[Kubuntu] Grafisch inloggen niet meer mogelijk? *

Pagina: 1
Acties:

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-01 16:03
Ik heb sinds een tijdje VMware player geinstalleerd onder Windows XP SP2. Ik gebruik het programma om Kubuntu te draaien. Dit werkte goed. Gisteren via Adept een aantal pakketten (latex gerelateerd) gedownload en geinstalleerd, succesvol. Daarna viel het mij op dat ik niet meer nieuwe bestanden kon bewaren, maar zonder een duidelijk foutmelding. Ik ben toen uitgelogd, maar nu kan ik niet meer in Kubuntu (grafisch) inloggen. Wanneer ik inlog, kom ik weer bij het inlog scherm terug. Ik kan wel via 'console login' inloggen. Maar ja, dan weet ik niet wat ik moet / kan doen.

De support site van VMWare kan mij ook niet helpen. De site werkt niet goed, en door de grote verscheidenheid aan hosts & clients kan niet een vergelijkbare probleem vinden.

Ik heb gedacht dat ik misschien meer ruimte gebruik, dan de 4gb die het KUbuntu.vmdk bestand groot is, maar ik weet zeker dat ik nooit zoveel geinstalleerd heb bovenop de default installatie. Dus eigenlijk kan het dat ook niet zijn.

Heeft iemand een suggestie wat ik kan doen om weer in te kunnen loggen in Kubuntu?

• latka
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-02 10:27
Probeer eens (via een console login) "df -h" in te tikken om te zien of je schijven toevallig vol zijn.

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-01 16:03
Hier de uitvoer:
code:
1
2
3
4
5
6
7
Bestandssysteem  Gebruikt Grootte 
/dev/hda1        100%     3.8G
varrun             1%
varlock            0%
udev               1%
devshm             0%
lrm                9%

Nou, dat lijkt dus wel het probleem te zijn :)

Hoe kan ik vmplayer wijsmaken dat hij meer mag gebruiken? Of hoe kan ik via de console software de-installeren?

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Tim Schuhmacher schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 17:46:
Of hoe kan ik via de console software de-installeren?
man aptitude
en
man apt-get

En Google is je vriend natuurlijk. :)

0.0

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dit heeft daarnaast niets met Windows te maken dus ik verplaats je topic met een titeledit even naar een wat passender subforum :)

VMWare onder windows, inloggen Kubuntu niet meer mogelijk > [Kubuntu] Grafisch inloggen niet meer mogelijk? *
CSA > NOS

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate