Heeft moderaten nog wel zin?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Ik vind de moderatie de laatste tijd zo slecht dat ik eigenlijk niet eens meer naar de scores kijkt, neem een gemiddelde discussie over iets windows gerelateerd, en regelrechte flames of onzin verhalen worden rijkelijk beloont, terwijl mensen met normale opmerkingen gewoon op basis level blijven staan, ook de zogenaamde grappigheid van mensen word vervelend, als er een bericht over een snelle computer staat dan zijn de moohs weer niet van de lucht.

Misschien is het een idee, om mensen met meer karma punten ook een zwaardere weging te laten geven in een moderatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Tja, ik weet dat ik nu weer een stortvloed over mij heen ga krijgen, maar ik ben toch van mening dat de optie 'iedereen kan modereren' niet werkt. Ik heb er nu ook vaak geen zin in om een hoop werk te steken in modereren omdat een of andere kiddo mijn (en andermans werk) in een fractie van onze tijd weer teniet kan doen. Een *HUHUHUHUHM...* geselecteerde groep *KUCH ROCHEL HOEST* moderators was misschien in eerste instantie niet helemaal succesvol, maar dit vind ik toch ook 10x niks. 'Vroeger' modereerde ik actief omdat ik het gevoel had dat ik iets kon betekenen... nu lijkt het idd zinloos... Wat zou ik het liefst zien? Een combinatie van dit en het vorige systeem... als ik de keuze krijg 'dit of niks' dan is het wat mij betreft 'niks'.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjenk|IA
  • Laatst online: 04-12-2011
Het is erger geweest, maar kan beter. We zitten hier al een tijdje te wachten tot Femme er weer eens tijd in gaat steken. Tot het zover is kan je maar een ding doen: fanatiek al je puntjes weg modereren en de ergste uitwassen hier posten zodat de molice er achter aan gaat :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 13:20
Velen van de ModForum-regulars hebben soortgelijke ervaringen en het probleem van 'mismoderaties' en wat er aan te doen is ook al meerdere malen ter tafel gekomen. Ik denk dat het de laatste tijd een stuk beter gaat, o.a. omdat een groep moderators een stuk fanatieker aan het modden is geslagen. Natuurlijk vallen er hier en daar 'gaten'. Maar in grote lijnen valt het wel mee. Daarnaast is het zo dat er nu ideëen leven bij Femme om aan een serieuze groep moderators extra "wapens" (lees: modpoints/mogelijkheden) te verstrekken. Wat hier uit gaat komen is nog even afwachten. Wij wachten af even af, tot Femme tijd heeft om hier iets mee te gaan doen. Hij heeft op dit moment andere prioriteiten bovenaan zijn "to-do-list" staan. Maar wij houden het warm en in de peiling. Tot die tijd zou ik tegen jullie willen zeggen: Laat de moed niet zakken, stroop op die mouwen en doe mee met 'ons moderators'. En zie je een posting met een onterechte score; meldt het dan hier en laat het niet bij een gefrustreerd gevoel eindigen. Er hangen hier vrijwel altijd moderators rond die er naar willen kijken. Dus: "Join The ModForce, We Need You!"

Een ModForce-pet (die past ons allemaal) kun je hier gratis copy/pasten :).

[Update: ik zie nu dat Arjenk iets sneller was. Zijn stukje was dan ook een stuk korter van stof :). Soms ben ik niet zo bondig, als zou kunnen. Ook nu weer |:( ]

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat me ook op valt is dat, als iemand kwaad zegt dat hij meer punten verdien dat hij dan in een keer op +2 staat ofzo..... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
Wat me ook op valt is dat, als iemand kwaad zegt dat hij meer punten verdien dat hij dan in een keer op +2 staat ofzo.....
Van de serieuze moderators krijgt iemand geen extra score omdat-ie kwaad wordt. Soms eerder het omgekeerde, als-ie begint te flamen in z'n eigen posting. Wel wordt er bij een klacht alhier, serieus naar gekeken. Dat er wellicht moderators zijn die zich ten onrechte door iemands boosheid laten meeslepen en extra punten geven, no matter what; dat kan gebeuren (iedereen mag per slot van rekening modereren), maar is niet de bedoeling natuurlijk. -> Mismoderaties gezien? Melden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Snail
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:34
De molicepet past iedereen, zelfs een slome slak :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 20-10 15:19

GaMeOvEr

Is een hork.

Welcome, new recruit !

:P

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
Binnenkort volgt de ontgroening, dus bereid je alvast voor :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Laatst online: 06:30

Jaymz

Keep on moving !

Zorrug, datje erbij komt, bij de Mo-Lice-men, bij de Mo-Lice-men.
Zorrug, datje erbij komt, bij de Mo-Lice-men
Bij de Mo-Lice-men moet je zijn.

