Toon posts:

Powershot A60 gevallen > kosten nieuwe behuizing?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie:

Canon A60 is gevallen, samen met m'n vader die de cam vast hield en z'n bijtspijkers in het trottoir begroef. Aan voor en achterzijde beschadigd + scheurtjes. Verzekering vraagt om factuur uit 2003 EN prijsopgave van reparatiekosten.

De camera heeft voor en achter een nieuwe behuizing nodig + de knoppen aan de achterkant. Wie weet wat dit gaat kosten, als het al mogelijk is en weet iemand een site met onderdeelprijzen?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik zou even contact opnemen met Canon. Ik denk alleen dat het repareren duurder is dan een 2e hands A60 kopen, dingen kosten bijna niets meer.

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik meen me te herinneren dat de begin kosten om te gaan repareren al op zo'n 140 euro liggen.
Verder lijkt het me het slimste in dit geval de camera naar canon te sturen en dan een prijs opgave te vragen, en die naar je verz. maatschapij te sturen.

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-01 12:56
Canon werkt met vaste prijzen.
Hier vind je alle info over hun repair 'service'
https://www.etbass.nl/crp/frmMain.aspx

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

• flagnite
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Vaste prijzen gelden voor zover mij bekend niet bij zelf toegebrachte schade (vallen, stoten, zand, vocht, etc). In dat geval krijg je een prijsopgave.
Reparatie zal in dit geval zo goed als zeker duurder worden dan een vergelijkbaar nieuw model aanschaffen.

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:34

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Ik denk dat het punt niet is dat een nieuw toestel goedkoper is dan het repareren, dat staat buiten kijf, maar de verzekeraar wil gewoon weten wat een reparatie zou kosten. Dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat er ook daadwerkelijk gerepareerd wordt :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-10-2025

Swaptor

Java Apprentice

Ongeacht de schade (dus zowel buiten fabrieksgarantie en binnen fabrieksgarantie door eigen toedoen) zijn de reparatiekosten van Canon op digitale fotocamera's vast.

Op de A60 staat een bedrag van 117,65 ex BTW, en dus 140 incl.
Te vinden in deze PDF.

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Verwijderd

Swaptor schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 10:25:
Ongeacht de schade (dus zowel buiten fabrieksgarantie en binnen fabrieksgarantie door eigen toedoen) zijn de reparatiekosten van Canon op digitale fotocamera's vast.

Op de A60 staat een bedrag van 117,65 ex BTW, en dus 140 incl.
Te vinden in deze PDF.
Tel daarbij de verzendkosten op en het is gunstiger om een nieuwe camera te kopen. Minstens 140 euro stoppen in een 4 jaar oude camera is naar mjin mening weggegooid geld als je voor rond de 200 euro een nieuw vergelijkbaar model (zelfde klasse) kunt kopen. Er zit namelijk een groot verschil in de prestaties tussen de A60 en de huidige toestellen. Vooral wat betreft snelheid, maar ook groter scherm en mogelijkheden.

Twee minpunten:
1. Canon is inmiddels van CF overgegaan op SD kaarten, hoewel 1 gig SD al voor 10 euro te koop is.
2. Je moet de verzekering zover krijgen om die 140 euro aan jou te geven zonder dat je die uitgeeft aan de reparatie van je camera. Want waarschijnlijk moet je een bon kunnen overleggen, maar dat weet ik niet zeker.

Ahum, je moet een prijsopgave doorgeven, dan zou ik zeker voor een nieuw toestel gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2007 20:09 ]

Pagina: 1