Toon posts:

Audio Microfoon versterking.

Pagina: 1
Acties:
  • 295 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Lezer,
Ik heb een probleem met de versterking van mijn microfoon.
ik heb al gevanceneerde opties gedaan en dan microfoon versterking ingeshakeld.
maar helaas blijft het geluid nog heeel zacht!
de opnamen shuifjes staan allemaal boven in dus dat is het probleem ook niet..
ook heb ik een anderen microfoon gekocht maar helaas hou ik het zelfde probleem

Graag Reactie,
Alvastbedankt,
Kevin.

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-02 20:53
Heb je hem wel in de roze aansluiting gedaan? Dus niet de blauwe.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:20
Je hebt toch een optie +20dB voor de microfoon ingang?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heb je de instellingen wel gedaan bij opnemen en niet per ongeluk voor afspelen? Dat doen er nog veel fout :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb hem in de rose microfoon aansluiting als ik heeeeeel hard praat krijg ik wel geluid maar dat is enorm zacht!
en ja ik heb de instellingen bij opnemen in gesteld. ik kan geen eens zeggen dat hij hem afspeelt ook niet na een driver update.
en neej helaas de +20dB optie heb ik ook niet!
het is een Realtek onboard ALC883
ik ga vamidag even een anderen geluidskaart halen en kijken of het probleem dan opgelost is.
hebben jullie nog tips welk merk of type?

Gr Kevin

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2007 10:12 ]

Verwijderd

Je zou is kunnen proberen om een versterkte microfoon te kopen. Deze hebben meestal één of twee AA batterijen nodig. Ik heb hier een Philips SBC ME570, werkt prima.

EDIT: Ik heb hier twee geavanceerde opties namelijk MicBoost en Mic2 Select (weet iemand trouwens wat je hier mee kan?). Zonder MicBoost lukt het bij mij niet mijn headset aan te krijgen, mijn Philips doet het zonder. Ik gebruik een standaard model Realtek AC97 onboard met een Intel i915 PM notebookmoederbord.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2007 10:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
okeej ik wil het liefst ook een Philips microfoon want daar heb ik altijd mee gewerkt,
suipt zo'n microfoon veel baterijen?

Gr kevin

Verwijderd

Nee, valt mee. De meegeleverde batterij is slecht, maar je als er eenmaal een goede batterij in zit dan doet hij er heel lang mee. Ik heb de batterij nog nooit hoeven te vervangen. Dit model heeft genoeg aan één AA batterij.

Er wordt een verloopstukje meegeleverd (van MiniJack naar Jack), een standaard, en een batterij. Er zit verder een mooie zwarte doos omheen. Dit is een stereo microfoon.

Afbeeldingslocatie: http://www.supert.ru/goods_image/14055.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2007 10:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
okeej ik heb hier een link van een microfoon met ingebouwde volume regeling,
maar deze versterkt niet neem ik aan?

Gr Kevin

Link: http://www.elektronica-online.nl/content_details.php?id=371

Verwijderd

Ik heb even wat gezocht, maar deze mic heeft volgens mij geen versterking aan boord. Ook vondt ik op een blog van iemand dat het een slechte microfoon was met meer ruis dan stem.

Verwijderd

Topicstarter
okeej dat is wel jammer.. zal het helpen om eerst een anderen geluidskaart te kopen?
heb je misshien nog een type of merk.. dat wel goed is?
zoals die sweex kaartjes.. dat is zeker bagger? voor dat geld:P

Edit: die microfoon die U hebt. moet je die op je buro zetten?
of moet je deze vast houden?
(ik wil hem voor een soort radio programma gaan gebruiken)

Gr Kevin

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2007 10:26 ]

Verwijderd

Je kan hem voor beide gebruiken. Hij is los te koppelen van de standaard. Ik heb hem destijds bij de mediamarkt in Groningen gekocht (de prijs weet ik niet meer, viel wel mee).

Verwijderd

Topicstarter
okeej das mooi.
en heeft U nog tips voor de geluidskaart?

Gr Kevin

Verwijderd

Nee ;) .

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2007 10:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
okeej:P
ik heb hier nog een hercules kaartje liggen..
die kan 20dB versterken maar dat vershil merk je amper hij blijft nog zacht.
ik heb nu een trust kaartje 5.1 lag nog ergens:P
dus die ga ik dr nu even in zetten.

