Power on met draadloos toetsenbord

Pagina: 1
Acties:
  • 1.321 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-05 14:20
Is het mogelijk om het oude vertrouwde Power on by keyboard te gebruiken als ik gebruik maak van een draadloos toetsenbord?

Situatie:
Ik heb een Asus A8n SLI Premium, en de wake by PS/2 keyboard optie is ingeschakeld op de spatiebalk
daarbij gebruik ik een draadloos logitech toetsenbord die is aangesloten op de PS/2 poort (volgens mij een cordless internet pro)
ik kan echter niet mijn PC inschakelen door op de spatiebalkte rammen.

komt dit door het draadloze toetsenbord of heb ik iets niet goed ingesteld?

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-05 11:31

Beugelfles

I love rusty spoons

Doet de "wake-up on spacebar" functie het wel met een normaal ps2 Toetsenbord?
Zitten er misschien power on/of knoppen op het toetsenbord?

Bij mij - een Asus A8N-E (bijna hetzelfde) en een Sweex multimedia toetsenbord (bedraad) - werk het perfect. Zowel slapen, aan/uitzetten, stand-by etc.

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

• kid1988
inderdaad, ik heb ook het idee dat het door het draadloze deel komt, maar aangezien er wel spanning op de PS2 aansluiting staat vind ik het een beetje raar. ik zal het later vanavond even met een gewoon PS2 keyboard proberen. kan niet zo makkelijk bij de achterkant van mijn PC. sugesties zijn ondertussel welkom.

er zitten trouwens geen power knoppen op het toetsenbord of dergelijke. het is gewoon een standaard US layout toetsenbord met een 6 tal extra knoppen en iets voor het volume

(kon geen exacte foto vinden, maar dit is de bedrade versie)

[ Voor 32% gewijzigd door kid1988 op 07-08-2007 18:12 ]

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Hier werkt het perfect met deze config:
mobo: ASUS P4S800
tobo: Logitech Cordless Desktop
bios: wake on keyboard (space bar)

-> 1 keer toetsenbalk aanraken = boot.

(Mijn pc start sowieso automatisch iedere ochtend om 07u30 op. (bios-instelling) )

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2025

Gamo

Research Before You Buy

Ja, hier met een logitech X110 setje gaat het ook prima. Tobo maakt verbinding met de receiver die altijd aanstaat, en verbonden is met de PC. heeft alleen maar een signaaltje van het keyboard nodig.

• kid1988
welke types recievers gebruiken jullie?
volgens mij is er geen jumpersetting noodzakelijk om de 5v op de ps/2 poorten te zetten of wel?

*UPDATE*

als ik meteen nadat de PC uit gaat op de spatiebalk druk gaat hij gewoon weer aan, wacht ik 10 seconden dan wil het niet meer...

[ Voor 34% gewijzigd door kid1988 op 08-08-2007 08:10 ]

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Mijn receiver:
Logitech Cordless Mouse and Keyboard Receiver
P/N: 830680-0000
M/N:C-BG17-DUAL

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
kid1988 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 00:52:
volgens mij is er geen jumpersetting noodzakelijk om de 5v op de ps/2 poorten te zetten of wel?
bij veel moederborden wel. Kijk eens in het boekje :)

edit: hij moet ingesteld worden op 5vsb

[ Voor 13% gewijzigd door Kuhlie op 08-08-2007 13:12 ]

Verwijderd

Volgens mij maakt het niks uit of je toetsenbord draadloos is of niet voor het uit de standby halen van je computer. Je computer ziet namelijk in beide gevallen hetzelfde: Een toetsenbord. Of het gedeelte na de PS 2 poort draadloos is of niet doet er niks toe want je stuur in beide gevallen een spatiebalk aanslag naar je computer. Natuurlijk moet je ontvanger stroom krijgen om te werken, maar dat moet een bedraad toetsenbord ook.

Een voeding moet 0.5 A standby stroom kunnen leveren om je toetsenbord en bijvoorbeeld je netwerkkaart (ivm wake up on LAN) in leven te houden als je computer is uitgeschakeld. Misschien dat er na die 10 sec die opnoemt niet meer voldoende vermogen beschikbaar is om je ontvanger (en je NIC) voldoende vermogen te geven. Dit zou verklaard kunnen worden door condensatoren die leeglopen als je computer uitzet, die zijn dan na 10 sec leeg of zo?

