Ikea TV Meubels

Pagina: 1
Acties:
  • 7.491 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihilism
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-05 19:13
Beste Tweakers,

Ik ben van plan om een aantal nieuwe meubels op mijn slaapkamer te kopen. Ik ben van plan om de "Malm" serie met de "Lack" serie van de Ikea te gaan combineren omdat deze goed bij elkaar passen.

Nu zit ik echter met een klein probleempje, ik ben van plan om de "Lack" TV Meubel te kopen van 50 euro voor mijn TV en versterkers. Nu heb ik echter een vrij grote eindversterker van Yamaha (Yamaha M40). Ik ben bang dat deze niet in de Lack meubel gaat passen.

Hier een link naar de meubel die ik bedoel:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40105340

De versterker is inclusief pootjes en wat ademruimte zodat hij niet overhit raakt 18 centimer hoog. Nu is de Lack meubel waar ik het over heb 36 Centimeter hoog alleen staat er niet bij hoeveel ruimte er binnen het Audio meubel gedeelte zit.

Heeft iemand toevallig dezelfde meubel en weet hoe hoog deze is?
Of weet iemand een meubel die bij de Lack of Malm series past waar mijn versterker (18 CM hoog wel in past? (er moet ook nog een Yamaha C2 voorversterker, Marantz DV4200 DVD speler en een sateliet decoder bij, deze zijn max 12 cm hoog)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228979

Ik heb dit meubel nu 2 maanden en heb het eventjes voor je nagemeten,

het tussen gedeelte waar je de audio plaatst is precies 15cm hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihilism
Voor mensen die trouwens mijn huidige situatie (dikke rotzooi) wil zien:

http://i199.photobucket.c...a182/annihilism/kamer.jpg

Hier wil ik dus wat mooie zwarte meubeltjes voor kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihilism
15 CM jammer..... dan moet ik dus toch voor iets anders kijken... of een andere oplossing vinden dat ik de versterkers ergens anders neerzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122700

Er zijn weinig meubels van de ikea, die meer dan 18 cm tussenruimte hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-06 16:01
Ik heb ook een Ikea TV meubel, de Friel. Die is intern 20,2cm hoog. Alleen is het meubel wel bijna 2 meter breed, dus dat moet maar net passen in je kamer.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimic
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Foutmelding

Deze gebruiker wil of kan geen Direct Messages ontvangen: 'Annihilism'
Als je een ander meubel gaat aanschaffen voor je audio, wat ga je dan met je oude doen? Ik zoek al een poosje zoiets :-)

mail: mimic@leetmimic.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03:16
Btw het tobo dat je hebt is dat een logitech Ultra-Flat-x ?

[ Voor 12% gewijzigd door Puch-Maxi op 08-08-2007 04:46 ]

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-06 13:15
Hmmm... ff rondgeneusd op de Ikea-site maar het ding wat wij hebben, volgens mij 1 of ander Benno-type, staat er niet op. Hij is in ieder geval iets van een meter breed en 50cm diep, met 2 deurtjes. Van binnen variabel in te delen met losse plankjes. Mijn Pioneer VSX1015 (ook geen kleintje) kan dan voldoende ventilatieruimte boven zich hebben. Overigens de gehele achterwand niet gemonteerd zodat daar ook nog wat ventilatie bij kan en ik de kabels wat makkelijker erin kan douwen. ;-)
Het ding was dacht ik iets van 80 euro vorig jaar. Zal wel uit het assortiment zijn gehaald.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihilism
Ik heb hem toch maar gekocht ;) Ik zal binnenkort wel even wat foto posten van hoe het er nu uit ziet.

@Mimic En mijn oude meubel is denk ik wel te koop (moet ik even met mijn ouders overleggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihilism
Nog wat foto's

Oude situatie (link):
http://i199.photobucket.c...a182/annihilism/kamer.jpg

Nieuwe Situatie:
Foto 1
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa182/annihilism/Kamer001invalshoek1klein.jpg

Foto2
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa182/annihilism/Kamer001klein.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door Annihilism op 10-08-2007 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14829

Is ook een oplossing. Wordt wel wat lastiger als je richting 32" of meer wil. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122700

Ik vind het er netjes uit zien. Complimenten, ik vind die zwartbruin kleur van ikea sowieso erg chique.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Ziet er inderdaad netjes en chique uit, maar kost geen drol.

