[XP] Kan niet in netwerkroot van andere pc komen*

Pagina: 1
Acties:

• rGz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-11-2025
Zoals de topictitel al een beetje zegt zit ik met een probleem met het delen van bestanden binnen windows XP, namelijk het volgende:

Als ik een map deel, dan kan ik via een andere pc die map wel bekijken, maar dan wel alleen via \\{mijn lan ipadres} \{mapnaam}
als ik zeg maar in de Root wil kijken dan kan dat niet.
Ik heb al gekeken of alle services die nodig zijn gestart zijn, maar ik kan niet echt ontdekken of ik iets mis.
Verder heb ik ook al het regfile IRPStackSize gemaakt en waardes geprobeert, dit wil echter ook niet helpen.

Ik vermoed zelf dat het te maken heeft met rechten, maar ik weet niet welke ik dan verkeerd heb ingesteld...

Verwijderd

\\(computernaam)\c$ al geprobeerd?

Verwijderd

Wat gebeurt er precies? Welke foutmelding? Wat bedoel je met 'root' (Het overzicht van alles op de netwerkcomputer of de root van een station)? Het openen van een computer in het netwerk in XP gaat inderdaad heel sloom doordat het zoekt naar taken op je computer. Ik heb ergens gelezen hoe je dat kan uitschakelen. Ik maak een edit als ik het heb gevonden.

EDIT: Gevonden:
Win 2000 en XP zijn zo opgebouwd dat als je op een netwerk zit ze zo gauw als je je aanmeld gaan zoeken naar gedeelde mappen en shared files en daar gaan kijken of er geplande taken zijn.
Waarom is niet duidelijk maar dit zijn dus wel handelingen die je net toegang vertragen.
Je kan dit op de volgende manier uit zetten:

1 Ga naar START => Uitvoeren en type Regedit (Windows 2000-gebruikers: type Regedt32)

2 Volg het volgende pad door steeds op het + teken te klikken: HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Microsoft/Windows/Current Version/Explorer/RemoteComputer/NameSpace

3 Dubbelklik op NameSpace

4 Dan zie je twee subsleutels staan. Selecteer de onderste subsleutel {D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF} en verwijder deze door op de 'Del'-toets te drukken of rechts te klikken met de muis en voor verwijderen te kiezen

6 Sluit de Register Editor af via bestand => afsluiten.

Rebooten van de pc is niet nodig.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2007 14:00 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 13:59:
Het openen van een computer in het netwerk in XP gaat inderdaad heel sloom doordat het zoekt naar taken op je computer. Ik heb ergens gelezen hoe je dat kan uitschakelen.
Maar dat verhelpt het probleem van de topicstarter niet, die komt er helemaal niet bij ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Clock
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-03 15:26
alt-92 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 21:31:
[...]

Maar dat verhelpt het probleem van de topicstarter niet, die komt er helemaal niet bij ;)
Maar het is wel iets waaraan ik mij al tijden ergerde, en nu gefixt is. Daarvoor dank.