Hallo allemaal,
ik heb een nieuwe pc, maar het wil allemaal niet zo lukken.
Wat heb ik:
- Asus P5K deluxe/wifi
- 8GB RAM
- 2x Samsung spinpoint 400GB
- 2x Seagate Barracuda 10 750GB
- 1x dvd station
Ik wil raid0 op beide spinpoints toepassen.
In de bios satacontroller op raid gezet, boot sequence op dvd/harddisk/external gezet.
Dan met ctrl-I in de satacontroller optie 1 raid volume aanmaken. Beide spinpoints selecteren en dan aanmaken. Ik kies de volledige grootte.
Dan booten vanaf vista dvd. De installatie start en ik kan kiezen op welk volume ik wil installeren.
Ik zie nu een samengesteld volume van de raid0 set (792GB ongeveer) en twee maal iets van 700GB van de Seagates.
Op het raid volume maak ik een partitie aan, zeg 200GB. (Ook volledige ruimte geprobeerd.)
Dan Vista installeren en dat gaat nog.
Dan boot de pc, dvd eruit, bios wordt doorlopen, satacontroller bios komt voorbij en dan blijft het scherm zwart met een cursor linksboven. En dan niets meer. Ik heb al eens 10 minuten zo gewacht, maar hij boot niet.
Installaties al op de andere disks geprobeerd, niets werkt.
De satacontroller al op IDE gezet (en gelet op welke satapoorten voor een bootdisk gebruikt moeten worden), vista opnieuw geinstalleerd, maar ook dat werkt niet. Geen boot!
Ik ben inmiddels het spoor bijster en kan ook niets vinden hierover.
Heeft iemand suggesties voor me.
Alvast bedankt!
ik heb een nieuwe pc, maar het wil allemaal niet zo lukken.
Wat heb ik:
- Asus P5K deluxe/wifi
- 8GB RAM
- 2x Samsung spinpoint 400GB
- 2x Seagate Barracuda 10 750GB
- 1x dvd station
Ik wil raid0 op beide spinpoints toepassen.
In de bios satacontroller op raid gezet, boot sequence op dvd/harddisk/external gezet.
Dan met ctrl-I in de satacontroller optie 1 raid volume aanmaken. Beide spinpoints selecteren en dan aanmaken. Ik kies de volledige grootte.
Dan booten vanaf vista dvd. De installatie start en ik kan kiezen op welk volume ik wil installeren.
Ik zie nu een samengesteld volume van de raid0 set (792GB ongeveer) en twee maal iets van 700GB van de Seagates.
Op het raid volume maak ik een partitie aan, zeg 200GB. (Ook volledige ruimte geprobeerd.)
Dan Vista installeren en dat gaat nog.
Dan boot de pc, dvd eruit, bios wordt doorlopen, satacontroller bios komt voorbij en dan blijft het scherm zwart met een cursor linksboven. En dan niets meer. Ik heb al eens 10 minuten zo gewacht, maar hij boot niet.
Installaties al op de andere disks geprobeerd, niets werkt.
De satacontroller al op IDE gezet (en gelet op welke satapoorten voor een bootdisk gebruikt moeten worden), vista opnieuw geinstalleerd, maar ook dat werkt niet. Geen boot!
Ik ben inmiddels het spoor bijster en kan ook niets vinden hierover.
Heeft iemand suggesties voor me.
Alvast bedankt!