Netzoals mijn bureau, blad 30 euro en poten 2,25 euro per stuk:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~remonv/tweakers/bureau-augustus2007.jpg

Ook zwart/bruin van Ikea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihilism
En zo zie je maar weer dat chique en netjes niet altijd duur hoeft te zijn :P. Maar ben er zelf ook erg blij mee idd. En heb met spullen van de IKEA goede ervaring (slijtvastheid en zo). En je kunt ze op verschillende manieren gebruiken (ophangen, 2 meubels aan elkaar monteren) waardoor je met dezelfde meubels een totaal andere inrichting kunt maken.

Ik zat er ook nog aan te denken mijn huidige bureau te vervangen maar daar wil ik nog even mee wachten, weet niet of het verstandig is om alles zwart te doen omdat ik dan zon duistere kamer krijg. Met mijn oude inrichting was niks mis maar het paste niet echt bij elkaar (eiken kast met moderne glazen TV meubel).

@F4T4L_3RROR Dat bureau ziet er trouwens ook erg mooi uit. Lijkt wel wat op het MIKAEL bureau. Weet je toevallig ook hoe die onderdelen heten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Het bureaublad is de Vika Amon van 150x75 cm.
De poten zijn van het type Vika Curry. (70 cm hoog)
Neem er ook gelijk wegdraaibare lades bij voor 2,95 euro per stuk, deze zijn ook van het type Vika Curry en dienen aan een poot bevestigd te worden. (Helaas heeft "mijn" Ikea in Utrecht deze wegdraaibare lades nooit op voorraad)

Edit:

De bureaustoel is ook een regelrechte aanrader, ook van Ikea: Allak.

Neem dan ook gelijk een zwart/bruine Lack wandplank met verborgen ophangbeslag. ;)

[ Voor 79% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 10-08-2007 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14829

Annihilism schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 00:13:
En zo zie je maar weer dat chique en netjes niet altijd duur hoeft te zijn :P. Maar ben er zelf ook erg blij mee idd. En heb met spullen van de IKEA goede ervaring (slijtvastheid en zo).
Slijtvastheid is relatief en zal per product verschillen, denk ik.
Ik heb hetzelfde bureaublad als hierboven, maar dan in berkenkleur met een leuk houtachtig printje erop om 't echt hout te laten lijken.
Na dik een jaar heb ik links en rechts naast m'n toetsenbord 2 kale plekken waar geen print meer op te zien is. Links is de plek voor m'n koffiemok of drankje, rechts m'n muis (geen muismat).

Maar ja, had ik maar netjes onderzetters en een muismat moeten gebruiken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihilism
Ja, dat is waar bij intensief gebruik zullen er nog wel eens kale plekken kunnen ontstaan. De "Lack" serie bestaat volgens mij uit onderdelen gemaakt van spaanplaat, hardboard en kunststof. De kunststof zal waarschijnlijk het bovenste laagje zijn als bescherming. Zodra het coatinglaagje weg is wordt het printje aangetast.

Er is voor bureaus trouwens wel een glasplaat te koop (die ik zelf lelijk vind om er op te leggen). Hiermee kun je dat soort slijtplekken tegengaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Het bureau is van precies hetzelfde materiaal als de Lack serie.

Ik heb een kleine lakbeschadiging door het iets te hard neerzetten van een mok koffie, maar heb dit kale plekje opgevuld met een watervaste Edding viltstift. :)

