Verschillen Scythe Infinity en Ninja

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-01 13:42
Ik zit te twijfelen tussen deze twee CPU coolers voor het overclocken van mijn E6750. Van de infinity hoor ik alleen maar positieve verhalen maar van de Ninja kan ik bijna niets terug vinden van overclockers. Op de site van Scythe kan ik alleen weer niet de Infinity vinden...

Wat zie ik over het hoofd?

Verwijderd

Ik heb zelf net een Ninja blok op een asus striker extreme bord gezet met een 6850. Nadeel is dat de losse 12x12 ventilator maar 3 pinnetjes heeft, en het moederbord voor de processor 4 pinnetjes nodig heeft. De standaard koeler heeft dit wel. Verder is het een enorm ding wat het vastzetten lastig maakt. Het moederbord heeft namelijk vrij veel koper op de plank waardoor je nie lekker bij de pinnetjes kan komen. Zal voor de infinity ook gelden. Kan nog niks zeggen over de temperaturen. Ik zal eerst een nieuwe 12 x 12 fan moeten halen met 4 pinnetjes.

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 20:34:
Ik heb zelf net een Ninja blok op een asus striker extreme bord gezet met een 6850. Nadeel is dat de losse 12x12 ventilator maar 3 pinnetjes heeft, en het moederbord voor de processor 4 pinnetjes nodig heeft. De standaard koeler heeft dit wel. Verder is het een enorm ding wat het vastzetten lastig maakt. Het moederbord heeft namelijk vrij veel koper op de plank waardoor je nie lekker bij de pinnetjes kan komen. Zal voor de infinity ook gelden. Kan nog niks zeggen over de temperaturen. Ik zal eerst een nieuwe 12 x 12 fan moeten halen met 4 pinnetjes.
Je hoeft helemaal geen 4pins fan te halen een 3pins is prima. Als je beetje onderzoek gedaan had was je erachter gekomen dat de 4 pinnen voor dit staan.

1 = ground
2= 12V / speedcontrol
3= sense (rotatie snelheid meting)
4= speedcontrol

Bij een 3pins fan aansluiting is het:

1=ground
2=12V
3=sense.

Conclusie: zolang je pin 1 en 2 maar aansluit draait de fan.

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:26

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Ik beschik over de Scythe Ninja en vind hem tot zover geweldig.
Verschil met de Infinity is dat de ''lamellen'' verder uitelkaar staan zodat van passief koelen ook gebruik kan worden gemaakt.
De fan heb ik ook gewoon op een 4 pins aansluiting gezet en deze doet het gewoon.
hij kan er maar op 1 manier op dus dit moet geen probleem zijn.
Fan is stil op max aantal toeren. (1200)

Verder is hij makkelijk te monteren met de standaard intel clips mits je het moederbord even uit je kast haalt.

Deze clips zijn ook wel meteen weer een nadeel , teminste ik vind dat het allemaal nog wat strakker kon dus heb ik meteen een mod uitgevoerd op het bevestigingssysteem.
Dit kun je vinden in dit draadje :
http://www.thetechreposit...1c53ee0b87e0c4a91a37&t=16

Dit kan ook uitgevoerd worden op de infinity.
Wel heb ik gebruik gemaakt van de Thermalright Bolt Thru Kit , 7 euro bij PC Silent.nl
Deze mod scheelde zon 4 graden en ben erg tevreden, teminste niet meer bang dat die 500 gram naar beneden op mijn 2900 valt :+

[ Voor 9% gewijzigd door dreameater op 07-08-2007 23:09 . Reden: Hoeveel heid geluid vergeten ^^ ]

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Verwijderd

Ik snap niet waarom mensen die infinity zo goed vinden, echt niet.... Dat ding is voor geen meter te installeren en koeling valt ook zwaar tegen. Als ik jou was zou ik iets anders kiezen, zat andere goede koelers op de markt :O

• la_fusion
Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 19:59:
Ik snap niet waarom mensen die infinity zo goed vinden, echt niet.... Dat ding is voor geen meter te installeren en koeling valt ook zwaar tegen. Als ik jou was zou ik iets anders kiezen, zat andere goede koelers op de markt :O
En wat zou jij kiezen dan?

Bedankt voor de overige opties. Dat ze dus wat lastig te monteren zijn vind ik niet zo erg. Als het goed is hoef ik hem niet elke week er opnieuw op te zetten ;)

Verwijderd

Dat hangt nogal van je behuizing af, ik heb zelf een gigabyte 3d rocket II en een gigabyte aurora behuizing. Deze combinatie koelt zelfs op de laagste fan instelling van de rocket een stuk beter dan een infinity. Mede door de behuizing-koeler combinatie, dus heb je een behuizing met een grote side-vent dan kan ik de rocket 3D II zeker aanraden. :)

De site www.hardware.info heeft een goed overzicht van meerdere koelers ( http://www.hardware.info/...ngstest_46_Coole_Koelers/ ). Kijk hier, naar mijn mening, niet teveel naar de testuitslag maar meer naar de behaalde temps van de verschillende koelers met indle en load. Er staan zat goede koelers bij, de infinity is naar mijn mening een zeer onterecht 'gehypte' koeler. |:(

Ik denk dat je met de Zerotherm BTF 95 of BTF 90 ook een goede koeler in huis haalt maar dat is een gok van mijn kant. :+

• Xedev
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-12-2025
Ik heb ook de Ninja en hij bevalt me uitstekend!, Ik heb mijn E6600 nu op 3.2Ghz met 1.5v en hij blijft netjes rond de 27 graden idle en ongeveer 55 graden stressed.

