik mijn computyer opstart gaat dat allemaal perfect. Maar zodra ik Internet Explorer, Firefox (ja ik gebuikt deze naast elkaar), Thunderbird of een ander programma open begint de ellende. Mijn PC begint dan zeer traag te worden.

Ik heb inmiddels vanalles geprobeerd, Randapparatuur eruit, schijf gedefragmenteerd, overbodige software verwijderd, af en toe opstarten in veilge modus, gekeken naar programma's op de achtergrond, virusscanner, (Avast), Spywareschecker (Ad-Aware) enz enz enz. Niks wil helpen.

Ik merk het vooral als ik bijvoorbeeld net als nu iets wil typen. Je ziet de letters dan langzaam op het scherm komen. Ook het scrollen op het beeld gaat met haperingen. Een MP3tje afspelen wordt een drama, datzelfde geld voor filmpjes (ook op Youtube). Programma's die ik veel gebruik als Word, Photoshop en Dreamweaver kanik gewoon niet meer draaien, de PC lijkt dan bijna stil te staan.

Nu heb ik met Everest is gekeken of mijn geheugen slecht werkt, maar die geeft gewoon normale waarde's aan. Ook de benchmarks lopen gewoon zoals het hoort en hij geeft dezelfde score's aan als altijd.

Waar moet ik het anders zoeken?

Even wat specs:
-Windows XP Home SP2 (legale versie)
-AMD Sempron 2600+ 64bit
-Asus K8V Deluxe
-1X 512mb PC 3200 1x 256 MB PC2600
-Sapphire ATi 9200SE 128mb
-Maxtor 6L120P0 120 GB

Waar zou het probleem aan kunnen liggen?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Wanneer is het probleem begonnen? Na installatie van extra geheugen?

ARME AOW’er

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Voordat je IE/FF opstart even taakbeheer openen en minimaliseren. Dan kan je zien hoeveel processorkracht er gebruikt wordt.

Verwijderd

Kracht :? 'Tijd' ;)

Lees deze eens: Verwijderd in "Spel hapert toch hoge fps" :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het een en ander al gedaan om is te kijken hoe ik het probleem kan verhelpen. Maar niks helpt.

Inmiddels ben ik er wel achter gekomen dat er iets zeer veel proccessorkracht wegzuigt. Als ik Windows Taakbeheer open en ik klik op de tab processen en sorteer op CPU zie ik dat Niet Actieve Systeemproccessen zeer hoge waarde's aangeven. Tussen de 80 en de 99. Zou dat het probleem kunnen zijn? En hoe zou ik dat kunnen oplossen?

Verwijderd

'Niet Actieve Systeemproccessen' is de CPU tijd die niet gebruikt word. De CPU is dus meer aan het picknicken dan hard aan het werk bij jou. Dit kun je verhelpen door zware programma's te starten zoals spellen :+

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:46
haha.. lol... niet aktieve processen is juist je 'idle' tijd. Oftewel, je cpu is maar voor 1a20% belast :P
edit: te laat ;)

[ Voor 7% gewijzigd door DukeBox op 12-08-2007 00:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Daar schiet ik dus niks mee op:(

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:15

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Ik heb zelf eens last gehad van windowsupdate, deze bezette de processor helemaal. Probeer het even uit te zetten.

Kijk ook naar het geheugengebruik, als je werkgeheugen er vol is gaan je pc swappen naar de harddisk. Dat kan je ook zien onder taakbeheer onderaan.

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:47
(jarig!)
Probeer het eerst eens met 1 bankje geheugen?

Gooi zowiezo ff Memtest er over heen. Schijven ook al gechecked met een diag tooltje van de fabrikant?

Whoop!

• Netraam
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:33
Ik heb dit ook een keer gezien bij een compu die last had van spyware.
Alles ging goed totdat ik de netwerkkabel erin stopte. Ook toen had ik allerlei anti-spyware programmas's geprobeerd maar die vonden niets.

Je zou eens kunnen testen met een live bootcd of het dan wel normaal draait.

