Vista met Highpoint RocketRAID 454

Pagina: 1
Acties:

• Mathijs1
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik stop zojuist een (al jaren werkende) Highpoint RocketRAID 454 met 4x 250GB in RAID5 eraan, in mijn nieuwe pc gehangen, waar Windows Vista Business op draait. Na het opstarten worden twee ATA controllers gevonden, maar Vista kan hier zelf geen drivers voor vinden/downloaden.

Een blik op de Highpoint site laat mij weten dat er drivers voor Windows Vista zijn (http://www.highpoint-tech.com/USA/bios_rr454.htm), maar na het downloaden hiervan worden de ATA controllers er niet veel vrolijker van, Vista herkent ze niet als geldige drivers.

Dit zijn mijn eerste dagen met Vista dus ik heb verder geen idee wat voor trucjes ik kan toepassen om deze PCI-kaart geïnstalleerd te krijgen. Heeft iemand suggesties?

edit: ik heb Highpoint al gemaild met een verzoek voor werkende drivers, maar ik verwacht hier niet erg veel van.

[ Voor 7% gewijzigd door Mathijs1 op 08-08-2007 10:22 ]

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 20:53

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Wat bedoel je met "er niet veel vrolijker van, Vista herkent ze niet als geldige drivers"?

Krijg je zo'n rode dialoog waarin verteld wordt dat de drivers eigenlijk niet goed gekeurd zijn? Zo ja, gewoon OK klikken.

Mocht dat niet het geval zijn zou je het eens kunnen proberen met de XP drivers. Laat je trouwens Vista zoeken naar de drivers of zeg je expiciet dit is de driver die je moet gebruiken. Dat laatste zou ik proberen als Vista met de melding komt dat er geen geschikte driver aanwezig is.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Mathijs1
  • Niet online
Nee ik krijg echt iets in de geest van 'There are no valid drivers found in the specified directory' (niet letterlijk, ben nu op mn werk dus kan de melding niet reproduceren). Ik heb de vista en xp drivers op mn desktop gegooid, maar zonder resultaat.

Echt specifiek die driver uitkiezen is me niet gelukt, ik kan een directory aangeven waar hij in gaat zoeken en dan gaat hij in die map en submappen zoeken naar drivers.

edit: is het misschien zo dat je ergens moet aanvinken 'Include unsigned drivers in search' of iets dergelijks?

[ Voor 11% gewijzigd door Mathijs1 op 08-08-2007 09:29 ]

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 20:53

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Nee je moet hem niet laten zoeken dat is het punt. Der is ergens een opties VOOR het zoeken "i have a disk" oid. Vervolgens pak je de map waar de driver staat, je krijgt dan een overzicht van alle INF files die in die map staan. Kies der ene uit die het meest juist lijkt. Vervolgens zal Vista een lijst geven van alle hardware (in de INF file) waarvan hij denkt dat overeenkomt met de echte hardware. Als dat niet gebeurd dan kun je nog het een en ander forceren, maar ik denk op dat punt dat je de verkeerde driver te pakken hebt.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Mathijs1
  • Niet online
Als de hardware gedetecteerd wordt dan begint een wizard 'Found New Hardware'. Als deze op internet gekeken heeft of ie drivers kan vinden dan komt hij daarna met de melding 'Insert the disc that came with your ATA controller. De enige optie die ik verder zelf kan kiezen is "I don't have the dis. Show me other options" of cancel.

• Mathijs1
  • Niet online
Okay na wat prutsen werkt het allemaal weer gelukkig.

Om uiteindelijk bij mn files te komen moest ik dus via apparaatbeheer rechtsklikken op de IDE controller, eigenschappen, hier driver installeren, zoeken uit lijst van bekende hardware. Hier staat vervolgens een knopje om de driver van disk te laden. Na enkele reboots was de controller geinstalleerd. Ik had toevallig ook nog een IRQ-conflict waardoor dit niet in 1 keer goed ging, maargoed.

Ten slotte kwam de array niet in deze computer tevoorschijn, ik moest hiervoor de foreign disk nog importeren via computerbeheer -> schijfbeheer.

Anyway, topic kan dicht!
Pagina: 1