toner bewaren

Pagina: 1
Acties:
  • 1.423 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33142

Topicstarter
nu heb ik hier een samsung ml-1610 mono laserprinter,koste geen drol en print goed.
de toner die erbij zit gaat maar 1000 afdrukken mee,ik zit nu al over de 800.

ik wou dus nog een toner kopen,kost iets van 59 euro ofzo (de printer koste 69 euro 8)7 )

maar hoelang is zo'n toner nou houdbaar? ik wel eens iets van een houdbaarheidsdatum,maar hebben ze dat allemaal en wat is daar ongeveer de duur van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Toner is doorgaans eindeloos houdbaar onder de goede omstandigheden. Dus als hij nog gesealed is en er komt geen vocht bij dan gaat het jaren mee. Het is immers gewoon poeder, het kan niet uitdrogen net zoals bij inkjets.

Ik heb hier al jaren een samsung toner ligen, ik ga ervanuit dat die straks nog gewoon goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Zoals Terw_Dan al zegt blijft toner in principe altijd goed. Ik heb hier toners van 10 jaar oud liggen die het nog prima doen, daar hoef je iig niet bang voor te zijn.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik geloof wel dat mijn toner voor 1610 inclusief de drum is,en dat dat van een organische stof zou zijn...heeft dat ook nadelen voor houdbaarheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Anoniem: 33142 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 21:42:
ik geloof wel dat mijn toner voor 1610 inclusief de drum is,en dat dat van een organische stof zou zijn...heeft dat ook nadelen voor houdbaarheid?
de drum moet je vooral uit het (dag)licht houden .. zolang je doet .. no problems

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ok,dan denk ik dat ik er alvast eentje gaat halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207337

Je kan ook een imitatietoner kopen voor die printer, heb ik ook gedaan. Tot 3500 afdrukken meen ik en nog goedkoper ook. Zelfde kwaliteit.

Deze dus.

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 207337 op 07-08-2007 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 207337 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 22:57:
Je kan ook een imitatietoner kopen voor die printer, heb ik ook gedaan. Tot 3500 afdrukken meen ik en nog goedkoper ook. Zelfde kwaliteit.

Deze dus.
die heb ik idd al gezien!

het klinkt goed,helaas heb ik niet zo goede ervaringen met 3rd party inkt producten voor printers en ben ik er erg huiverig voor.

hoewel ik naar het orineel neig heb ik het nog in overweging ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207337

Anoniem: 33142 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 23:07:
[...]

die heb ik idd al gezien!

het klinkt goed,helaas heb ik niet zo goede ervaringen met 3rd party inkt producten voor printers en ben ik er erg huiverig voor.

hoewel ik naar het orineel neig heb ik het nog in overweging ;)
Ik snap je punt wel, ik had hetzelfde. Totdat mijn rationele kant het overnam, meer afdrukken, goedkoper en geen kwaliteitsverschil. Wat wil je nog meer!
Pagina: 1