Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[mysql]fulltext in boolean mode en *

Pagina: 1
Acties:

• bibawa
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04-2008
IK heb in een stuk php code een zoekmachine geschreven, adhv fulltext search en de in boolean mode.

Op zich werkt dit perfect en goed, alleen is het jammer dat je geen gebruik kan maken van het * voor de zoekterm (erna werkt perfect dus *ger werkt niet terwijl ger* wel werkt)..

Van de mysql site haal ik dit:
The asterisk serves as the truncation (or wildcard) operator. Unlike the other operators, it should be appended to the word to be affected. Words match if they begin with the word preceding the * operator.
Nu zou het toch wel moeten lukken om dat te laten werken lijkt mij, omdat dit op bv google ook werkt.

Heeft iemand een idee?

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11 13:44
Volgens mij moet je dan % gebruiken.

• bibawa
nee ook niet, dat zou bij like zo zijn..

als ik dat doe %ger* dan gebruikt hij enkel maar het * teken achteraan

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
MySQL 5.1 heeft een natural language mode die volgens mij wel gewoon doet wat jij wil. Of je het ook met oude MySQL versie's aan de praat krijgt betwijfel ik eigenlijk, mysql's textsearch functies waren tot de laatste versie nogal een zorgenkindje krijg ik altijd de indruk :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• bibawa
mja ik draai mysql 5.0.22 .. ik ga het daarvoor nu toch niet speciaal upgraden, het zal dan zo wel zijn ...
Op de servers waar de site op komt draait ook geen 5.1 dus het heeft toch geen nut het te gaan testen en mss nog meer stuk te doen ^^

Ik heb ook wel de indruk dat dat allemaal nog niet zo op punt staat..