Harde schijf schakelt zichzelf bij lange inactiviteit uit

Pagina: 1
Acties:
  • 374 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:13
Hallo,

Ik heb sinds een paar dagen een nieuwe harde schijf, de Hitachi Deskstar T7K500, 500GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ).

De pretaties zijn goed en de temperatuur ook.

Ik gebruik de schijf alleen voor opslag dus niet als Windows partitie. Daardoor is de schijf niet altijd in gebruik.

Nu dus, bij lange inactiviteit gaat de schijf dus "uit" en wanneer ik de schijf weer ga verkennen dan gaat hij weer spinnen (klinkt als een soort van vliegtuigmotor geluid, maar dan heel zacht).

Ik heb dit nog nooit eerder bij men ander twee schijven meegemaakt, een Maxtor en een Seagate, dus is dit nu normaal wat de Hitachi schijf doet of is ie niet helemaal goed?

Kan het eventueel ook nog met Intel Speedstep te maken hebben want dat heb ik aan staan?

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09-2025
Ik heb dit wel eens vaker gezien bij een PC (zeer vervelend) maar geen paniek, Dit kan je ergens uitzetten...

Ik zal ff kijken waar...

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Je hebt geen hardware, maar een softwareprobleem alhoewel, in je OS als dit een Windows-versie is kun je onder energiebeheer aangeven wanneer de HD's moet worden uitgeschakeld,

F1 had je ook verder geholpen.

ARME AOW’er

• Da.Rock
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Control panel --> Power options --> Change plan settings --> Change advanced power settings --> Harddisk --> Turn off harrdisk after (vertalen doe je zelf maar)

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09-2025
8)7 sh!t te laat, iemand was mij al voor...

In je BIOS kan je dit ook instellen (tenminste, bij de PC waar ik nu achter zit dan) en bij mijn PC's thuis kan dat ook in de BIOS.

Hard-disk timeout heet dat...

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ieder apparaat in je PC kun je in Windows uit laten schakelen, door te kijken bij de geavanceerde opties in apparaatbeheer en het desbetreffende apparaat...

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:13
Bedankt luitjes! Ik kon het niet vinden in Vista, ben ook al wat moe :)

Slotje bitte.

[ Voor 5% gewijzigd door Bull op 08-08-2007 00:26 ]

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Pagina: 1