[iemand anders mag de coupletten doen] ;)

[Copyrights, Jaymz]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Snail
  • Laatst online: 21:34
* Tha_Snail is zeer benieuwd naar die ontgroening...
* Tha_Snail gaat zich er op voorbereiden...
Op zaterdag 10 februari 2001 15:13 schreef Jaymz het volgende:
Zorrug, datje erbij komt, bij de Mo-Lice-men, bij de Mo-Lice-men.
Zorrug, datje erbij komt, bij de Mo-Lice-men
Bij de Mo-Lice-men moet je zijn.

[iemand anders mag de coupletten doen] ;)

[Copyrights, Jaymz]
Wat is de melodie van dit MoLiCeStRiJdLiEd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Zorrug dat je erbij komt, bij de MARINE, bij de Marine .blablabla.

Van Doris

(dat zwerverfiguur, met dat bolhoedje en mondharmonica)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjenk|IA
  • Laatst online: 04-12-2011
Suggestie voor strijdliederen? Dan heb ik er ook nog eentje:

M-O-Li-Ce (Wijze: YMCA) B-)

Aan de rest van de tekst hoeft niets veranderd te worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10 15:50
Wel leuk zo'n Mod-pet maar denken jullie niet als jullie (wie anders?!) nu binnenkort wat meer rechten krijgen jullie nog erger als select clubje gaan beschouwt worden?
Jullie doen het nu eigenlijk toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

:? hoe moet ik "jullie doen het nu eigenlijk toch" opvatten.

* Jaymz excuseert zich voor zijn traagheid van begrip, maar het is weekend

[/me of (/me werkt dus niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
geen excuses jaymz..
ik bedoel dus trouwens je onbewust profileren als een elite clubje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Dat gebeurd zeker, zeker als je de off-topic's erop naleest, weet je genoeg.

Ik denk dat als iemand het over Dé Moddereters heeft, hij/zei de bekende namen wel bedoeld (nee ik noem ze niet: a-ik vergeet er geheid 1 of 2, b- ik vraag me af of het zo slim is)

-----------------------
We zijn trouwens zowiezo genoemd, over/in de FP post over Eelco (irrelevant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
klopt jaymz, maar of het is de bedoeling dat jullie geprofileerd worden als DE moderators of jullie krijgen 'geniepig' extra rechten..
bij beide opties zou'k zowiezo niet als 'politie' naar voor treden.. maja, da's jullie keuze natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
Die pet is maar een spontaan geintje :). Over een tijdje zal een ieder wel weer een individueel icoontje wensen/nemen. Het is wel zo denk ik, dat er onder de regelmatige bezoekers van dit forum een bepaalde band ontstaat, omdat we minstens 1 gemeenschappelijke interesse hebben. Dit is een beetje versterkt door de onverwachte dood van irrelevant. Maar het is hier beslist geen besloten clubje ofzoiets. En mijns inziens ook niet elitair (en hoop ook niet dat dit zo over komt). Het lijkt meer op collega's die met enige regelmaat aan hetzelfde project werken :7. En voor zover ik heb meegemaakt, wordt er ook niemand bevoordeeld of voorgetrokken. Daarvoor lopen er teveel kritische lui rond hiero (8>.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Op zaterdag 10 februari 2001 18:38 schreef poohbeer het volgende:
geen excuses jaymz..
ik bedoel dus trouwens je onbewust profileren als een elite clubje
"Elite" clubje is een fout gekozen woord. "Elite" insinueert dat het besloten is. Dat is het dus niet. Hier zitten een verzameling mensen die een gezamenlijke "passie" ( :? ) hebben, namelijk moddereten, oftewel meewerken aan de "kwaliteitsbewaking" van T.net.

Iedereen is harstikke welkom. "Elite" gaat dus niet op.

Vandaar dat ik de term "Die-hard" gebruik, da's heel wat anders.

Ik ben best bereid als "politie" naar voren te treden, en mensen op dingen te wijzen. Daar past die pet prima bij. Daar zal zo nu en dan wat shit bijkomen, (Zie het gezeik wat de Adjes soms te verduren krijgen...) maar dat hoort er nu eenmaal bij.

Vandaar dat ik een vriend van mij het "MoLiCe-Icon" heb laten modifyen (_laten_ modifyen, ik ben er te dom voor... >:) ) naar eentje met mij, en het "MoLiCe-smilietje" erin.

Dus ja Testcase, ik ben in ieder geval van plan hem te blijven handhaven. (In de huidige vorm...) Thanx voor het renderen !

Ik denk dat het voor de mensen handig is dat de "Die-hards" herkenbaar zijn (middels een icoon bijvoorbeeld) zodat het voor hun duidelijk is of ze een discussie met een "Die-hard" of een "gewone" (_NIET_ discriminerend bedoelt !!!) user aan het voeren zijn.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
gameover: maar wordt het niet eenbeetje elite als jullie nu eindelijk eens extra rechten krijgen?
Noujah, als jullie er geen bezwaar van maken dat wannabee modereters het ook gebruiken dan valt dat natuurlijk weg, maar tegelijk ook het handige aan dat kepi.. "ik ben een ouwe rot in't vak"

noujah.. 't zal allemaal zo'n vaart wel niet nemen.. * witchdoc is misschien weer beetje erg paranoia :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

poohbeer,

Als het extra-rechten (of extra-powerful mod-mogelijkheden) gebeuren er daadwerkelijk komt, lijkt het mij niet dat een handjevol mensen dat krijgt, en dat mocht het nodig blijken dat er toch meer komen, niemand anders die "privileges" ook mag gebruiken. (Of toegewezen krijgt in dit geval)

Als de vraag er is, en de medewerking is er, zal de desbetreffende (_potentieele_ ! groep ook heus wel uitgebreid kunnen worden.

