Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hulp bij keuze verf voor binnenkant kast (p182)

Pagina: 1
Acties:
  • 284 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 13:14

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Topicstarter
Hallo, ik weet niet of dit wel handigste plek is maar ik had een bepaald idee voor mijn nieuwe pc.
Ik heb de antec p182 besteld en ik had het idee om de binnenkant ook in de gunmetal finish af te werken als de buitenkant heeft gehad. Nu is dat makkelijker gezegd dan gedaan want het valt nog niet echt mee dezelfde finish te krijgen uiteraard...

Ik heb zelf al gezocht op het internet naar verf of laksoorten die deze finish zouden kunnen afleveren.
Humbrol MetalCote staat op een paar websites als een mogelijke kandidaat. hier wordt over gezegd dat je deze kan oppoetsen voor een glanzend effect, maar dat wil ik natuurlijk niet.
Moet je deze laag dan ook nog een doorzichtige lak/vernis laag geven ter bescherming?

Maar naar aanleiding van mijn idee komt er ook gelijk een andere vraag: heeft het verven van de binnenkant ook invloed op de performance van de koeling, maw. heeft de zwarte verf nog enige invloed op de luchttemperatuur? ik zou het met mijn boerenverstand op gokken dat warmte wat beter door een zwart oppervlak zou worden opgenomen maar aan de andere kant dat heeft meer met licht te maken dan echt met warmte.

Als iemand hier wat van weet laat het me dan even weten. :)
alvast bedankt!
Menno

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Verwijderd

Kastjes verf je naast temperaturen misschien ook voor kleuren standaard bevat P182 overigens geen raampje.

[ Voor 155% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2016 08:23 ]

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Topicstarter
uhm het gaat om het verven van de binnenkant niet een raam erin zetten

• King4589
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-10 15:14
hij bedoeld volgens mij:
Hoe wil je de verf aan de binnekant zien, als er niets is om door heen te kijken, hij nam volgens mij al aan dat je er dan een raam in wilde zetten.

verder over de verf, ik heb echt geen idee ik weet alleen dat je moet opletten bij ieder stuk waar je een schroefje of een ander bevestigings materiaal moet gebruiken. als het ook maar 1mm dicht gaat, wilen die dingen ooit niet meer werken.

Verwijderd

Om te verven om een super groot temperatuur verschil te realiseren is moeilijk zonder een Cool Chip koelertje.

[ Voor 152% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2016 07:55 ]

• teunos93
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:45

teunos93

HM123HF.UB60

nou zwart neemt idd warmte eerder op. komt omdat licht (bijv. zonlicht) bestaat uit meerdere kleuren. een zwart oppervlak absorbeert bijna alle kleuren in het witte licht (afhankelijk van de tint zwart). een wit oppervlak daarentegen weerkaatst bijna alle kleuren in het witte licht.(ook afhankelijk van de tint) :> (weer wat geleerd)
een zwart oppervlak warmt dus veel sneller op dus voor je temps. is het eigenlijk alleen maar negatief, zou je de kast van binnen zwart verven.
Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 00:50:
[...]

Ja dit bedoelde ik inderdaad, of wil je het puur verven om te proberen een temperatuursverschil te maken?
je wilt je case toch niet warmer? 8)7

Verwijderd

Wellicht kan er ook nog een extra verschil gemaakt door een graffiti spuitbus te gebruiken los van kleur keuze.

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2016 08:17 ]

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Topicstarter
nope leek me wel mooi een compleet zwarte kast van buiten en binnen. Mjah op zich heb ik er straks 5 12 cm fans in hangen plus een gpucooler die lucht uit de kast blaast. Het verschil zal niet zo verschrikkelijk groot zijn.

Over het raamgedeelte, ja ok zo had ik er niet over nagedacht nee, maar komt geen raam in, dat kost geluidsdemping ivm de driedubbele laag van de kastwanden. en hij moet wel stil blijven, bovendien vind ik dat niet mooi bij deze kast. Ga wel sleutelen aan me oude 3R kastje. :)

• kokx
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-11 12:58

kokx

WIN

En dat terwijl je er 5 casefans in wil hangen.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

kokx schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 14:22:
[...]

