Toon posts:

moederbord met dx9 later upgrade-baar naar dx 10

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben bezig om een systeem samen te stellen. maar ik ben van plan om een klein systeem met m-atx mobo inmekaar te zetten. vrijwel alle m-atx mobo's hebben een G965 chipset (aangezien ik een core 2 duo wil) met daarop een GMA X3000 geintergreerde videokaart. deze ondersteund alleen direct x 9.. als ik nou upgrade naar een dx-10 videokaart. kan ik daar dan ook daadwerkelijk gebruik van maken? of moet ik dan ook een ander mobo hebben.

Onno

p.s. we praten hier dan over een systeem met windows vista home premium

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
DX9 en DX10 hebben op zich niets met het moederbord te maken. In dit geval zit er dan een DX9 kaart onboard maar je kan er gewoon later een DX10 kaart in doen. (Dan heb ik het wel over een losse PCI-e insteek kaart zoals de 8800 serie)

[ Voor 19% gewijzigd door PilatuS op 07-08-2007 16:54 ]

• Flipjack
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-06 11:36
Dat kan zeker. Dan moet je terzijnertijd, als je een DX10 videokaart in de PCI-X-gleuf gedrukt hebt, de onboard video in BIOS uitschakelen en kun je volop gebruik maken van DX10.

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-07 09:11
En als kleine misschien overbodige aanvulling: je kunt dan ook de volledige DX10 capaciteiten van deze kaart gebruiken.

Edit: flipjack was me dus al voor

[ Voor 13% gewijzigd door FreddyFish op 07-08-2007 16:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
prima.. vraag beantwoord :)

Verwijderd

Dat laatste (volledig DX10) kan natuurlijk voorlopig met vista :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 16:56:
Dat laatste (volledig DX10) kan natuurlijk voorlopig met vista :)
voorlopig ???

Verwijderd

Er zijn wat dingen geweest waarop het leek toch DX10 op XP te laten draaien, maar dat zit in zo'n kinderfase nog. Wellicht komt het mischien ook wel nooit. Review staat op tweakers.net.
Pagina: 1