• Sir Guinhill
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-02 08:33
Ik heb last van iets vergelijkbaars gehad, maar na het deïnstaleren van MS Visual Studio Redistributable had ik er geen last meer van.
Helaas wel weer problemen met programma's die dat onderdeel nodig hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door Sir Guinhill op 12-08-2007 09:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mr_gadget schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 00:55:
Ik heb zelf eens last gehad van windowsupdate, deze bezette de processor helemaal. Probeer het even uit te zetten.

Kijk ook naar het geheugengebruik, als je werkgeheugen er vol is gaan je pc swappen naar de harddisk. Dat kan je ook zien onder taakbeheer onderaan.
http://img402.imageshack.us/img402/7678/screendumpgx1.jpg

Ik heb maar even een screendump gemaakt van WIndows Taakbeheer. Misschien dat iemand hier iets wijzer van wordt.

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
probeer ook eens fysieke aspecten te testen
  • memtest
  • hd test
Ik zou je ook willen adviseren even een image van je C te maken en vervolgens even windows opnieuw te installeren, dat doet meestal wonderen. Mocht dat niet werken kan je altijd C nog terugzetten.
Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 12:29:
[...]

Ik heb maar even een screendump gemaakt van WIndows Taakbeheer. Misschien dat iemand hier iets wijzer van wordt.
je CPU piekt enorm, daar komt de traagheid vandaan. Ook gebruikt je systeem toch wel erg veel geheugen!
kan een memlek zijn oid, maar ook makkelijk een virus/spyware oid.

backuppen dus en gewoon een nieuwe install doen.

[ Voor 50% gewijzigd door Kurios op 12-08-2007 12:42 ]

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

het tabblad processen is ook handig om te laten zien. Er wordt namelijk wel erg veel geheugen gebruikt.misschien even een dump daarvan plaatsen.

edit: net zoals Kurios ook zegt :)

[ Voor 11% gewijzigd door MegaTronics op 12-08-2007 12:40 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Verwijderd

Hij is op die screenshot ook Java aan het installeren dus maak ze even overnieuw van beide tabbladen maar wel als je niets aan het installeren bent.

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

ℓℓ👌

Je hebt 780MB geheugen in gebruik met niet zoveel programma's open ?

Volgens mij is dat de boosdoener !
Ik heb, (ook windows xp) op dit moment Opera, Thunderbird, mIRC, Miranda openstaan met "maar" 300MB geheugen in gebruik..

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 13:01:
Hij is op die screenshot ook Java aan het installeren dus maak ze even overnieuw van beide tabbladen maar wel als je niets aan het installeren bent.
http://img525.imageshack.us/img525/917/screendump2tk6.jpg Processen
http://img102.imageshack.us/img102/9973/screendump3ue1.jpg Prestaties

Tja...ik weet het ook niet. Op een herinstall zit ik niet zo te wachten, het kost me ongelooflijk veel tijd en omdat ik Thunderbird gebruik ben ik ook als de dood om die gegevens kwijt te raken.

Een kennis van me heeft vorig jaar alles geherinstalleerd. Ook heeft hij toen een back-up gemaakt van alles incl. Thunderbird. Jammer genoeg krijg ik hem nu niet meer te pakken, anders had hij me wel kunnen helpen.

Probleem is dat ik zelf met compuetrs niet zo'n tweaker ben. Dat ding gebruik ik alleen om te surfen, emailen, photoshop, Dreamweaver en uiteraard Offce. Verder heb ik wat software erop staan voor mijn Sony Ericsson, iTunes voor mijn iPod en nog wat andere programmatjes voor de hardware. Dus zo veel geks doe ik er echt niet mee.Ik controleer vaak op spyware, heb Avast als Virusscanner (al jaren) en voer regelmatig een schijfdefragmentatie uit. Dus ik zit nu echt met mijn handen in het haar.

