[2003] gpo toekennen aan vpn clients

Pagina: 1
Acties:

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Situatie:
Een win 2003 domain met users die inloggen op het netwerk via een cisco vpn device dit werkt tot zover allemaal prima inclusief authenticatie via IAS (Microsoft’s radius).

Nu wil ik op de vpn users een aantal policy’s toepassen, onder andere een Proxy server toe wijzen.

Op zich is dit geen probleem, vpn-user in een ou hangen policy toe kennen, het probleem is echter dat deze policy dan altijd actief is.

Maar het is dus de bedoeling een policy te maken welke ALLEEN actief is wanneer een user met zijn laptop via vpn werkt.

De diverse oplossingen die ik op google kan terug vinden hebben allemaal betrekking op isa met clients die direct vpn opzetten met een 2003 server. Zover ik kan nagaan is dat niet toepasbaar wanneer je een los vpn router/device gebruikt.

Ik verwacht geen kant en klare oplossing maar misschien kan iemand mij op weg helpen.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
WMI Filter op de policy wat client ip of een ander uniek gegeven van de connectie via de cisco filtert toepassen?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:02
Waarom werk je niet met proxy auto discovery ? (wpad) dan los je het meteen (goed) op.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Tja je kan met een gpo natuurlijk veel meer dan alleen een proxyaanpassing doorvoeren :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
oke wpad is nieuw voor mij ga ik ook nog eens bekijken misschien handig voor het vaste netwerk maar policy via wmi is inderdaad de beste oplossing om instellingen voor vpn clients te regelen.

Ik ga nu weer verder puzzelen met hoe het subnet te detecteren via wmi filter.