als serie is het niet eens zo verkeerd. Gewoon een aantal eenvoudige beelden met niet al te veel er op of er aan.
Er zit imo nog wel wat verbetering aan. Je hebt e.e.a. gecropped. Dat croppen mag je best wat minder krap doen. Misschien komt het door de portrait stand maar ik vind het allemaal heel krapjes overkomen.
Verder mogen je foto's best wat helderder. Ze komen allemaal erg donker en soms wat contrast en kleurloos over. Ze mogen best wat meer knallen. Nummer 3 is een leuke kleurenkandidaat. De gele tank met de blauwe lucht en de groene bomen kan een erg fraai plaatje opleveren.
Er zit imo nog wel wat verbetering aan. Je hebt e.e.a. gecropped. Dat croppen mag je best wat minder krap doen. Misschien komt het door de portrait stand maar ik vind het allemaal heel krapjes overkomen.
Verder mogen je foto's best wat helderder. Ze komen allemaal erg donker en soms wat contrast en kleurloos over. Ze mogen best wat meer knallen. Nummer 3 is een leuke kleurenkandidaat. De gele tank met de blauwe lucht en de groene bomen kan een erg fraai plaatje opleveren.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
1: Leuke foto, al had wellicht wat vellere kleuren de plaat beter gemaakt.
3: Jammer dat de tank niet centraal is vastgelegt.. er schiet gewoon wat tekort aan de compositie ( het spat er niet uit zoals het zou moeten doen). Misschien is er wel wat leuks van deze plaat te maken door hem anders te croppen.
De rest van de serie vind ik niet zoveel hebben, het oogt wat saai. Qua techniek is het misschien wel aardig maar er zit gewoon weinig uitstraling/spanning in de foto's en dat is jammer. Bij foto 3 had je bijvoorbeeld de nadruk meer op op de gele tank kunnen richten en bij foto 6 had je de foto beter niet op ooghoogte kunnen nemen, maar dichter op de grond zodat je een diepere/massale uitstraling met de foto meegeeft en had je beter kunnen spelen met de lijnen van het gemaaide gras of graan.
3: Jammer dat de tank niet centraal is vastgelegt.. er schiet gewoon wat tekort aan de compositie ( het spat er niet uit zoals het zou moeten doen). Misschien is er wel wat leuks van deze plaat te maken door hem anders te croppen.
De rest van de serie vind ik niet zoveel hebben, het oogt wat saai. Qua techniek is het misschien wel aardig maar er zit gewoon weinig uitstraling/spanning in de foto's en dat is jammer. Bij foto 3 had je bijvoorbeeld de nadruk meer op op de gele tank kunnen richten en bij foto 6 had je de foto beter niet op ooghoogte kunnen nemen, maar dichter op de grond zodat je een diepere/massale uitstraling met de foto meegeeft en had je beter kunnen spelen met de lijnen van het gemaaide gras of graan.
http://eu.battle.net/d3/en/profile/cavefish-2679/
Heb je van deze foto een RAW file? Dan zou je daar een semi-HDR van kunnen maken..Lone schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 11:38:
Oke tnx voor de comments, bij mijn vorige testcase had ik ook alhet commentaar dat de foto's te flets waren maar ik heb zelf niet echt dat idee, misschien ligt het aan de afstelling van mijn monitor ofzo.
Even een ander fotootje gepakt, deze is wat extremer bewerkt en niet gecropt. Is dit beter?
[afbeelding]
Het zijn ansich aardige foto's, maar voor mijn eigen gevoel zijn ze wat te krap gecropped, ik mis vaak het "hele plaatje" als je snapt wat ik bedoel?
@Weeds, ik heb helaas in jpeg moeten schieten want ik heb geen mogelijkheid om mijn camera te legen dus alles moest op CF bewaard worden.
Heb in ieder geval weer wat om aan te werken. Oefenen, oefenen, oefenen, oefenen......:)
Heb in ieder geval weer wat om aan te werken. Oefenen, oefenen, oefenen, oefenen......:)
Verwijderd
de foto's zijn idd zeker niet slecht maar zoals hierboven al gezegd zijn ze iets te krap gecropped naar mijn zin ook 
verder mag je je foto's iets groter posten hier want ze zijn wat klein
600pixels breedte max op het forum maar mss wist je het al ^^
verder mag je je foto's iets groter posten hier want ze zijn wat klein
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2007 13:33 ]
Oh sjit ik heb ze idd perongeluk 400px gemaakt ipv 600px. Meestal maak ik alle lange zijden even lang zodat de fotos even groot zijn maar nu had ik net zo goed de breede zijde 600 kunnen maken.
Pagina: 1