partitie probleem.

Pagina: 1
Acties:

• vDR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-02 10:29
een tijdje geleden had ik linux op mijn computer geinstalleerd. ( fedora core 6 ) maar eerst moest ik namenlijk een partitie aanmaken onder ext3 formaat, dus heb ik mijn HDD opgesplitst in een met NTFS en een met ext3

nu heb ik die linux boot partitie gewist maar hoe krijg ik nu die partitie weg? ik had al eens geprobeerd met partition magic maar daarbij geeft hij een error van partition table incorrect of iets in die aard.

op die harde schijf staan 2 mappen Data en Data~1 dit is wat de linux partitie is. als ik die probeer te openen krijg ik access denied

ik ben er dus niets meer mee en zou er graag vanaf willen iemand een oplossing? want het neemt namenlijk 50gig in die ik niet kan gebruiken

thx!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Met gdisk krijg je alles weg

http://www.mandersonline.nl/gdisk.php

Tik eerst simpelweg 'gdisk' in (in een dos omgeving) om te kijken welke schijven gdisk ziet. Hij geeft je schijven een nummer.

Doe dan: gdisk [nummer van disk] /mbr /wipe
(dus bijv. gdisk 1 /mbr /wipe)

Gegarandeerd alles weg.

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-02 17:51
Jup en dan start je windows ook niet op ;)

Je MBR staat één keer op de schijf en daarin staat nu dat er opgestart kan worden van de NTFS en van de ext3 partitie. Je MBR moet dus weer gerepareerd worden om alleen windows op te starten.
Vervolgens moet je met iedere random partitie manager inclusief fdisk de ext3 partitie kunnen verwijderen en er een nieuwe partitie aanmaken.

De OM faq is hiervoor overigens nog net zo relevant als 5 jaar geleden, de prinicipes zijn niet veranderd in decennia.