gambieter schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 11:09:
Als je dit soort angsten hebt, dan kun je beter ook alle natuurkunde en scheikunde experimenten verbieden. Wie weet leiden die tot explosies, straling etc. Dan kun je beter een schuilkelder beginnen met luchtfiltratie, etc.

Welke soort angsten? Voor mogelijke problemen? Die worden in de meeste experimenten zo goed mogelijk afgeschermd lijkt me. Rijdt jij zonder gordel? Zonder kooi constuctie? Zou jij in een lift stappen zonder valblokkering? Deed jij scheidkunde proefjes op de middelbare school zonder bril jas en zuurkast? Je hijgt toch ook niet over je kweekjes zonder mondkap of wat dan ook?
Nee, nee en nog eens nee!
Waarom niet?
Voorzichtigheid
Kun je wel op mij projecteren alsof ik paranoide en/of achterlijk naief ben, maar volgens mij begrijp jij niet wat ik bedoel met dat voorzichtigheid geboden is

Alsof dat nog niet het ergste is, hang je je eigen overdreven interpretatie eraan...netalsof ik doem scenario's zit te verkondigen...(toegegeven...dat hebbik wel gedaan, maar dat was wel een worst worst worst case scenario

)
gambieter schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 11:09:
Natuurlijk moet dit soort werk gebeuren in een lab waar de standaard veiligheidsmaatregelen worden genomen, en waar mensen werken met verstand van zaken. Maar die moeten dan niet hijgende paniekzaaiers in hun nek hebben hijgen. Juist de irreele angsten van mensen zonder de vereiste kennis zorgen voor de paniekreacties. Oftewel: verdiep je nu eerst in het onderwerp, voordat je allerlei zinloze restricties wilt opleggen aan onderzoek.
Waarom in een lab?
Voorzichtigheid
Waarom veiligheidsmaatregelen?
Voorzichtigheid
Waarom door experts? [
Voorzichtigheid
Oftewel, doe niet alsof je alle kennis in pacht heb, doe niet alsof
ik achterlijk ben, leg mij vooral geen woorden in de mond of probeer me in een hokje te duwen...Ik zeg
niet en
nergens dat we
GEEN onderzoek moeten doen? Waarom die je dan alsof ik dat wel zeg? Komt dat beter uit voor je pleidooi? Makkelijker je 'gelijk te halen'?
Ik zeg alleen dat
voorzichtigheid geboden is, dat is de norm, en dat helemaal geen overbodige luxe. Sterker nog, 't schijnt zelfs standaard te zijn, of denk jij bij natuur- en scheikundigen nogsteeds aan mensen(nofi richting hun, ze wisten niet beter destijds) als Curie die vrolijk met brokken radioactief materiaal rondliepen zonder bescherming? Beetje met bacterien en virussen lopen klooien in de buiten lucht....xD
Sorry, maar dan spoor je écht niet

Je bedoelt restricties zoals een luchtdichtlab, onderzoekers met beschermende kleding, kweekjes in afgeloten kasten, teriliserende douches voor en na binnen treden van 't lab?
Ja hoor..allemaal zinloos...
Oftewel, leer éérst vragen wat iemand bedoeld als je hem niet snapt voordat je met je eigen
interpretatie fantasie de plank goed misslaat...
edit:
En volgens mij hoor je als moleculair bioloog op de hoogte te zijn van veiligheidsregels(equals voorzichtigheid)..ma goed...misschien zit ik er ook daar goed naast en rommelen jullie maar wat aan in labs
Je spreekt van kansen....dat impliceert enige vorm van willekeurigheid, die willekeurigheid moet afgedekt worden met veiligheidsmaatregelen lijkt me....
[
Voor 9% gewijzigd door
Rey Nemaattori op 14-08-2007 13:18
]