subdomain faiken middels redirect ofzo

Pagina: 1
Acties:

• Expecho
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:22
Momenteel heb ik een domeinnaam in bezit, zonder subdomeinen. Nu wil ik graag een subdomein hebben, bijvoorbeeld subdomein.mijndomein.nl. Kan ik zoiets ook simuleren middels een redirect? Ik heb een account bij dyndns.org maar ik wordt geen wijs uit all termen die bij de geleverde services staan...

't zit namelijk zo: mijn website www.mijndomein.nl wordt gehost door een provider. Nu heb ik thuis ook een webserver draaien en wat ik dan wil is dat als men browsed naar subdomein.mijndomein.nl dat ie dan naar een lokatie op mijn thuissevrer wordt geleid...

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-11 11:30
Dat kan. Laat de beheerder van je domein een A record maken naar je IP-address van je machine thuis.

• FlorisD
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-11 08:49
Heb je bij je domeinhost toegang tot DNS beheer? Zo ja, dan kan je gewoon een A-record aanmaken met de gewenste naam van je subdomeinnaam en je eigen IP-adres. Heb je hier geen toegang tot? Dan kan je proberen om contact op te nemen met je webhost en vragen of ze die DNS-aanpassing voor jou kunnen maken.

• Expecho
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:22
Ik heb zelf geen toegang tot het DNS beheer, en een ander probleem is dat ze maar een zeer beperkt aantal subdomeinen aanbieden. Liefst ben ik dus onafhakelijk van ze.. vandaar dat ik dacht een goedkope redirect service ofzo...