Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-07 10:50
Ik zou graag de GA-P35C-DS3R van gigabyte willen kopen, maar voor zover ik kan bekijken zit er geen E-Sata poort op. Er zitten wel 8 SATA poorten op. Ik zie bij de accesoires op de gigabyte site wel een 'e-sata cable' staan.
Hoe werkt dat precies? Sluit je zo'n kabel aan op een vrije SATA connector op je mobo? Ik kan in de pricewatch nergens zo'n ding vinden. Ik zoek misschien niet goed, maar van gigabyte heb ik zo'n optie nog niet kunnen vinden. Zijn er andere merken met iets vergelijkbaars?
Ik zou namelijk graag een externe drive op een e-sata uitgang willen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:25
Bij mijn externe hd met esata (coolermaster xcraft) zat een bracket met aan de binnenkant een gewoon sata stekkertje en aan de buitenkant de mogelijkheid om er een esata stekker in te steken. Veel van de Asus mobo's heeft trouwens wel esata onboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
Ik heb een WD externe schijf op het oog, of een seagate. Kan van beide niet vinden of er een bracket bij zit.
Dat van Asus klopt, ik zou echter het liefst een gigabyte board willen hebben.
Invisible_man schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 16:10:
Bij mijn externe hd met esata (coolermaster xcraft) zat een bracket met aan de binnenkant een gewoon sata stekkertje en aan de buitenkant de mogelijkheid om er een esata stekker in te steken. Veel van de Asus mobo's heeft trouwens wel esata onboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:25
Die xcraft van coolermaster is overigens alleen een behuizing, moet je zelf nog een sata schijf in stoppen (jij zoekt blijkbaar een kant en klare externe hd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:20

_Apache_

For life.

Heb hier een P35 DS4, in principe een vrij vergelijkbare plank.

De eSata porten verschillen niet veel ivm de Sata porten, ik kreeg bij mijn plank een extra pci kaartje waarmee ik via de achterkant eSata kon aansluiten via een PCI kaartje dat op een standaard SATA port stond geprikt.

Mijn kast is een Antec Sonata III die eSATA op front ondersteund, ook met een normale SATA kabel naar een intern SATA slot geprikt.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:33

Just_I

What did you just say?

Als ik op de site van Gigabyte kijk bij de bijgeleverder accessoires, dan staat er ook een abeelding bij de eSata kabel. Op deze afbeelding is ook een bracket te zien dus ik verwacht wel dat die bracket er dan ook bij zou zitten. Als je het zeker wil weten kan je ook gewoon even contact opnmen met de winkel waar je het moederbord wil gaan kopen.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
Dat heb ik ook gezien, maar er staat 'optional' achter, daarom weet ik niet zeker of het erbij zit.
Just_I schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 16:42:
Als ik op de site van Gigabyte kijk bij de bijgeleverder accessoires, dan staat er ook een abeelding bij de eSata kabel. Op deze afbeelding is ook een bracket te zien dus ik verwacht wel dat die bracket er dan ook bij zou zitten. Als je het zeker wil weten kan je ook gewoon even contact opnmen met de winkel waar je het moederbord wil gaan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-07 15:50
Ik maak hier net vanmiddag een DS4 open, en daar zit dat setje gewoon bij. Dus E-SATA bracket voor montage aan de achterkant, externe power en een extern SATA aansluit kabeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194291

Hmm...ok, das hoopvol. Zou iemand dit misschien kunnen bevestigen voor een GA-P35C-DS3R?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:38

Neo

Ja ik kan het bevestigen. Ik heb ook een DS3R met een esata bracket en alles.

Oh ik zag net dat je de C versie bedoelde. Volgens mij is het enige verschil de DDR3 sloten, je kan aannemen dat je ook zo'n bracket krijgt.

[ Voor 49% gewijzigd door Neo op 07-08-2007 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-07 00:34
Hier dan je definitieve bevestiging. Ik heb de GA-P35C-DS3R en deze wordt inderdaad geleverd met een eSATA-bracket, welk aangesloten dient te worden met drie kabels: twee S-ATA, één molex. :)

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194291

Super guys! Nu kan ik mijn bestelling met een gerust hart plaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94923

Z-Dragon schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 22:42:
Hier dan je definitieve bevestiging. Ik heb de GA-P35C-DS3R en deze wordt inderdaad geleverd met een eSATA-bracket, welk aangesloten dient te worden met drie kabels: twee S-ATA, één molex. :)
Hier een tweede bevestiging ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-06 10:20
Ik heb het moederbord ook, en er zit inderdaad een extern sata bracket bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
Ik kan het inmiddels zelf bevestigen....er zit een bracket bij! ;)

Dank voor jullie bevestiging allemaal :)
Pagina: 1