Bij misbruik zal je tevens weer net zo snel een "niet-member" zijn gok ik zo.

Dus ja, op het moment dat de categorie "Lief Modje" of "MoLiCe-Member" (Stoer ! :P ) daadwerkelijk ontstaat, (toekomstmuziek for now) zijn dat extra krachtige members, maar alsnog is het niet een "besloten kring", het is alleen aan een Adje om te bepalen wie er wel of niet lid van die groep is.

Zie het als de categorie "Lite-mods" hier op GoT.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 20:10

OMX2000

By any means necessary...

Op zaterdag 10 februari 2001 01:20 schreef Jotti het volgende:
Tja, ik weet dat ik nu weer een stortvloed over mij heen ga krijgen, maar ik ben toch van mening dat de optie 'iedereen kan modereren' niet werkt. Ik heb er nu ook vaak geen zin in om een hoop werk te steken in modereren omdat een of andere kiddo mijn (en andermans werk) in een fractie van onze tijd weer teniet kan doen. Een *HUHUHUHUHM...* geselecteerde groep *KUCH ROCHEL HOEST* moderators was misschien in eerste instantie niet helemaal succesvol, maar dit vind ik toch ook 10x niks. 'Vroeger' modereerde ik actief omdat ik het gevoel had dat ik iets kon betekenen... nu lijkt het idd zinloos... Wat zou ik het liefst zien? Een combinatie van dit en het vorige systeem... als ik de keuze krijg 'dit of niks' dan is het wat mij betreft 'niks'.
ben ik het dus helemaal mee eens... Ik probeer dus over het algemeen, normale goed onderbouwde reacties te plaatsen... En het komt echt vaak voor dat ik een paar uur op +3 sta en dan eindig op -1... Beetje vreemd... Volgens mij zitten er echt wel een paar tweakers.net-bezoekers de boel te verzieken...

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik had deze topic ff over het hoofd gezien. :o

Qua rechten is het verhaal niet af. Er hoort een heleboel verantwoordelijkheid bij mocht het idee ten uitvoer worden gebracht. Misbruik wordt direct gestraft wat mij betreft. Overigens moet je ook alle plichten meenemen, aangezien een "elite" mod verplicht is gescheld in ontvangst te nemen.

Overigens is het bejegenen van een diehard-mod als zijnde "elite" niet de bedoeling. Ik wens niemand ivoren-toren-syndroom te verwijten als deze met de beste bedoelingen meer moeite in Tnet stopt dan anderen. Dat heet stank voor dank. Je mag wel 's meer waardering uitspreken voor mensen die altijd iets meer doen ipv paranoia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Ik denk dat er dan ook wel een soort van richtlijnen moeten worden opgesteld.

Ik bedoel, wanneer is er sprake van misbruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik denk dat de richtlijnen duidelijk worden en dat deze gelden, misbruik is datgene als je de richtlijnen niet volgt en je niet voldoende motivatie voor een handeling kan geven waarom je iets hebt gedaan.

Als je iets fout doet Ok, maar als je je daar niet voor kan verantwoorden, dan heb je iets misbruikt. Dit forum zal dus ook gebruikt kunnen worden voor dat soort verantwoordingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Hoe dan ook: "Ik ben benieuwd"

(Niet negatief bedoeld, aangezien de uitdrukking zo bekend is)

Dus anders gezegd, ik ben nieuwsgierig wat er uit de hoed van Femme komt rollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Aangezien ik hardwarematige nieuwsgierigheid heb afgeleerd, zie ik wel wat er komt. Mij boeit het niet, zolang er maar goede dingen op het forum komen en er geen misbruik wordt gepleegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
ben ik het dus helemaal mee eens... Ik probeer dus over het algemeen, normale goed onderbouwde reacties te plaatsen... En het komt echt vaak voor dat ik een paar uur op +3 sta en dan eindig op -1... Beetje vreemd... Volgens mij zitten er echt wel een paar tweakers.net-bezoekers de boel te verzieken...
OMX2000: Als je het niet eens bent met zo'n moderatie, kom het hier dan melden, met een linkje naar die posting. Kleine moeite en dan kan het worden besproken en, indien nodig, er iets aan worden gedaan. Niemand kan alle scores continue in de gaten houden en als je een mismoderatie niet meldt, kunnen we dat ook niet altijd tegengaan.

Pagina: 1