Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

eTrust Antivirus - verdwenen scan engine?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:46

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
Beste mensen,

Sinds ik enige jaren geleden mijn pc gekocht heb, maak ik tevreden gebruik van CA eTrust Antivirus. Eerst via de gratis proefperiode, daarna heb ik een abonnement voor 10 jaar lang updates afgesloten. Tot op heden heb ik, zover ik weet, op mijn pc nog geen enkel virus gehad. Perfect dus!

De virusscanner van eTrust kan zich op 2 manieren updaten: handmatig en automatisch, met het zelfde eindresultaat. In beide gevallen wordt nagenoeg altijd de virusscanner geüpdate naar de datum van vandaag. Ondertussen is de virusscanner geüpdate tot versie v7.

Ik weet niet precies waarom, of wat het nut ervan is, maar eTrust antivirus bestaat, al zolang ik het gebruik, uit 2 scan-engines. De VET engine en de Inoculate IT engine. Voor allebei de engines werden de benodigde bestanden gedownload en daardoor werden ze dus geüpdate.

Sinds enkele weken echter, is er nog maar 1 scan engine. Alleen de VET is overgebleven. En ook na het updaten is dit zo. Ook blijkt dat mijn registratiecodes wel in de scanner staan, maar blijkbaar niet aangemeld/geregistreerd zijn. Ik heb geen idee meer of dit laatste al was sinds ik mijn pc heb herinstalleerd, of dat dit later is gekomen.

Feit is in elk geval dat de 2 registratiecodes (license keys) er wel instaan, maar het programma blijkbaar wel licensed en niet registered is. Plus dus 1 verdwenen scan-engine. Zover ik het kan beoordelen werkt de virusscanner nog wel, maar dat kan ook schijn zijn.

Ik heb al op de internationale en Nederlandse sites van Computer Associates (CA, de makers van eTrust antivirus) gekeken, via google geprobeerd te zoeken en hier op tweakers.net gekeken. Meer dan onvolledige, of niet-relevante jarenoude informatie is er niet te vinden.

Ik hoop dat bovenstaande probleembeschrijving duidelijk is en dat iemand mij van een antwoord kan voorzien. Alvast bedankt in elk geval.

Dit is mijn eerste bericht op tweakers.net. Ik hoop dat het op deze manier goed is.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Om je scanner te testen kan je eens een test virus downloaden, EICAR genaamd.

Link : http://www.eicar.org/anti_virus_test_file.htm

Verder zou ik eens proberen je te registreren, misschien dat er iets gebeurt. (maar ik kan niets garanteren...)

Hopen op andere behulpzame tweakers dus...

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
Op de één of andere manier lukt het me niet om te registreren. Terwijl deze licentiecodes toch al jaren werken en nog gewoon geldig zijn.

• maxtz0r
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-12-2022
Jorgen schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 12:18:
Op de één of andere manier lukt het me niet om te registreren. Terwijl deze licentiecodes toch al jaren werken en nog gewoon geldig zijn.
In dit soort situaties waar het gaat om licenties zou ik als ik jou was gewoon even bellen.

Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
Dat is waarschijnlijk wel een goed idee. Ik ga eerst zelf nog even proberen of het me toch nog lukt. Gaat dat niet dan probeer ik ze te bellen.

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-10 18:51

nIghtorius

Poef!

Heb hier ook CA eTrust. even gecontroleerd en verrek.. de "Inoculate" engine is bij mij ook verdwenen.. misschien gaan ze nu alleen verder met de VET engine?

Het is dat jij erover begon anders was me dit nooit opgevallen. by the way.. de VET engine is up to date (moment van schrijven 18-8)

even met EICAR getest.. de virusscanner is opzich zelf wel actief.

ik denk dat ze de InoculateIT engine hebben laten vallen en volledig met de VET engine verder gaan. hopelijk is het ook bekend dat je maar 1 engine tegelijktijd actief kon hebben. (je kon kiezen tussen VET en InoculateIT). na alleen maar VET.

Als je iets weet na contact met hun.. vertel het ons :D

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
Door omstandigheden heeft het erg lang geduurd voordat ik het antwoord van CA hier kon plaatsen. Niettemin, wil ik het jullie wel laten weten:

Dear sir,

Computer Associates have combined engine forces and released a single AV engine. Therefore we have lately seen the same version number for both engines (Vet and InoculateIT). This is what we have received from Computer Associates:

“The interface will continue to show 2 engines for the existing product versions that has been released. For all new releases, there will be only one engine displayed”.

So for the time being you’ll see two engines, but the signature files will be the same. So with this new upgrade of eTrust Antivirus InoculateIT has been fully incorporated in Vet.

Met andere woorden: CA heeft besloten om beide engines om te vormen tot één enkele engine die de kwaliteiten van beide zo goed mogelijk benut. Zo lang ik zonder virussen blijf, ben ik meer dan tevreden.

Pagina: 1