ATI Club 3D 9250 weigert alle dienst

Pagina: 1
Acties:

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:45

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Topicstarter
Voor op de zaak heb ik een low budget videokaartje gekocht voor een dual-display setup (een Club3D VGA Radeon 9250 128MB PCI). Na een week wachten is hij eindelijk binnen, maar helaas doet ie werkelijk niets :/

Ik heb de kaart in de PCI-slot gestoken, PC aangezet, en het beeld bleef zwart; de monitoren bleven op stand-by. Nadat ik een monitor weer op de onboard videokaart had aangesloten, kreeg ik op die monitor wel normaal beeld. Windows vind niet automatisch nieuwe hardware, en als ik ernaar zoek vind ie ook niets nieuws.

Enfin, zelf dacht ik eerst aan een slecht contact op de kaart, dus heb ik de contacten gegumd (op aanraden van de gebruiksaanwijzing). Hij bleef echter weigeren, dus heb ik een andere PCI slot gepakt, waarvan ik zeker weet dat ie werkt om ook de mogelijkheid van een slechte slot uit te sluiten. En helaas blijft het beeld zwart.Vervolgens heb ik in de BIOS de video-volgorde gezet op "auto" (enige andere optie was "onboard/pci", maar ook dat haalt niets uit.

Overigens wordt de kaart na enige tijd wel warm.

Iemand enig idee? * Thijsmans denkt aan een RMA'tje :/

PC: Dell Dimension DIMM 3000
Kaart: Club3D VGA Radeon 9250 128MB PCI

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• Ep1c
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09-2025
Ik denk een DOA, (Dead on Arrival) gewoon idd een RMA'tje.

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:45

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Topicstarter
Een update voor de volledigheid van de archieven:

Ik heb contact gehad met de klantenservice van Dell. De PCI-kaart werkt wel in een andere PC, dus hardwarematig is alles in orde. Dell vertelt mij dat de kaart "waarschijnlijk" niet compatible is met een Dimension DIMM 3000. Waarom ze hem dan wel verkopen op hun eigen site? "Nee hoor, wij verkopen geen PCI kaarten" d:)b

Anyway, de kaart gaat dus inderdaad retour, niet omdat ie defect is, maar omdat we de aankoop herroepen. Helaas moeten we de plannen van de dual display setup dus de deur uitdoen. Gelukkig komt daar een nieuwe pc voor terug :)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.