hsync en vertrefresh bepalen

Pagina: 1
Acties:

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:35
Is er een programmatje dat de hsync en vertrefresh kan bepalen van een bepaalde monitor? Onder windows of linux maakt niet uit. Ik kan namelijk niet achterhalen wat deze waarden zijn voor het truelife scherm van de dell latitude d531...

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-01 18:54

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Wellicht omdat lcd schermen in een laptop niet zoiets hebben als hsync, aangezien die digitaal worden aangestuurd :? Vertrefresh wel natuurlijk, meestal is die 60hz afaik.

[ Voor 50% gewijzigd door Orion84 op 07-08-2007 19:46 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-01 13:34

LauPro

Prof Mierenneuke®

Moderne monitoren zijn wel beveiligd meestal tegen oos. Dus neem het gewoon wat ruim en anders op internet even zoeken naar specs.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 31-01 23:37

BoAC

Memento mori

Uit de log Xorg.0.log zijn deze frequenties vaak te halen als de optie dpms is ingeschakeld in Xorg.conf. De monitor moet dit protocol dan natuurlijk wel ondersteunen ;)

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:35
en hoe kan je dit controleren? Deze optie stond aan bij de livecd van ubuntu, maar daar kreeg ik steeds de error: screens found, but no usable config (oid) Ik denk dus dat die optie niet werkt. Ik heb nu een werkende waarde ingevoerd (40-60 hsync en 40-60 vertref) maar dat is natuurlijk ook niet alles... xorg.0.log zal ik eens nakijken...

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-01 13:34

LauPro

Prof Mierenneuke®

Soms wil die nog wel eens vallen over 0.000001 Mhz oid. Even 39-61 van maken dan, bij livecd is wat lastig, misschien config ff in ram zetten of vanaf usbstick/disk oid.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 31-01 23:37

BoAC

Memento mori

Paultje3181 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 19:46:
en hoe kan je dit controleren? Deze optie stond aan bij de livecd van ubuntu, maar daar kreeg ik steeds de error: screens found, but no usable config (oid) Ik denk dus dat die optie niet werkt. Ik heb nu een werkende waarde ingevoerd (40-60 hsync en 40-60 vertref) maar dat is natuurlijk ook niet alles... xorg.0.log zal ik eens nakijken...
De reden waarom er geen screens kunnen gevonden worden is dus te vinden in xorg.0.log :)
Pagina: 1