• Kurios
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 13:20:
[...]

http://img525.imageshack.us/img525/917/screendump2tk6.jpg Processen
http://img102.imageshack.us/img102/9973/screendump3ue1.jpg Prestaties

Tja...ik weet het ook niet. Op een herinstall zit ik niet zo te wachten, het kost me ongelooflijk veel tijd en omdat ik Thunderbird gebruik ben ik ook als de dood om die gegevens kwijt te raken.
http://www.mozilla.org/support/thunderbird/profile

nogmaals je cpu piekt enorm, dat veroorzaakt dat je pc niet reageert.

probeer eens www.hitmanpro.nl

[ Voor 9% gewijzigd door Kurios op 12-08-2007 13:31 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 12:29:
[...]

Oei! Dat is niet best.

Ik weet nu wel waarom je PC zo traag is:

1. Er is een process dat stelselmatig om de zoveel tijd je CPU nodig heeft
2. Ophet moment van de foto staat je fysieke geheugen vol. Je hebt 768 Mb en hij geeft meer aan. Dat is dus je pagefile erbij genomen!

Pas op met wat je doet met je systeem. Operation Cleansweep zou geen overbodige luxe zijn en eerder een noodzaak!

Deze is van mij met 2048 MB aan RAM ;)

Afbeeldingslocatie: http://xs318.xs.to/xs318/07320/Knipsel.PNG

Zie superfetcher aan het werk. Er is geen megabyte ongemoeid gelaten, maar in werkelijkheid ik ik in gebruik wat de "blauwe" lijn aangeeft en in XP is dat inclusief pagefile en in Vista meten ze zónder pagefile. De pagefile is Vista werkt anders als in XP. Zie helemaal rechtsonder. % fysioek geheugen in gebruik zonder superfetcher.

Als ik nu een game opstart staat die er zo en als ik die game afsluit kan ik in een oogwenk verder werken zonder pagen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2007 13:37 ]

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik zie wel een aantal processer waarbij ik spyware verdenk. misschien toch maar eens een grondige schoonmaak maken met antispyware tools

Verwijderd

megatronics schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 15:27:
Ik zie wel een aantal processer waarbij ik spyware verdenk. misschien toch maar eens een grondige schoonmaak maken met antispyware tools
Dan moet ik ook melden dat ik geen spyware heb en daar ben ik absoluut zeker van. Mijn software is niet hedendaags, is volstrekt onzichtbaar (geen interface) en wordt ook gebruikt op onze servers.
Ik vertel niet eens hoe het programma heet want dat kan al een aanleiding zijn voor the bad guys om zich daar op te fixen. De truuk van dit vrij simpele programma is "wat je niet weet kun je ook niet doen".

Ik ben in dit millennium nog niets besmet geweest met wat ook en ik zoek echt wel eens over de grens van daglicht.

Opdracht:

Download Hijackthis, maak een log en plaats die hier neer. Dan pas kunnen we je accuraat helpen, eerder niet echt.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2007 21:01 ]

• pm1
  • Registratie: Januari 2006

pm1

SoLiD-Killer

welk proces is verantwoordelijk voor die pieken bij je prestaties ??? mss kan je zo de aard van het probleem ontmaskeren. en als je echt heel graag een snellere pc wilt zeg ik maar een ding FORMAT ;)

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:19

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Lijkt me duidelijk geen hardwareissue.

Move PMG -> WC

Oslik blyat! Oslik!

• Kurios
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 20:59:
[...]
Dan moet ik ook melden dat ik geen spyware heb en daar ben ik absoluut zeker van. Mijn software is niet hedendaags, is volstrekt onzichtbaar (geen interface) en wordt ook gebruikt op onze servers.
Ik vertel niet eens hoe het programma heet want dat kan al een aanleiding zijn voor the bad guys om zich daar op te fixen. De truuk van dit vrij simpele programma is "wat je niet weet kun je ook niet doen".
Ik begrijp je reply niet helemaal. Jij hebt geen spyware... en dus? wat schiet de TS daarmee op dan?
En overigens, misschien heb je wel spyware, maar heb je het niet door want je geheimzinnige programma ziet het niet ;)

• Sicknus
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-11-2025
Naast een hijack this-log, kunnen we misschien ook wat verder komen, als je een screenshot weet te maken van de proces-lijst, wanneer je CPU weer als een raket de lucht in schiet (dus als er onder de lijst CPU-gebruik: 100% staat), als je dat voor elkaar weet te krijgen tenminste, op dat moment :)

Aan de hand daarvan kan gedetermineerd worden welk proces de boosdoener is in casu.