Ben steeds minder zuinig gaan doen met het bureau, met in het achterhoofd de gedachte dat ik wel weer een nieuw blad ga kopen als deze te lelijk wordt, maar het valt reuze mee qua slijtage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Hehe, ik heb ook een bureaublad van ikea. Maar wel met dure verstelbare poten, omdat ik aan de andere kant een ladenblok als ondersteuning gebruik. Had anders niet genoeg ruimte op m'n kamer, en ik kon geen ander bureau vinden dat aan deze eisen voldeed. En het is nu een mooi getweaked bureau :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
De poten van mijn bureau zijn ook verstelbaar, met een zaag... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Ik - als exwerknemert van Ikea - heb sowieso al veel van dat spul thuis staan, omdat je er op de klantenservice goed achter komt welke producten deugdelijk zijn en welke niet ;) Maar ik had ook lange tijd een oogje op dat Lack TV meubel, alleen was hij in mijn situatie te breed. Ik heb toen gekozen voor de Lack salontafel / tv meubel. Is praktisch hetzelfde maar dan 80 breed ofzo, en geen 140. Past een receiver onder en een digiTV decoder ernaast, HTPC staat verderop in de kamer.

:Y)

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNN
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-01-2015

TNN

Weet iemand toevallig ook de hoogte van de pootjes van het Lack TV-meubel.
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spelvaud
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-07-2020
TNN schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 20:20:
Weet iemand toevallig ook de hoogte van de pootjes van het Lack TV-meubel.
Bedankt.
Net ff opgemeten: 10 cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNN
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-01-2015

TNN

Dus dan zijn de planken 5 centimeter dik?
Aangezien de totale hoogte 35 cm is, de ruimte tussen de twee bladen 15 cm is en de poortjes 10 centimeter hoog zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door TNN op 05-02-2010 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 10:23

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

TNN schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 20:37:
Dus dan zijn de planken 5 centimeter dik?
Aangezien de totale hoogte 35 cm is, de ruimte tussen de twee bladen 15 cm is en de poortjes 10 centimeter hoog zijn.
Inderdaad. Voor zekerheid ook nagemeten.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59219

Ik maak even gebruik van dit oude topic. Ik heb zelf een vraag over de "BESTÅ BOÅS". Deze tv kast van de Ikea is voorzien van een verticale plank waaraan je de tv moet hangen. Ik ben niet van plan om de tv meubel aan de muur vast te maken, maar nu weet ik niet zeker of de kast 'het houdt'.

Deze kast is het:

Afbeeldingslocatie: http://www.ikea.com/PIAimages/0088923_PE220585_S3.JPG

Ik wil daar een 37" Panasonic LCD aan vast hangen (met een Vogel EFW 8225 Wandsteun Motion M)
Afbeeldingslocatie: http://www.vogels.com/web/wcbservlet/com.gxwebmanager.solutions.assetservlet.servlet?id=721700
, maar wil de kast niet vast maken aan de muur. Heeft iemand ervaring hiermee? En zo ja, is dit verstandig?

Ook wil ik nog een kleinere kast bovenop de tvmeubel zetten en een grote boekenkast ernaast. Deze bevestig ik met klemmen aan elkaar.

Afbeeldingslocatie: http://www.ikea.com/PIAimages/59469_PE165365_S3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.ikea.com/PIAimages/59465_PE165362_S3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-06 15:33

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Met een redelijk gewicht op hoogte is het eigenlijk altijd wel verstandig om het meubel vast te zetten. Wat je zou kunnen na gaan is hoe diep is het meubel en hangt het meeste gewicht voor of achter het midden. Als het achter het midden is, is de kans groot dat bij instabiliteit de kast achterover wil vallen, en dus effectief tegen de muur rust. Daarnaast helpt het om gewicht onderin de kast te houden.

Mijn Billy's staan ook los, maar op de onderste planken staan ook de tijdschriften. Dit is zoveel gewicht onderin dat ze toch stabiel staan (iets wat Billy's normaal absoluut niet doen).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59219

Bedankt voor de reactie. Afhankelijk van de beugel hangt de tv wel op of net achter het midden. Ik ben ook van plan om in de schuifladen 'zware dingen' te leggen (boeken, dvd's, dvd speler, dig. ontvanger, center speaker) dus dat zou ook al iets minder een topzware kast moeten veroorzaken.
Ik verwacht dat de kast niet zomaar omvalt, maar zou het zonde vinden om steeds de hele kast vast te moeten houden als ik een la open doe bijvoorbeeld.
Iemand al überhaupt ervaring met deze TV meubel? Qua ophanging van de TV, wegwerken van kabels, later aansluiten van nieuwe apparatuur, etc?
Pagina: 1