• Rangourthaman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-11-2022
thermalright ultra 120 extreme (beetje gemod, zie topic,"thermalright 120 (extreme) overclock tip)
wel de base gelapt, en betere koelpasta gebruikt (arctic ceramic)
in combinatie met 1000 rpm sharkoon silent led fan.
dit ding koelt keihard, alleen moet ie wel in je kast passen. maar als er een infinity in past moet dat denk ik wel lukken.
ook is ie een beetje aan de dure kant, maar hij was voor mij iig elke cent waard :)

• Rangourthaman
  • Laatst online: 27-11-2022
temps:
core1: 30 graden, core 2: 30 graden (idle)
core1: 55 graden, core 2: 55 graden (stressed)

dit op een e6400 c2d overclocked naar 3,33 ghz (2,13 orgineel)
in een antec 900 case

Verwijderd

Met welk programma stress je de cores, orthos, TAT of....? Ik bedoel, TAT kan de cpu zo 5 graden hoger krijgen dan orthos. Orthos is een prima programma om de stabiliteit te testen maar om achter de max. temps te komen is TAT wel aan te raden lijkt mij.

• RaseriaN
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-01 15:19

RaseriaN

So much choices..

Vond persoonlijk de Infinity makkelijker te monteren dan de Ninja op een Asus P5B Deluxe.
Qua geluid en koeling vind ik ze heerlijk, hoor er niks van en blijft lekker koel allemaal :Y)

Dat je af en toe je vingers zowat door middenduw't is ff wennen ;)

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:26

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Is 100 % belasting niet gewoon 100 % belasting ? :?

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Verwijderd

Toch ben ik absoluut geen fan van die infinity, stil ok maar temperaturen zijn nou niet echt laag te noemen en montage is ECHT brak.

Je zou zeggen dat 100% altijd 100% is maar blijkbaar niet, zet TAT maar eens naast orthos (voor elke core 1x orthos) dan zie je dat tijdens de TAT belasting de temperaturen toch 5 graden hoger liggen dan met orthos. Moet je de temperaturen wel even uitlezen met een onafhankelijk programma zoals RMclock.

Verwijderd

dreameater schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 16:56:
Is 100 % belasting niet gewoon 100 % belasting ? :?
Nee, met 100% belasting schakelen nog niet alle schakels ;). TAT laat alles wel schakelen.

Ik heb een infinity op een GA-P35-DS3R. Ik heb hem buiten mijn kast geinstalleerd en ik vond het geen probleem. Alleen het aandrukken van de pinnen was wel lastig, maar niet onmogelijk. Draait nu 28 graden idle 51 graden load. E6600 op 3,2 GHZ op 1.248 volt.

Verwijderd

Ik heb hier een Infinity op een Asus M2N-e moederbord , heb een AMD 3500+ overgeclocked naar 2.9Ghz op 1.45V en mijn processor is Idle 42~44 graden , en stressed 57 graden, zit wel op de zolder hier dus miss dat het nog iets koeler zou kunnen! Hij is idd wel groot, hij past maar net in mijn kast (Thermaltake Soprano)

• la_fusion
Bedankt voor alle reactie hier. Heb inmiddels een nieuwe kast (antec 900) en Ninja besteld. Het monteren moet wel te doen zijn en vooral dat hij niet te veel lawaai maakt vind ik mooi meegenomen op mijn slaapkamer :)

• Mr Alfabet
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-11-2025
la_fusion schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 19:50:
Bedankt voor alle reactie hier. Heb inmiddels een nieuwe kast (antec 900) en Ninja besteld. Het monteren moet wel te doen zijn en vooral dat hij niet te veel lawaai maakt vind ik mooi meegenomen op mijn slaapkamer :)
toffe van de ninja vind ik dat als je kaaaaihard wil overclocken je 4 fan's op dat ding kan zetten (push-pull zowel horizontaal als verticaal). de X2 van mn maat is dan amper boven de 50 graden te krijgen (dingetje deed ooit 2.75 ofzo met die cooler)

• _Apache_
  • Laatst online: 20:41

_Apache_

For life.

Let op dat de Infinity van Scythe nu 'Mugen' heet, specs blijven hetzelfde. :)

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Pagina: 1