Verwijderd

het moge inderdaad duidelijk zijn dat er een programma is wat om de zoveel tijd je CPU opslokt en dat betekent dat de rest moet wachten. ook is 780mb geheugen best veel, zeker als je niks aan hebt staan.

wat ons erg zou helpen als je nog eens een screenshot zou posten van het 'proccessen' tabblad van de 'taakbeheerder' of hoe dat ding ook heet in de nederlandse versie van windows(ik gebruikt de engelse). alleen ga nu eerst eens naar 'view' -> 'selecteer kollommen'. je kunt dan namelijk veel meer gegevens aanzetten zoals het piek gebruik van een programma of hoeveel het programma heeft gelezen van de hardeschijft.

zet in 'selecteer kollommen' de kollom 'cpu tijd', 'piek geheugengebruik', 'I/O lezen', 'I/O schrijven' en 'I/O andere' aan en post die screenshot dan nog eens hier. doe dit zo'n 2 minutjes nadat je weer van die pieken ziet op het tablad 'prestaties'. de kollom 'cpu tijd' zal dan waarschijnlijk aangeven welke proccess de cpu heeft gebruikt tijdens die pieken. als het op de screenshot past mag je ook wel alle kollomen aanzetten.

Verwijderd

Topicstarter
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 3:28:36, on 13-8-2007
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16473)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\Program Files\Java\jre1.6.0_02\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\CTHELPER.EXE
C:\Program Files\Microsoft IntelliType Pro\itype.exe
C:\WINDOWS\system32\LVCOMSX.EXE
C:\Program Files\Logitech\Video\LogiTray.exe
C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\E_FATIBEE.EXE
C:\Program Files\Sony Ericsson\Mobile2\Application Launcher\Application Launcher.exe
C:\Program Files\Picasa2\PicasaMediaDetector.exe
C:\Program Files\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
C:\Program Files\Lavasoft\Ad-Aware 2007\aawservice.exe
C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Program Files\Common Files\Teleca Shared\CapabilityManager.exe
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe
C:\Program Files\TomTom HOME\TomTomHOME.exe
C:\Program Files\Logitech\Video\FxSvr2.exe
C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
C:\WINDOWS\ATKKBService.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Program Files\IVT Corporation\BlueSoleil\BTNtService.exe
C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\E_AICN03.EXE
C:\Program Files\Logitech\Video\ManifestEngine.exe
C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
C:\Program Files\ATI Multimedia\main\ATIDtct.EXE
C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\Program Files\Webroot\Spy Sweeper\SpySweeper.exe
C:\Program Files\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Program Files\IVT Corporation\BlueSoleil\BlueSoleil.exe
C:\Program Files\Logitech\SetPoint\SetPoint.exe
C:\Program Files\Common Files\Logitech\khalshared\KHALMNPR.EXE
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Program Files\Skype\Plugin Manager\skypePM.exe
C:\Program Files\Common Files\Teleca Shared\Generic.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Program Files\Sony Ericsson\Mobile\Mobile Phone Monitor\epmworker.exe
C:\WINDOWS\system32\taskmgr.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Program Files\Mozilla Thunderbird\thunderbird.exe
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WLLoginProxy.exe
C:\Program Files\Tensons\Download Accelerator Manager\Free Edition\dam.exe
C:\WINDOWS\System32\wbem\wmiprvse.exe
C:\Documents and Settings\Pieter\Bureaublad\Downloads\Programs\HiJackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://g.msn.co.uk/0SEENWW/SAOS01?FORM=TOOLBR
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://g.msn.co.uk/0SEENWW/SAOS01?FORM=TOOLBR
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://klokjerond.prit.biz/persoon.html
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,(Default) = http://g.msn.co.uk/0SEENWW/SAOS01?FORM=TOOLBR
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen
O2 - BHO: Tensons.Application.DownloadAcceleratorManager.BHO - {00000003-1118-11da-8cd6-0800200c9888} - mscoree.dll (file missing)
O2 - BHO: Skype add-on (mastermind) - {22BF413B-C6D2-4d91-82A9-A0F997BA588C} - C:\Program Files\Skype\Toolbars\Internet Explorer\SkypeIEPlugin.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: Groove GFS Browser Helper - {72853161-30C5-4D22-B7F9-0BBC1D38A37E} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\GRA8E1~1.DLL
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_02\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: Windows Live Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\program files\google\googletoolbar1.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - {AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D} - C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\2.1.615.5858\swg.dll
O2 - BHO: Windows Live Toolbar Helper - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Program Files\Windows Live Toolbar\msntb.dll
O2 - BHO: EpsonToolBandKicker Class - {E99421FB-68DD-40F0-B4AC-B7027CAE2F1A} - C:\Program Files\EPSON\EPSON Web-To-Page\EPSON Web-To-Page.dll
O3 - Toolbar: Windows Live Toolbar - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Program Files\Windows Live Toolbar\msntb.dll
