[Word --> PDF] Hoe bookmarks/bladwijzers invoegen?

Pagina: 1
Acties:
  • 541 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-07 09:57

Beugelfles

I love rusty spoons

Topicstarter
Ik ben aan het proberen om bladwijzers (ook wel bookmarks) toe te voegen aan een PDF file. Aangezien ik niet over professionele Adobe software beschik (beetje duur voor die enkele keer), ben ik aangewezen op de gratis PDF creators die zich voordoen als een virtuele printer.

Het document dat ik naar PDF om wil zetten is gemaakt in Word (Office 2003). Het bevat bladwijzers, automatische inhoudopgave, paginanummers etc. Ik heb het met een aantal PDF ‘printers’ geprobeerd maar geen van alle gaf het gewenste resultaat.

De gebruikte PDF 'printers :

PDFcreator:
Kan alleen maar simpele PDF’jes creëren. Verder weinig instellingen. Voor het simpele gebruik is deze ideaal. Makkelijk en snel maar weinig mogelijkheden.

PrimoPDF:
Kon de optie Bookmarks toevoegen niet vinden.

Print2PDF
Volgens mij moet deze het wel kunnen. Maar voor de volledige versie (dus zonder reclame op elke pagina) moet je betalen.

Openoffice.org
Openoffice kon niet goed overweg met mijn automatisch gegenereerde inhoudsopgave, gemaakte afbeeldingen en lay-out. Op zich moet het wel mogelijk zijn met openoffice, maar dan zal je toch de tekst moeten schrijven in openoffice. Ik wil graag gewoon gebruik maken van Word en office omdat ik overal over die programma’s kan beschikken. En niet overal is openoffice te vinden. Hier wil ik de discussue dan ook niet over laten gaan. Of iemand heeft een mogelijkheid om een officce document perfect in te lezen in openoffice. Of natuurlijk eerst een PDF maken met bijvoorbeeld PDFcreator en daarna pas bookmarks invoegen.

Ik heb gezocht op google en GOT met de termen: PDF, bladwijzer, bookmark, PDF printer, PDF creator. Tevens heb ik de handleidingen van de gebruikte software gescimd en ge-control-F-ed op bovenstaande termen

Mijn vraag:
Hoe kan ik een word bestand naar PDF ‘printen’ en daarbij bladwijzers toevoegen?

Of is het antwoord op mijn vraag: daar zul je toch echt een stukje (dure) software van Adobe voor nodig hebben?
Ik kan vanavond niet antwoorden omdat ik weg ben. En morgen kan ik eventuele oplossingen niet uitproberen. De eerstvolgende mogelijkheid die ik heb om iets uit te proberen is donderdagavond. Wel kan ik morgen op het werk reageren in dit topic

[ Voor 7% gewijzigd door Beugelfles op 07-08-2007 19:35 ]

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Van Word naar PDF met behulp van zowel PDFcreator als Adobe (versie 5) lukt mij dit ook niet.
Hyperlinks gaan sowieso niet werken in PDFcreator. No hyperlinks possible. Hyperlinks for MS Word are possible with the combination of PDF-T-Maker and PDFCreator. bron

Met Openoffice werkt het prima, alleen zit je dan met bepaalde conversieprobleempjes. Ik vrees dat je toch echt Adobe 6, 7 of 8 hiervoor nodig hebt. Je zou anders ook nog de PDF service op de Adobe site kunnen proberen. Wellicht dat het daar wel goed gaat. Je kan gratis een beperkt aantal conversies uitvoeren.

[ Voor 28% gewijzigd door Noork op 07-08-2007 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Ik heb er voor de rest geen ervaringen mee, maar ik betwijfel heel erg sterk of je via een alternatieve printer-driver iets met hyperlinks gaat bereiken.

Wat imho 99,99% van deze printerdrivers doet is gewoon een pcl-printer installeren en dan de pcl-taal omzetten naar pdf. En pcl is een pure printertaal, dus vermoed ik niet dat daar ook maar enige ondersteuning voor hperlinks inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-07 09:57

Beugelfles

I love rusty spoons

Topicstarter
Gomez12 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 20:16:
Ik heb er voor de rest geen ervaringen mee, maar ik betwijfel heel erg sterk of je via een alternatieve printer-driver iets met hyperlinks gaat bereiken.

Wat imho 99,99% van deze printerdrivers doet is gewoon een pcl-printer installeren en dan de pcl-taal omzetten naar pdf. En pcl is een pure printertaal, dus vermoed ik niet dat daar ook maar enige ondersteuning voor hperlinks inzit.
Hier was ik al bang voor. Ik zal nog eens de optie van Noork proberen. Anders moet ik maar vrienden of collega's inschakelen om mijn scriptie in een nette PDF te verpakken. Bladwijzers vind ik namelijk enorm handig/nuttig et cetera. Ze zorgen voor een enorme toename van de functionaliteit.

Bedankt voor de bijdrage aan dit topic

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterbrand
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15:08
als je in Word voor exporteren (hoofdmenu-bestand-exporteren) kiest, kun je in het file-opslaan menu onder opties kiezen om bookmarks van de koppen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Goede tip, maar ik denk dat nu 13 jaar later de topicstarter het al wel is gelukt ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.