Toon posts:

[XP] Bootdisk met NTFS, zoek naar alternatieven*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,
Mijn laptop ga ik van XP naar win2000 veranderen. XP is te traag want laptopje is een oudje (650 mhz, 128 mb). nou stapelen de problemen zich op -)

- cdrom speler is kapot gegaan dus boot cd's zijn helaas geen optie voor mij
- USB booten ook onmogelijk vanwege de (verouderde) bios

Ik ben dus aangewezen op boot disks -)

ik heb enkele bootdisks gemaakt en geprobeerd zonder resultaat:

- NTFS4DOS van AVIRA (http://www.free-av.com/antivirus/allinonen.html onderaan) geeft een foutmelding na 80% van het proces te hebben afgelopen (FOUTMELDING: UMB unavailable! + XMSswap-in"XMS copy error, cannot terminate permanent freecom instance. system halted reboot or power off.......:S)

- WIN ME bootdisk van www.bootdisk.com gemaakt en daar readntfs.exe op gekopieerd geeft wel toegang maar geen read acces :(

Ik zoek nu dus:
-bootdisk waarmee ik in xp systeem naar dos kom
-een progamma die mij daarna toegang geeft tot de ntfs schijf zodat ik de windows install kan starten

wie weet een dergelijk progamma? ben al 4 uur bezig en nu desperate...

reactie op Kuhlie , tru, ik wilde binnenkort ook meer bijkopen maar gebruik hem als poker laptopje verder niet dus wil graag simpel win2000 zonder xp onzin etc

(edit: eventueel kan ik gebruik maken van een USB hard drive waar ik de win installlatie directorie op kan zetten, ben nu op zoek naar usb2 dos)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2007 20:40 ]

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
offtopic:
Koop voor 30 euro 256 MB geheugen (voor zover mogelijk in je laptop) en zet alle grafische schizzle uit, dan kan je windows xp nog prima mee. Windows 2000 is met 128 MB geheugen ook geen snelheidsmonster hoor...

• I386DX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01 18:15
Idee'tje

Koop je een adapter om een laptopschijf op IDE te kunnen aansluiten.
Steek laptop in je gewone pc; formatteer en zet er de Win2k-setupbestanden op
Hdd terug en laptop en booten met diskette

Ik ben niet zeker of je de locatie van de setupbestanden kunt kiezen als je de bootdiskettes van Windows 2000 gebruikt. Indien dit niet lukt moet je een gewone FAT-partitie voorzien en booten met gewone dos-bootdisk.

Tgemakkelijkste: kijk eens uit naar een 2dehands cdrommeke. Hoeft echt niet veel te kosten en die mag gerust uit een andere laptop komen (de frontjes komen dan wel niet overeen, ma twerkt wel)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je zou eens een BartPE ([google=bartpe]) CD kunnen maken of bijvoorbeeld kijken of je met http://www.microsoft.com/...4b2860e087&DisplayLang=en kan booten en op die manier je NTFS disk kan benaderen? :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ele, CD werkt niet, dat was het probleem nou net ;)

Anyways.. met een doorsnee DOS bootdisk met fdisk zou je in ieder geval de partities moeten kunnen verwijderen.
Ik zou ook overwegen er een netwerk installatie van te maken (network bootdisks genoeg) om zo Windows 2000 te installeren. Vergeet daarbij niet smartdrive mee te laten starten op die bootdisk ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device