Probeer eens een normaal toetsenbord.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2007 13:24 ]

• kid1988
met een gewoon toetsenbord werkt het ook niet. als ik echter de PC meer dan 10 sec uit heb staan en ik sluit een tobo aan, dan knipperen de capslock scrolllock en numlock ledjes wel een keer, dus ik vermoed dat de 5v vsb wel OK is.

ik kan in het boekje zo niets zien over jumpers, en in het hoofdstuk over de bios en de betreffende biosoptie word er ook niet verwezen naar een jumper.
ik zal even een foto van het bordje bekijken. kan helaas nu mijn mobo niet uit de kast halen.
Foto (hoge resolutie), ik kan zo geen jumper bespeuren.

mijn voeding is een Antec NEO HE 500 watt, verder heb ik geen stabiliteitsproblemen dus de voeding lijkt mij in orde. everest verteld mij dat de 5vsb 4.73 volt is

maar het zit dus in het mobo of voeding.

[ Voor 15% gewijzigd door kid1988 op 08-08-2007 19:53 ]

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2025

Gamo

Research Before You Buy

Dan lijkt me dat je voeding het systeem spanningloos maakt ofzo? Ik heb ook wel dat het niet wil, maar alleen als de spanning van de voeding is afgeweest.

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:17
kid1988 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 19:05:
met een gewoon toetsenbord werkt het ook niet. als ik echter de PC meer dan 10 sec uit heb staan en ik sluit een tobo aan, dan knipperen de capslock scrolllock en numlock ledjes wel een keer, dus ik vermoed dat de 5v vsb wel OK is.
Dat hoeft niets te maken te hebben met de 5v vsb. Feit dat ze weer uit gaan lijkt meer op een condensator die leegloopt. Probeer het toetsenbord er daarna nog is af te halen en dan weer erop. (Zonder de computer tussendoor aan te schakelen).
kid1988 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 19:05:
ik kan in het boekje zo niets zien over jumpers, en in het hoofdstuk over de bios en de betreffende biosoptie word er ook niet verwezen naar een jumper.
ik zal even een foto van het bordje bekijken. kan helaas nu mijn mobo niet uit de kast halen.
Foto (hoge resolutie), ik kan zo geen jumper bespeuren.
Ik zie er toch redelijk snel redelijk wat zitten. Kijk bijvoorbeeld is boven de molex connector op je moederbord. Als deze functie erop zit, zou je hem daar verwachten. Controleer anders ook even je bios.

Verder is de volgende info misschien handig: Als je de computer aan zet en weer uit (dus zonder de stekker eruit te halen!), blijft er dan een lampje bij je netwerkkaart / netwerkaansluiting branden? (Moet je hem natuurlijk wel aangesloten hebben). En brandt er een lampje op je moederbord, ook als of juist als het systeem uit staat?

[ Voor 11% gewijzigd door Nijn op 09-08-2007 01:01 ]

• kid1988
Die jumpers boven de molexconnector zijn voor de front audio ik zou de spanningsjumpers voor de ps/2 poorten eerder rechts van de heatsink verwachten, bij de 12v aansluiting. de verdere jumpers op het bordje zijn voor de cmos clear en de chassis intrusion. Ik weet nu wel zeker dat er geen jumper omgezet hoeft te worden. De bios settings zijn ook correct ingesteld.

lampjes gechecked. het spanningslampje op het mobo (de groene) brand gewoon, de lan status led die brand ook gewoon, en het ledje van mn cardreader brand ook gewoon (dus op de 5vsb op de usb werk ook) er staat ook WEL spanning op de PS/2 poort

het frapante is dat na dit alles gecontroleerd te hebben, ramde ik voor de "lol" maar eens op mijn spatiebalk en ging de PC gewoon aan, waar in andere gevallen ik tig keer de spatiebalk indrukte, zonder dat er wat gebeurde. ik hou het even in de gaten, kijken of er ook een concreet geval is waarin het wel en niet werkt.

EDIT
het lijkt er nu op dat het in alle gevallen werkt, behalve als ik alle spanning van het systeem af heb gehaald. het lijkt er dus op dat het probleem is opgelost, als weet ik niet precies wat het hem nou heeft gedaan.

[ Voor 79% gewijzigd door kid1988 op 10-08-2007 22:35 ]

Pagina: 1