Toon posts:

Wel printen via netwerk echter kan niet bij bestanden komen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
[netwerken forum]

Hallo,

wie kan me svp verder helpen met het volgende:

Ik heb 3 PC met Windows XP in het netwerk opgenomen. Allen in de werkgroep: MSHOME.Deze maken alle verbinding met het internet via de Asus WL 500g router. Alles staat op automatisch verkrijgen van IP adres. De wireless laptop (computernaam: Toshiba) kan GEEN verbinding (toegang krijgen tot) maken met computernaam: Kids PC. Het is echter wel mogelijk om van af de wireless laptop (Tohsiba) te printen naar de Kids PC (hier is de printer via de USB interface mee verbonden). Als ik zoek naar computers in werkgroepen dan zie ik ze alle drie. De Kids PC kan wel in de gedeelde mappen van de andere 2 PC's komen maar de wireless laptop (Toshiba en de bedrade PC =computernaam: Guitar PC) niet.Op alle PC's staat bestands & printerdeling ingeschakeld. De PC (Guitar PC) en Toshiba (laptop) kunnen ook wel bij elkaars gedeelde bestanden komen. Als melding wanneer ik bij gedeelde bestanden wil kunnen op de Kids PC krijg ik:u heeft mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerk-bron.Neem contact op met de beheerder van de server op als u wilt weten of u toegangsmachtigingen hebt. Toegang geweigerd! Wat zie ik hier over het hoofd? Ik weet het ff niet meer. |:( Hopelijk is de oplossing nabij. Allen bedankt!!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-03 21:57

Comgenie

Soms heb je dat

Ik heb even gegoogled, en ik kwam op dit uit:

Beschrijving van het delen van bestanden en machtigingen in Windows XP

Ik denk dat je die even moet doornemen en wat configuraties moet aanpassen van de Kids PC. Hij staat waarschijnelijk op een verkeerd deel-niveau ingestelt.

No animals were harmed in the making of this comment.

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Gebruik je simple file sharing op je pc's?
Dat gebruik ik zelf ook en geeft geen problemen.

Verwijderd

Goed kijken naar Share en NTFS rechten, je hebt ze allebij nodig.

Share rechten zijn nodig om bij een bestand via het netwerk te kunnen komen, en NTFS rechten zijn nodig om het bestand tot in detail te beveiligen.

Meestal worden de share rechten iedereen full controll gegeven en worden bestanden via NTFS rechten beveiligd omdat je dan minder problemen krijgt door verschillen tussen beide.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zelf verwacht ook dat ik het daar in moet zoeken maar kunt u mij ook aangeven hoe of waar ik deze rechten kan bekijken en zonodig wijzigen? Alvast bedankt.
Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 09:07:
Goed kijken naar Share en NTFS rechten, je hebt ze allebij nodig.

Share rechten zijn nodig om bij een bestand via het netwerk te kunnen komen, en NTFS rechten zijn nodig om het bestand tot in detail te beveiligen.

Meestal worden de share rechten iedereen full controll gegeven en worden bestanden via NTFS rechten beveiligd omdat je dan minder problemen krijgt door verschillen tussen beide.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 09:42:
Ik zelf verwacht ook dat ik het daar in moet zoeken maar kunt u mij ook aangeven hoe of waar ik deze rechten kan bekijken en zonodig wijzigen? Alvast bedankt.

[...]
Rechter muis klik op het bestand of map, dan naar eigenschappen, tabblad sharing is voor share, de permissies voor share kun je aanpassen onder de knop permissies.

NTFS rechten kun je aanpassen onde de tabblad NTFS.

Zorg wel dat je simpel file sharing uit staat, doe je bij Extra>Folder options>View

• Vizorium-5
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-03 10:44

Vizorium-5

Framerate = Life

Er is nog een mogelijkheid. In het lokale computerbeleid kan toegang tot die computer vanaf het netwerk geblokkeerd zijn. Deze policy kan gewijzigd worden alsvolgd:

Start -> uitvoeren -> gpedit.msc

Lokal computer beleid -> windows settings -> beveiliging settings -> lokal beleid -> gebruikersrecht

Hier moet je zoeken naar het iets van" Toegang tot deze computer vanaf het netwerk blokkeren".

Item openen, en de gast account verwijderen. Nu even rebooten, en dan zou het moeten werken.

Sorry voor de brakke vertaling, ik zit momenteel achter een englse XP.

Verwijderd

Topicstarter
Allen bedankt voor het meedenken, ik heb om toch verder te komen mijn image terug gezet en nu werkt alles weer naar behoren. De door jullie geboden aangedragen oplossingen brachten echter geen soelaas. Toch bedankt, alleen jammer dat ik nu niet weet wat het nu wel was. :)
Pagina: 1