Gr Kevin

Verwijderd

Topicstarter
mwah.. net wat ik al dacht... die trust kan je ook helemaal niks inshakelen om te versterken! egt trust!!!:P
maar dan zit ik nog steeds met het probleem.. bij welke geluidskaart kun je wel +30dB inshakelen.

M.v.g. Kevin

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:22

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Begin eens met vertellen wat voor soort microfoon je nu hebt, desnoods met een foto'tje ervan (en van de connector).

Microfoons kopen met batterijen is onzin. Als je een computer microfoon koopt, dan is dat een versterkte (=condensator) microfoon en zijn voedingsspanning krijgt hij via hetzelfde connectortje wat je in je geluidskaart stopt. Als je betere kwaliteit wilt, kan je beter de stap met batterijen overslaan en 'echte' microfoons gaan kopen.

Ik zet erop in dat je een dynamische microfoon hebt (=niet versterkt) en dan is het geluid inderdaad heel zacht. 9 van de 10 keer kan je dat mooi aan de gebruikte connector zien.

Ziet de connector er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://video.surfnet.nl/handleiding/images/plug_minijack.jpg
(2 zwarte ringen op het metalen gedeelte) dan is het waarschijnlijk een condensator microfoon.

En zo:
Afbeeldingslocatie: http://akamaipix.crutchfield.com/lifestyle/2001/lMonoMiniPlug.jpeg
(1 zwarte ring op het metalen gedeelte) dan is het een dynamische mic en die kan je op huis tuin en keuken geluidskaarten niet aansluiten. (kan wel, maar werkt niet en krijg je het probleem wat je nu hebt: heel zachte stem).

Zoals gezegd vermoed ik dat je een dynamische mic hebt, dat is dan de oorzaak van je probleem. Een nieuwe geluidskaart kopen zal dan niet helpen. Een nieuwe microfoon kopen helpt wel.

[ Voor 16% gewijzigd door remco_k op 08-08-2007 13:43 ]

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
Beste Remco,
Ik heb een stekker met 2 zwarte ringen,
zie foto's

foto 1: http://www.fritsfm.nl/mic%20(1).JPG
foto 2: http://www.fritsfm.nl/mic%20(2).JPG

(ik heb ze expres zo groot gelaten zodat je goed kunt zien wat ik heb,

M.v.g. Kevin

Verwijderd

Topicstarter
Beste Lezer,
Ik heb nu een anderen geluidskaart gekocht en het geluid is wel iets beter maar nog niet optimaal..
ik heb dit set boxen en mijn microfoon op een anderen pc aan gesloten en daar +30dB ingeshakeld en perfect geen enkel probleem.. dus aan mijn microfoon of boxen ligt het niet.
ik moet dus tog een geluidskaart gaan zoeken op PCI waar je +30dB kan ik shakelen (op die anderen pc zat onboard)

Met vriendelijke groet,
Kevin

• remco_k

remco_k

Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 15:20:
Beste Remco,
Ik heb een stekker met 2 zwarte ringen,
zie foto's

foto 1: http://www.fritsfm.nl/mic%20(1).JPG
foto 2: http://www.fritsfm.nl/mic%20(2).JPG

(ik heb ze expres zo groot gelaten zodat je goed kunt zien wat ik heb,

M.v.g. Kevin
Goed, vergeet mijn vorige verhaal even - dat gaat alleen op bij standaard plastik 0--10 euro microfoontjes, speciaal voor computers.
Jij hebt daar toch echt een dynamische microfoon, lijkt het, want je meld het merk en model nog steeds niet. (Het is een of andere Shure SM58 kloon -- en die is dynamisch).
Dát is het euvel. Koop een andere, die geschikt is om rechtsreeks op de computer aan te sluiten of koop een mengtafeltje waarmee je het microfoon signaal voorversterkt.

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
Beste Remco,
het merk is Sky Tronic (zoals op de foto te zien was) maar het type nummer weet ik niet staat ook niet op de microfoon.
en een anderen microfoon.. is dat alles dat niet dynamische is? (wat houd dat eigelijk in dynamische?)

Met vriendelijke groet,
Kevin

• goeievraag
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Een dynamische microfoon is in feite een speaker (je kunt hem ook als speaker gebruiken, kun je eventueel proberen, dan weet je meteen zeker wat je hebt) ; een spoel in een permanent magneetveld. Aan de spoel zit een stukje papier/plastic dat de geluidstrillingen opvangt en daardoor beweegt de spoel mee, met als gevolg dat er een spanning opgewekt wordt.

