Toon posts:

Kenwood 72x en KT7A-RAID

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ja, en dan nu het zoveelste probleem met het Abit KT7A-RAID bord. |:(. Dit keer in combinatie met m'n Kenwood 72x TrueX.

Het probleem is dat sommige cdtjes niet goed gelezen worden. Meestal uit dat zich daardat de Autorun het ineens niet doet. Als ik op het autorun.inf bestand dubbelklik (normaal hoort ie het dan in Notepad te openen), dan klaagt ie dat het bestand niet gevonden of verwijderd is. In andere computers doen de cdtjes het gewoon prima dus daar ligt het niet aan. Soms doen ook andere bestanden het ineens niet, maar meestal de Autorun. Ook klaagden sommige spellen met de originele (!) cds dat de correcte cd er niet in zit :(

Wie kent dit probleem, en wat doe ik eraan?

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 01:18
Er is speciaal voor computers waar athlon processoren in zitten (dus ook met de chipset op jouw moederbord waar een athlon of duron op zit) een firmware update gemaakt door zen. Anders krijg je inderdaad wat vage leesprobleempjes.

Downloaden van http://www.kenwoodtech.com en flashen die hap.8-)

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, shit... ik zal eerst maar eens een floppy drive |:( gaan zoeken dan... en daarna hopen dat ik ook nog een bootflop heb...

• violator_
Hehe .. tja die kenwood flash tool moet inderdaad nog in real mode uitgevoerd worden. in tegnestelling tot wat plextor nu heeft .. maar ja is kleine moeite dacht ik toch. maak gewoon dos bootfloppy aan vanuit control panel -> Add/Remove hardware. Geen cd-rom drivers of wat dan ook laden . alleen de flashtool.

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Maar das lastig als je geen floppy drive hebt :P

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

Verwijderd

En handig voor gebruikers met een i820 plank om te weten dat dit ook voor hun geldt.

Verwijderd

Wat een bullshit, die falshtool van Kenwood moet je gewoon opstarten in Windows zelf, heb 'k gister zelf ook gedaan, ging prima

• violator_
Hehe .. yeah right .. in protected mode een real mode flash utility starten die rechtstreeks je hardware aanspreekt . Tenzij kenwood inmiddels een Windows Flash util heeft is dit dus niet aan te raden aangezien je zo een 99% kan hebt de hele zaak te verkloten .. warranty void ..

OPLOSSING !! :
Gebruik een Win98 (of zelfs WinME) cd-rom om van te booten en kies "Start from cd-rom" en vervolgens "Boot without CD-Rom support". Krijg je een prachtige dos prompt en kan je die flashtool (die je gewoon even in c:\flash ofzo zet) uitvoeren. Voila ?
Moeilijk is dat he ? nadenken ..

Verwijderd

't is een Windows flashtool, ging prima

• violator_
Ah .. ik heb die flash een maand of drie geleden uitgevoerd en toen was het nog een dos exe .. 8-)

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn twee upgrades, versie 221 en 226. Die 221 is speciaal voor de AMD mobo's (staat er), maar het is niet geheel duidelijk of die 226 fix ook die AMD fix bevat :(. Die 221 heeft een DOS flash proggie, die 226 heeft idd een Windows flash tooltje, maar ja, dat kun je in Win2000 uiteraard alsnog niet gebruiken, die werkt alleen in win 95/98/ME :(.

Anyway, ik heb 'm inmiddels geflasht met die 221 fix, maar het probleem bleef! :(. Wel heb ik inmiddels Windows2000 geherinstalleerd, en guess what, zolang ik de VIA IDE drivers niet installeer doet ie het WEL goed! |:(.
Helaas is dit geen optie, want zonder die drivers is je IDE performance om te :r :(.
Wat nu? :?
Oppertweaker, bij jouw werkt het blijkbaar wel, hoe zit jouw config in elkaar? welk OS en welke firmware versie heb jij? Hoe heb je je Kenwood ingesteld? (master? slave? primary? secondary? aan je Highpoint? etc?)

• violator_
Hmm .. vreemd. Ik heb hem nu ook van 221 naar 226 geupdate met die windows tool op m'n A7V met Athlon TB 800. Heb Via 1.25 en 1.28 drivers geprobeert, en in alle gevallen geen problemen. Moet dus wel specifiek probleem zijn met De Abit, of je hebt iets helemaal niet lekker zitten in je systeem.

BIOS update al geprobeerd ??

Verwijderd

Topicstarter
Hmm... Ik heb al gekeken naar nieuwe biossen, etc, er is verder niets nieuws.. :'(. Alle drivers, patches, (bios) updates, en service packs heb ik al gehad... Het zou misschien een probleem kunnen zijn met de Abit, maar dat lijkt me sterk... En verder zit er ook alleen maar redelijke high-end stuff in m'n bak (zie sig.) dus dat zou het ook niet echt moeten zijn... Ik heb hier op T.net meer mensen gezien die ook dit bord hadden met een Kenwood. Ik denk eerder dat het een probleem met de VIA drivers is >:). Of een probleem van Win2000, of een combinatie van beide.. De meeste anderen die die 72x hebben schijnen Win98 te draaien... *zucht* Nou moet ik dus ook stabiliteit gaan opgeven voor performance :'( :'(.
Tnx. in ieder geval voor de suggesties :).

Verwijderd

Ik heb 226 erop gezet, Mijn 72x staat in ze eentje op Prim- Master en me brander op de SEC- Master, geen HD's op ID1 en 2 dus.

4in1 428 erop gedaan, DMA uit anders krijg ik dus hetzelfde probleem als "Topic-Starter".(Heb DMA nog nooit aan kunnen zetten, werkt nooit)

Cd-speed komt niet verder dan 20x, kwam ik vandaag dus achter.
Krijg het gevoel dat het veel sneller kan.
BIOS WZ en werkt stabiel,in bios staat alles op auto voor de ID's.

Wat zijn de goede instellingen?
Excuses als ik off-topic ga.
Pagina: 1