O3 - Toolbar: EPSON Web-To-Page - {EE5D279F-081B-4404-994D-C6B60AAEBA6D} - C:\Program Files\EPSON\EPSON Web-To-Page\EPSON Web-To-Page.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\program files\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [GrooveMonitor] "C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Java\jre1.6.0_02\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [CTHelper] CTHELPER.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [CTxfiHlp] CTXFIHLP.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [itype] "c:\Program Files\Microsoft IntelliType Pro\itype.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [LVCOMSX] C:\WINDOWS\system32\LVCOMSX.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoRepair] C:\Program Files\Logitech\Video\ISStart.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoTray] C:\Program Files\Logitech\Video\LogiTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Hardware Abstraction Layer] KHALMNPR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [EPSON Stylus DX4000 Series] C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\E_FATIBEE.EXE /FU "C:\WINDOWS\TEMP\E_S8E.tmp" /EF "HKLM"
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [Sony Ericsson PC Suite] "C:\Program Files\Sony Ericsson\Mobile2\Application Launcher\Application Launcher.exe" /startoptions
O4 - HKLM\..\Run: [Picasa Media Detector] C:\Program Files\Picasa2\PicasaMediaDetector.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Program Files\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ATICCC] "C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe" runtime -Delay
O4 - HKLM\..\Run: [TomTomHOME.exe] "C:\Program Files\TomTom HOME\TomTomHOME.exe" -s
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [EPSON Stylus COLOR 580] C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\E_AICN03.EXE /P22 "EPSON Stylus COLOR 580" /O6 "USB002" /M "Stylus COLOR 580"
O4 - HKCU\..\Run: [LogitechSoftwareUpdate] "C:\Program Files\Logitech\Video\ManifestEngine.exe" boot
O4 - HKCU\..\Run: [ATI Launchpad] "C:\Program Files\ATI Multimedia\main\launchpd.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [ATI DeviceDetect] C:\Program Files\ATI Multimedia\main\ATIDtct.EXE
O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Program Files\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Lokale service')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Netwerkservice')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\RunOnce: [SetDefaultMIDI] MIDIDEF.EXE /s:'Creative SoundFont Synthesizer' /w:'SB Audigy' (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\RunOnce: [SetDefaultMIDI] MIDIDEF.EXE /s:'Creative SoundFont Synthesizer' /w:'SB Audigy' (User 'Default user')
O4 - Global Startup: BlueSoleil.lnk = C:\Program Files\IVT Corporation\BlueSoleil\BlueSoleil.exe
O4 - Global Startup: Logitech SetPoint.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: &Download with DAM - C:\Program Files\Tensons\Download Accelerator Manager\Free Edition\addUrl.htm
O8 - Extra context menu item: &Windows Live Search - res://C:\Program Files\Windows Live Toolbar\msntb.dll/search.htm
O8 - Extra context menu item: Add to Windows &Live Favorites - http://favorites.live.com/quickadd.aspx
O8 - Extra context menu item: E&xporteren naar Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Open in new background tab - res://C:\Program Files\Windows Live Toolbar\Components\en-ww\msntabres.dll.mui/229?1593ee75a3b24d2e9331dbf68d2215f0
O8 - Extra context menu item: Open in new foreground tab - res://C:\Program Files\Windows Live Toolbar\Components\en-ww\msntabres.dll.mui/230?1593ee75a3b24d2e9331dbf68d2215f0
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_02\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_02\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Verzenden naar OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Verz&enden naar OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: (no name) - {2D663D1A-8670-49D9-A1A5-4C56B4E14E84} - (no file)
O9 - Extra button: ATI TV - {44226DFF-747E-4edc-B30C-78752E50CD0C} - C:\Program Files\ATI Multimedia\dtv\EXPLBAR.DLL
O9 - Extra button: Skype - {77BF5300-1474-4EC7-9980-D32B190E9B07} - C:\Program Files\Skype\Toolbars\Internet Explorer\SkypeIEPlugin.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {5ED80217-570B-4DA9-BF44-BE107C0EC166} (Windows Live Safety Center Base Module) - http://cdn.scan.onecare.l.../scanner/wlscbase8300.cab
O18 - Protocol: grooveLocalGWS - {88FED34C-F0CA-4636-A375-3CB6248B04CD} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\GR99D3~1.DLL
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~1\COMMON~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O23 - Service: Ad-Aware 2007 Service (aawservice) - Lavasoft AB - C:\Program Files\Lavasoft\Ad-Aware 2007\aawservice.exe
O23 - Service: Adobe LM Service - Unknown owner - C:\Program Files\Common Files\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple, Inc. - C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: ATK Keyboard Service (ATKKeyboardService) - ASUSTeK COMPUTER INC. - C:\WINDOWS\ATKKBService.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
O23 - Service: avast! Web Scanner - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
O23 - Service: BlueSoleil Hid Service - Unknown owner - C:\Program Files\IVT Corporation\BlueSoleil\BTNtService.exe
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: iPod-service (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Macromedia Licensing Service - Unknown owner - C:\Program Files\Common Files\Macromedia Shared\Service\Macromedia Licensing.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
O23 - Service: Webroot Spy Sweeper Engine (WebrootSpySweeperService) - Webroot Software, Inc. - C:\Program Files\Webroot\Spy Sweeper\SpySweeper.exe