En dat terwijl je er 5 casefans in wil hangen.
Dat noem je uitdaging en trouwens als deze 120mm of groter zijn en ze draaien op 1000rpm of lager, dan heb je hier geen last van, maar je hebt wel voldoende airflow.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-11 10:19

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Blijft de vraag waarom je de binnenkant van een dichte kast wilt verven natuurlijk....

• Chesta
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-11 15:47
Als je pc buiten staat en op het zuiden gericht, met het zijpaneel eraf en een zwartgeverfde binnekant, zou de casetemp idd omhoog kunnen gaan 8)7

End of Transmission

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:12
Falcon schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 14:26:
[...]

Dat noem je uitdaging en trouwens als deze 120mm of groter zijn en ze draaien op 1000rpm of lager, dan heb je hier geen last van, maar je hebt wel voldoende airflow.
Met hem.

Bovendien geld de bekende regel hier.
Bij verdubbeling van de geluidsvoortbrengende apparaten komt er 3 dB(A) bij.
Als je dus 4 fans, van elk, laten we zeggen, 20 dB(A) hebt draaien, is er een totaal van 26 dB(A). Als die fans echter stiller zijn, en je zit per fan rond de 10 dB(A), dan valt dat geluid wel mee.

Rest mij echter ook de vraag waarom je de binnenkant zwart wilt, en dan al helemaal precies dezelfde kleur, met dus dure verf, terwijl je er daarna niks van ziet. Als je hem nou eens gewoon matzwart zou spuiten, voldoet dat niet?

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Topicstarter
de case fans zijn allemaal low noise onder de 20 db en ik hang er een fancontroller aan :) dat zit wel goed.

Tja het leek me wel leuk idee om de binnenkant en achterkant ook in die kleur te verven. maar het ging om de vraag wat voor verf/lak kan ik gebruiken, en moet ik dat ook aflakken met kleurloze lak/vernis? En als je weet waar je die verf kan halen (gunmetal zwart) dan is dat ook erg fijn :)

Als die verfsoort erg duur blijkt te zijn kan ik idd wel kiezen voor matzwart/antraciet ofzo.

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:12
SouLLeSSportal schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 22:02:
de case fans zijn allemaal low noise onder de 20 db en ik hang er een fancontroller aan :) dat zit wel goed.

Tja het leek me wel leuk idee om de binnenkant en achterkant ook in die kleur te verven. maar het ging om de vraag wat voor verf/lak kan ik gebruiken, en moet ik dat ook aflakken met kleurloze lak/vernis? En als je weet waar je die verf kan halen (gunmetal zwart) dan is dat ook erg fijn :)

Als die verfsoort erg duur blijkt te zijn kan ik idd wel kiezen voor matzwart/antraciet ofzo.
Volgens mij heb je nog niet bij bouwmarkten gekeken he? Misschien zou je daar eens binnen moeten lopen. Ik weet dat de gamma hier bij ons wel een flink vak met 'speciale verven' heeft staan...

Verwijderd

Hey ik heb er oo net eentje gekocht. Vond de p182se ook uber, maar dat is toch binnen de korste keer bekrast bij mij. Maar die zwarte binnen en achterkant! Dus gisteren even het dak afgeplakt en alles wat los kan, gedemonteerd. even ontvetten, Spuitbusje matzwart er overheen. I like it. zal binnenkort even pic erbij doen.
(tevens ook maar even de fangrills uitgedremeld. En dadelijk m'n wc setje alvast inbouwen. En een 24pins verlengsnoer in order, m'n tagan is te kort voor achterlangs :'( )

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Topicstarter
tof ja ik heb er maar vanaf gezien, omdat ik geen tijd kan vinden om dat verder uit te zoeken. Wil zeker het resultaat zien! :)

Pagina: 1