[Vista] Op datum sorteren in explorer werkt soms niet*

Pagina: 1
Acties:
  • 243 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• skillet
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-02 14:47
ik heb windows vista ultimate en als ik bestanden op datum wil sorteren doet ie het soms wel (komen alle datums onder "datum" te staan) dan staat opeens de helft van de datums er nog maar en soms staan er helemaal geen datums en kan ik dus ook niet daarop sorteren.

weet iemand wat er hier aan de hand is?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik snap niet wat je bedoelt met 'opeens de helft', ook snap ik niet wat je bedoelt met soms staan er helemaal geen datums - heb je het dan niet gewoon over de view in Explorer? :)

• skillet
sorry voor de vage omschrijving :) ik heb het over de view in "computer" of verkenner of waar je ook maar bestanden kunt bekijken. Daar heb je kolommen met "naam", "grootte", "gewijzigd op", "type" en dus ook "datum" als je dan op bovenaan op de kolom datum klikt, schikt vista de kolom automatisch naar oudste bestand of jongste bestand.
Dit is dus wat ik wil doen, maar soms staat achter ieder bestand een datum, en soms maar achter de helft van de bestanden en ook geregeld achter geen enkel bestand, dan kan ik dus niet sorteren.

• skillet
weet iemand wat ik bedoel?? heeft iemand hier ook last van of ben ik de enige? is uiterst vervelend en ik heb echt geen idee hoe ik dit goed kan krijgen.

• DarkTemple
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-02 09:10
Post anders eens een screenshotje.

Weet je zeker dat je de juiste datum hebt. Je kan bij menu VIEWS->Choose details keizen welke kolommen je wilt zien, selecteer hier DATE. Alle bestanden horen een datum te hebben.

• skillet
Afbeeldingslocatie: http://img517.imageshack.us/img517/3932/datumwerktnietza2.jpg

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-03 19:40

nIghtorius

Poef!

DarkTemple schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 14:22:
Post anders eens een screenshotje.

Weet je zeker dat je de juiste datum hebt. Je kan bij menu VIEWS->Choose details keizen welke kolommen je wilt zien, selecteer hier DATE. Alle bestanden horen een datum te hebben.
Heeft gelijk. Alleen geef hij engelse termen. via de nederlandse moet je gewoon even met de rechtermuisknop op die "lijst" klikken (Naam, Artiesten, etc) en de volgende optie selecteren "Gewijzigd op". Das namelijk het echte bestandsdatum.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• skillet
bedankt :)
ik heb dat nu gedaan maar dat zijn gewoon precies dezelfde datums als bij "Datum" snap alleen niet hoe het komt dat die kolom van "Datum" bijna altijd wegvalt. het is me trouwens opgevallen dat als ik een nieuw bestand bij de bestanden zet de kolom met "Datum" vaak wegvalt en als ik er dan een nieuwe map aan toevoeg (zoals je op de screenshot kunt zien) staat de hele kolom er af en toe weer.
Pagina: 1