--
End of file - 13936 bytes

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:11
In je hijack this staat niets raar (nou ja, een paar links naar bestanden die niet meer bestaan).

Als je nu je taakbeheer openhoudt op het tabblad 'processen', en je sorteert daar op 'CPU' (even een keer klikken op de kolomnaam), welke processen gaan dan regelmatig naar 100%?

Verwijderd

Kurios schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 00:52:
[...]

Ik begrijp je reply niet helemaal. Jij hebt geen spyware... en dus? wat schiet de TS daarmee op dan?
En overigens, misschien heb je wel spyware, maar heb je het niet door want je geheimzinnige programma ziet het niet ;)
OMG :X

Nee, echt niet. Ik check ook met Hijackthis en ik ken de eerste sectoren ven elke partitie uit mijn hoofd. Ik ben systeembeheerder en ik doe bijna niets anders dan beveiligen. Geloof mij maar dat als ik zeg dat ik geen spyware heb die ook daadwerkelijk niet heb. Ik ken elk process in Vista en elk process dat niet thuis hoort in de lijst knikker ik eruit, maar dat komt niet voor.

Ik kan al helemaal geen respect opbrengen voor nodelozen die UAC uitzetten. De kans dat je PC in een dummienetwek komt is groot en dan later je ook ionschuldige mensen of je het nu zelf weet of niet. Dat is strafbaar. punt.
Ik ben lid van de "waarschuwingsdienst" en ik krijg elke maan info en tips over de nieuwste gevaren en wat je eraan kunt doen. Erg handig en voor jullie allemaal begrijpbaar. Een lidmaatschap is gratis!

