Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop LCD met D-Sub of DVI aansluiten?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.238 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ikkuhqhp
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-11 09:57
Hoi, ik heb mijn oude Acer Travelmate 527TXV uit elkaar geschroefd en ik wil graag mijn LCD aansluiten op mijn videokaart (7900 GTS). Nou heb ik hier al meerdere topics over doorgelezen maar sommige dingen zijn mij niet duidelijk: In het Laptop LCD aan VGA-kaart wordt gezegd:
Je weet dat je een goed LCD te pakken hebt als je aparte, digitale ingangen voor rood, groen en blauw hebt. (in mijn geval 3 lijntjes voor elke kleur, dit kunnen er meer of minder zijn) Als je 4, 8 of 16 datalijntjes ziet staan gelabeld als 'ud', 'data' of meer niet meteen aan kleur refererende termen kan je het vergeten.
Afbeeldingslocatie: http://digitalpictureframe.50webs.com/img/screen-connectors.jpg
Nou heb ik dit l14x1-1 scherm eruit gesloopt. Van dat scherm heb ik deze specificaties opgezocht

In het kort blijkt daaruit deze pinout:
Afbeeldingslocatie: http://www.cdheldring.nl/foto/pinout.jpg

Nou is mijn vraag of ik deze nou wel of niet naar bijvoorbeeld D-Sub kan veranderen.

Afbeeldingslocatie: http://www.l-com.com/images/video_VGA.jpg

Dus de vraag is, kan ik dat signaal van een D-Sub omzetten naar die van mijn scherm? Ik weet niet of ik nou wel zo'n, in het andere topic genoemde, VESA aansluiting heb of niet, het lijkt me van niet want ik dacht dat VESA alleen 16 kleuren had en mijn laptopje draaide er wel meer. Daarentegen staat in de service manual van mijn laptopje wel het VESA protocol genoemd. (Klik hier voor de service manual )Er staan in de specificaties van het scherm wel een paar connectors genoemd, maar dat zegt mij niks.

Ik hoop dat jullie kunnen helpen,

Groetjes

• StapelPanda
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-11 11:29

StapelPanda

PB0MV

Meestal zijn dit soort schermen LVDS, dit houd in 3 serieele lijnen met een clock.
De Clock is rond de 50 mhz kan ik mij herrinneren.

[ Voor 24% gewijzigd door StapelPanda op 07-08-2007 18:49 ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:47

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Gieltjev schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 18:47:
Meestal zijn dit soort schermen LVDS, dit houd in 3 serieele lijnen met een clock.
De Clock is rond de 50 mhz kan ik mij herrinneren.
Pagina 5 van het pdfje dat in de TS staat is het met je eens. LVDS met 3 signaal lijnen en een clock.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• ikkuhqhp
In ieder geval bedankt voor de reacties al begrijp ik er niet veel van. Als ik naar "LVDS LCD" google, dan vind ik wat over moederborden met ondersteuning hiervoor, betekent dat dat je dat scherm op bepaalde moederborden er gewoon in kan prikken? Maar zijn er dan überhaupt opties om een D-Sub signaal om te zetten naar iets wat deze monitor begrijpt?

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Ja, dat heet een controller, dat zijn erg lompe chips, paar honderd pinnen, die aan 1 kant vga/dvi als input hebben en lvdc als output.
Zitten in elk los tft..

• ikkuhqhp
ja, ik weet wat een controller is, maar ik dacht dat je niet elke controller op elk scherm aan kon sluiten ivm pinouts, klopt dat? Sterker nog, ze moesten toch ook dezelfde resolutie draaien?

[ Voor 19% gewijzigd door ikkuhqhp op 08-08-2007 11:29 ]

• Phalox
  • Laatst online: 23:44

Phalox

Solar Powerrrd

De kans is groot dat je dit niet aan de praat krijgt zonder een nieuw stuk hardware.. dat waarschijnlijk meer kost dan een nieuw lcd scherm voor je pc.

Ik weet het, ik vind het ook spijtig (heb thuis nog 3 dell - lcd's liggen) maar, je moet hier al echt grondige kennis voor hebben.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 15:07
ikkuhqhp schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 11:28:
ja, ik weet wat een controller is, maar ik dacht dat je niet elke controller op elk scherm aan kon sluiten ivm pinouts, klopt dat? Sterker nog, ze moesten toch ook dezelfde resolutie draaien?
Controllers in "gewone" LCD-schermen zijn idd vaak specifiek voor dat bepaalde type van LCD panel, daar zit alles ingebouwd. Als de controller als los blok aangestuurd kan worden (16 bits per kleur, horizontale en verticale synchronisatie als ingangen) kan je zo goed als alle LCD-panels aansturen (native resolutie, verversingsfrequentie en de plaats van de LVDS kanalen verschilt).
De "alles in een" controller zal de resolutie aanpassen naar die van het LCD-panel; om een ideaal beeld te krijgen moet je echter wel de native resolutie gebruiken.

Je enige kans is een controller uit een bestaand scherm vinden die compatibel is met jou LCD panel; zelf maken is érg moeilijk.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Pagina: 1