Een condensator microfoon is een kleine condensator, waarvan de waarde veranderd aan de hand van de geluidstrillingen. Deze veranderende capaciteit veroorzaakt een zwak elektrische signaal. Dit wordt vaak in de microfoon al versterkt, waardoor er uit de microfoon meestal een iets sterker signaal komt dan van een dynamische microfoon. Nadeel is wel dat je extern spanning moet toevoeren.

Vrijwel alle "computer" microfoons zijn van het laatste type.

[ Voor 9% gewijzigd door goeievraag op 08-08-2007 22:32 ]

I fell with my reet in the prikkeldreed. How do I frommel my hand in the cookiestrommel? The sun is shining over het randje van de heining. I'm shocking klem between de deuren van de tram.

• remco_k

remco_k

Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 19:47:
Beste Remco,
het merk is Sky Tronic (zoals op de foto te zien was) maar het type nummer weet ik niet staat ook niet op de microfoon.

en een anderen microfoon.. is dat alles dat niet dynamische is?
Als je eens begint met vertellen wat je doel is, dan kan iemand daar antwoord op geven.
Wil je het gebruiken om gewoon wat te chatten, dan ga je naar de eerste de beste computerwinkel/mediamarkt en koop je de eerste de beste 'computermicrofoon' en dan ben je meteen klaar.
Verwacht je kwaliteit en wil je bijv presenteren via zo'n ding, dan moet je al in de prijsklasse boven €50,- gaan denken (en dat is dan nog ultra-low-budget) en moet je 9 van de 10x met een mengtafel ertussen de boel op goed nivo brengen.
Gezien je kennis over dit soort zaken op het 0-punt ligt (ja sorry... :-) ) raad ik je aan om die eerste de beste 'computermicrofoon' voor 10 euro ofzo te kopen en in een later stadium en na meer ervaring je vleugels verder uit te slaan.
wat houd dat eigelijk in dynamische?
Wat een dynamische mic is heb ik reeds verteld.
In het kort, onder andere: een dynamische mic is een mic die geen voedingsspanning nodig heeft. (niet van een batterij en niet via fantoom)
Een condensator mic is een mic die wel voedingsspanning nodig heeft. Meestal via fantoom, soms via een batterij.
Welk type men het liefst gebruikt hangt af van diverse voor en nadelen van beiden.

Meer weten? dit forum heeft ook een search, daarin vind je vast wel alle verschillen. En anders bestaat google ook nog.

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
okeej bedankt voor deze informatie mensen,
maar ik blijf het tog vreemd vinden dat deze microfoon wel goed op mijn anderen pc werkt,
en ik wel hem gaan gebruiken voor een soort radio programma en zat inderdaad te denken aan een mix tafeltje,

M.v.g. Kevin

Edit:
ik heb inderdaad mijn microfoon even op de poort van mijn boxen gezet en ja er komt inderdaad geluid uit.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2007 15:58 ]

• remco_k

remco_k

Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 15:55:
maar ik blijf het tog vreemd vinden dat deze microfoon wel goed op mijn anderen pc werkt,
Dat werkt niet, want je hebt daar een +30dB optie aangevinkt wat de boel net genoeg compenseerd.
Zonder +XX dB optie moet de microfoon al goed hoorbaar zijn.
...
zat inderdaad te denken aan een mix tafeltje
...
ik heb inderdaad mijn microfoon even op de poort van mijn boxen gezet en ja er komt inderdaad geluid uit.
Gefeliciteerd! Je hebt een dynamische microfoon. En die kan je prima op een mengtafeltje aansluiten.

Je hebt nu 2 mogelijkheden:
1. Ga een mengtafel gebruiken
2. Koop een condensator mic

(krijg ik hier nu effe een dejavu!)

[ Voor 24% gewijzigd door remco_k op 09-08-2007 16:11 ]

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
okeej..
ja want kijk ik heb ook een microfoon van logitech link: http://www.logitech.com/i...ones/devices/258&cl=nl,nl
maart daar heb ik dus ook het zelfde probleem mee.. dan was deze dynamishe microfoon al veel sterker!..
maarja.. ik ga wel kijken voor een mengtafel

Verwijderd

Topicstarter
oeps.. 2x geplaatst:P

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2007 16:20 ]

Pagina: 1