Waarom ik mijn taskmanager post? Om een voorbeeld te geven van een schoon systeem en om TS te laten snappen hoe het werkt want dat weet hij nog niet, zo kwam hij mij over.

Mijn systeem gedraagt zich niet alsof er spyware is. Zelfs na 24 uur uptime is het geheugenverbruik zoals in het begin en in idle stand voert mijn CPU niets uit, dus geen achtergrondsmeuk.

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

@Exuimtum :

De melding van mij over spyware was bedoeld voor de TS en niet voor jou. Zou trouwens ook niet kunnen weten wat er bij jou draait aan alleen een processor en geheugen grafiek :+

Dus ik hoop dat de storm in je glas water weer voorbij is.

• Kurios
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 08:08:
[...]

OMG :X

Nee, echt niet. Ik check ook met Hijackthis en ik ken de eerste sectoren ven elke partitie uit mijn hoofd. Ik ben systeembeheerder en ik doe bijna niets anders dan beveiligen. Geloof mij maar dat als ik zeg dat ik geen spyware heb die ook daadwerkelijk niet heb. Ik ken elk process in Vista en elk process dat niet thuis hoort in de lijst knikker ik eruit, maar dat komt niet voor.
_/-\o_
Ik kan al helemaal geen respect opbrengen voor nodelozen die UAC uitzetten. De kans dat je PC in een dummienetwek komt is groot en dan later je ook ionschuldige mensen of je het nu zelf weet of niet. Dat is strafbaar. punt.
Daar is hier helemaal geen sprake van! Daarnaast kan ik het wel begrijpen, want met UAC is Vista soms onwerkbaar voor de gewone consument.
Ik ben lid van de "waarschuwingsdienst" en ik krijg elke maan info en tips over de nieuwste gevaren en wat je eraan kunt doen. Erg handig en voor jullie allemaal begrijpbaar. Een lidmaatschap is gratis!
klinkt goed, elke volle/nieuwe maan spyware-info :P
Mijn systeem gedraagt zich niet alsof er spyware is. Zelfs na 24 uur uptime is het geheugenverbruik zoals in het begin en in idle stand voert mijn CPU niets uit, dus geen achtergrondsmeuk.
Oke!

Zullen we nu weer proberen de TS constructief te helpen? O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Kurios op 13-08-2007 09:36 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 08:08:
[...]Ik ben lid van de "waarschuwingsdienst" en ik krijg elke maan info en tips over de nieuwste gevaren en wat je eraan kunt doen. Erg handig en voor jullie allemaal begrijpbaar. Een lidmaatschap is gratis!
Waar aanmelden?

Verwijderd

link ;)

Die bedoel ik dus.

Echt enorm handig.

@TS:
Ik heb ook software van BlueSoleil gehad en dat is een Bleutooth interface. Deze software (ook COMSPEC) is erg vuil en slordig geschreven. Ik heb veel ervaring en ellende meegemaakt met BlueSoleil.
Probeer de Bleutoothstack van Vista zelf eens!

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2007 10:17 ]

• Kurios
  • Niet online
TS heeft Windows XP!

[ Voor 14% gewijzigd door Kurios op 13-08-2007 10:20 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik zie vooral vééél zaken lopen die allemaal resources vreten.

Zet in stappen het één en ander aan autoruns uit, en kijk telkens wat het voor effect heeft op je geheugengebruik en process load.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

sewer schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 08:05:
In je hijack this staat niets raar (nou ja, een paar links naar bestanden die niet meer bestaan).

Als je nu je taakbeheer openhoudt op het tabblad 'processen', en je sorteert daar op 'CPU' (even een keer klikken op de kolomnaam), welke processen gaan dan regelmatig naar 100%?
mischien is het handig als de TS daarvoor de kollom 'cpu tijd' aanzet aangezien de PC hangt tijdens de piek is het proccess dat dit veroorzaakt waarschijnlijk alweer naar 0% gegaan zodra de PC reageert.

