Toon posts:

Commodore spellen op de PSP?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb begrepen dat het mogeljk moet zijn om met een emulator oude commodore 64 spellen te kunnen draaien op de PSP (e/o NDS Lite).

Ik ben een leek op dit gebied en heb jullie hulp nodig!

1) Is dit mogelijk
2) Zo ja welke emulator het best gebruiken
3) Hoe kun je uiteindelijk die games op die PSP te laten draaien....

Kortom, wat moet ik doen, wat heb ik allemaal nodig en waar kan ik het allemaal vandaan halen?

Hoop dat jullie me een eindje op weg kunnen helpen. Mijn dank is groot _/-\o_

• Raphaelo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-09 07:55

Raphaelo

boeiend!!

Eerste google hit:

http://urch.in/c64psp

originele signatures zijn top!

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-11 15:14

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

1) ja dit is mogelijk

2) type commodore psp in bij google en je krijgt een hele waslijst, gewoon downloaden en de readme files lezen, staat allemaal duidelijk aangegeven

3) je laat ze draaien dmv emulator op je psp, hoe je aan de roms komt moet je zelf uitzoeken

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-11 23:28

Comgenie

Soms heb je dat

Zoals hier boven staat. Alleen valt die emulator waarschijnelijk onder 'homebrew' en kan je op officiele firmware van sony niet spelen. Verder mag ik er op dit forum zover ik weet niks over vertellen ivm. regels

No animals were harmed in the making of this comment.

Verwijderd

Topicstarter
Dank zover, maar googlen kan ik ook. De reden van mijn post is dat ik eigenlijk hulp van iemand nodig heb die het al eens heeft gedaan. Gewoon wat praktische tips. Ben nl bang dat de PSP vast gaat lopen en zo. Ik ben meer op zoek naar een handleding voor dummies :)

• Raphaelo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-09 07:55

Raphaelo

boeiend!!

Dank zover, maar googlen kan ik ook. De reden van mijn post is dat ik eigenlijk hulp van iemand nodig heb die het al eens heeft gedaan. Gewoon wat praktische tips. Ben nl bang dat de PSP vast gaat lopen en zo. Ik ben meer op zoek naar een handleding voor dummies :)
Ik zou eerst kijken of je psp wel homebrew kan, dat hangt af van de firmware, firmware 1.5 is het beste (behalve de custom firmwares) dus je moet of firmware 1.5 hebben of 1 die je naar 1.5 kan downgraden. Of met Eboot gaan werken.

Pas als je een psp hebt die homebrew af kan spelen kan je er dingen als emulators op zetten

originele signatures zijn top!

Verwijderd

Als je hebt gegoogled ben je vast ook (NL-se) sites tegen gekomen waar het e.e.a. staat besproken en dummy tutorials. Verder is er nog Het PlayStation Portable ervaringen Topic Deel 20 maar verwacht ook daar geen antwoorden.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 11:33:
Als je hebt gegoogled ben je vast ook (NL-se) sites tegen gekomen waar het e.e.a. staat besproken en dummy tutorials. Verder is er nog Het PlayStation Portable ervaringen Topic Deel 20 maar verwacht ook daar geen antwoorden.
Dank! Ik ga er weer eens mee aan de slag.

Verwijderd

Topicstarter
Raphaelo schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 11:28:
[...]

Ik zou eerst kijken of je psp wel homebrew kan, dat hangt af van de firmware, firmware 1.5 is het beste (behalve de custom firmwares) dus je moet of firmware 1.5 hebben of 1 die je naar 1.5 kan downgraden. Of met Eboot gaan werken.

Pas als je een psp hebt die homebrew af kan spelen kan je er dingen als emulators op zetten
Misschien een domme vraag. Maar als je de PSP moet downgraden om oude commodore spellen te spelen, en vervolgens wil je weer een nieuwe game (met hogere firmware) spelen? Hoe werkt dat dan? Blijft je dan down- en upgraden elke keer wanneer je besluit wat anders te gaan spelen? Lijkt me nl een beetje vermoeiend...

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10 13:25
Daarom was er Boosters DevHook waarmee verschillende firmwares geëmuleerd konden worden en tegenwoordig de custom firmwares.

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-11 23:28

Comgenie

Soms heb je dat

Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 23:00:
[...]

Misschien een domme vraag. Maar als je de PSP moet downgraden om oude commodore spellen te spelen, en vervolgens wil je weer een nieuwe game (met hogere firmware) spelen? Hoe werkt dat dan? Blijft je dan down- en upgraden elke keer wanneer je besluit wat anders te gaan spelen? Lijkt me nl een beetje vermoeiend...
Er zijn 'custom firmware's' , die zijn niet officieel van sony, maar die bieden de nieuwste firmware aan. Terwijl je wel de programma's van 1.50 kan spelen, soort 2 in 1 zegmaar. Daarvoor staan zat tutorials op internet ;).

No animals were harmed in the making of this comment.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:31

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Het spelen van roms middels een al dan niet gedonwgrade PSP is een grijs gebied hier op GoT.

Als je zoekt in de oude PSP topics kun je genoeg info vinden over installatie/gebruik en waarom het tegenwoordig niet meer besproken mag worden hier op GoT :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1