@TS: probeer die kollom eens aan te zetten en maak dan nog eens een screenshot nadat er weer een aantal van die pieken zijn geweest. het proccess dat die pieken veroorzaakt staat dan waarschijnlijk bovenaan als je sorteert op 'cpu tijd'.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas kan ik geen screenshots meer maken. Mijn PC heeft het begeven. Aanzetten en 2 tellen later klapt hij weer uit. Ligt overigens niet aan de voeding...bij een andere voeding doet hij het ook.

Inmiddels heb ik van zolder een oude Compaq Deskpro EN (zo'n kleintje, PIII 800Mhz met 256mn/PC133) gehaald en daar even snel een Windows XP Pro op gezet.Wat een verschil is dat ineens. Zo'n oud beestje, maar hij loopt voor mijn gevoel 3x zo snel als mijn eigen PC.

• Kurios
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 00:23:
Helaas kan ik geen screenshots meer maken. Mijn PC heeft het begeven. Aanzetten en 2 tellen later klapt hij weer uit. Ligt overigens niet aan de voeding...bij een andere voeding doet hij het ook.

Inmiddels heb ik van zolder een oude Compaq Deskpro EN (zo'n kleintje, PIII 800Mhz met 256mn/PC133) gehaald en daar even snel een illegale Windows XP Pro op gezet.Wat een verschil is dat ineens. Zo'n oud beestje, maar hij loopt voor mijn gevoel 3x zo snel als mijn eigen PC.
hmm..

Geeft het moederbord fouldmeldingen(piepjes?)
Heb je al eens geprobeerd de bios te resetten?
probeer zo kaal mogelijk te starten
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter even doornemen.

Verwijderd

Haal dat voorgaande woord even weg, anders is je topic snel gesloten :)

• Kurios
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 06:59:
[...]

Haal dat voorgaande woord even weg, anders is je topic snel gesloten :)
joh, hij deed een xp pro erop, om snel even van internet een linuxlivecd te halen. zo goed dan ? O-)

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
bij mij was het epmworker.exe van de sony file manager die alles langzaam maakte, misschien is dat bij jou ook het geval.

zie ook deze posts: http://forums.techguy.org.../475950-slow-running.html

[ Voor 27% gewijzigd door Y0ur1 op 31-08-2007 23:32 ]

• pm1
  • Registratie: Januari 2006

pm1

SoLiD-Killer

C:\WINDOWS\Explorer.EXE

dit proces ziet er mij toch maar verdacht uit aangezien het bij mij explorer.exe is (gecheckt op 2 pc's)
hoofdletters daar maken virussen graag gebruik van om je te misleiden dat het een normaal proces is

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Verwijderd

Topicstarter
M'n PC is inmiddels alweer gereanimeerd. Moederbord bleek oké, maar de voeding liep te etteren.

Maar traag bleef ie dus. Maar nu lees ik dit dus:
Y0ur1 schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 23:26:
bij mij was het epmworker.exe van de sony file manager die alles langzaam maakte, misschien is dat bij jou ook het geval.

zie ook deze posts: http://forums.techguy.org.../475950-slow-running.html
Wat denk je? SEFM eraf gefl*kkerd...en hij draait weer als een zonnetje! Geen stotterend beeld, als ik tik verschijnen de letters meteen in beeld en een programma openen...wow wat snel!

Super...bedankt jongens.

Alleen moet ik nu weer FMA gaan draaien ipv dat fijn werkende Sony Ericsson programma.

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2007 @ 22:25:
M'n PC is inmiddels alweer gereanimeerd. Moederbord bleek oké, maar de voeding liep te etteren.

Maar traag bleef ie dus. Maar nu lees ik dit dus:

[...]

Wat denk je? SEFM eraf gefl*kkerd...en hij draait weer als een zonnetje! Geen stotterend beeld, als ik tik verschijnen de letters meteen in beeld en een programma openen...wow wat snel!

Super...bedankt jongens.

Alleen moet ik nu weer FMA gaan draaien ipv dat fijn werkende Sony Ericsson programma.
Ik kan je myphoneexplorer aanbevelen, werkt heel aardig met mijn k750i: http://www.fjsoft.at/en/
Pagina: 1