Videobeelden verspreiden over 2 schermen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.612 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mark Kames
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-01 02:49
Hallo mede Tweakers.

Ik heb een paar weken geleden op mijn videokaart een tweede beeldscherm aan gesloten.
(onderaan de specs van mijn computer)
Ik heb mijn Belinea (Maxdata) B101902 19'' tft scherm als primair ingesteld, omdat
dit mijn mooiste scherm van de twee is.
Als secundair heb ik mijn Acer AL707 17'' tft scherm aangesloten en ook
als sec ingesteld in de software.
Mijn videokaart is van Nvidia type: EN7600GS 256MB Silend.
Om met de 2 schermen te werken gebruik ik gewoon de bijbehorende software Nvieuw van
Nvidia met Ultramon 2.7.1 X32 (Ultramon gebruik ik alleen om de Windows taakbalk
uit te breiden en voor mijn achtergrond ''elk scherm zijn eigen achtergrond'')
Ik heb Nvieuw zo ingesteld staan dat ik een tweede desktop heb.

Nu komt mijn vraag.
Ik wil graag mijn videovenster met een dvd film of los filmbestand over mijn 2
beeldschermen uitbreiden, zodat de film over 2 beeldschermen wordt afgespeeld.
Ik heb al behoorlijk wat Gegoogled, en heb alle instellingen na gekeken van Nvieuw,Ultramon
maar ik kan nergens iets vinden dat dit mogenlijk maakt, zowel geen optie in de software als configurable.
Als ik mijn schermpje van mijn speler uitrek naar tweede monitor wordt in het gedeelte
op het scherm dat op de secundiare monitor wordt weergegeven zwart en andersom ook.
Als ik het scherm volledig op 1 van de 2 monitors laat weergeven speeldt het film bestand perfect af.

Wie weet hoe dit mogenlijk wordt.
Moet ik een ander progje hier voor installeren?

mijn pc specs zijn:

AMD Athlon 3200+ / Asus m2V-TVM / WD 160GB hdd 7200 S-ATA 3 /
Asus-Nvidia EN7600GS 256MB Silend PCI Express 16X met koelblok / 1024MB RAM PC 667-DDR2

• Chesta
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-11 13:05
'Horizontal-span' oid bij nView al geprobeerd?

End of Transmission

• Mesjefskie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-09 17:38

Mesjefskie

If it works, it's true!

Ik zou het even moeten nazoeken maar volgens mij ondersteunen niet alle video kaarten video playback op twee uitgangen tegelijk... dus of de één of de ander... zal 'ns googlen...

edit:
Je videokaart zou 't moeten ondersteunen [klik]...

[ Voor 46% gewijzigd door Mesjefskie op 07-08-2007 16:24 ]

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-12 13:59
Chesta schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 15:59:
'Horizontal-span' oid bij nView al geprobeerd?
Dat heet inderdaad Horizontal Span, maar dat wil je alleen gebruiken bij twee (vrijwel) identieke schermen. De schermen van de TS zijn alles behalve evengroot. Horizontal Span gaat uit van twee schermen met identieke resolutie. Kortom, Horizontal Span is geen optie.

En daarmee zijn je opties ook meteen over en afgelopen. Het afspelen van video gebeurt in een zogenaamde overlay. Dergelijke overlays zijn niet te spreiden over verschillende schermen (ik weet eigenlijk niet eens 100% zeker of het met Horizontal Span wel kan, maar ben er wel zeker van dat het in ieder geval niet anders kan). Heb zelf twee CRT's staan, 19" en 17" en ik kan je vertellen dat ik na een half jaar zoeken en ruim drie jaar opletten niets ben tegengekomen dat dit op kan lossen.

Het is dat je beide monitoren op dezelfde videokaart aangesloten hebt staan. Anders had je de video waarschijnlijk niet eens van het ene naar het andere beeld kunnen slepen.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Mark Kames
Horizontal span werkte ook niet, maar dat is dan ook niet zo gek.

In ieder geval bedankt :-)

• Mark Kames
Ik zou het even moeten nazoeken maar volgens mij ondersteunen niet alle video kaarten video playback op twee uitgangen tegelijk... dus of de één of de ander... zal 'ns googlen...

edit:
Je videokaart zou 't moeten ondersteunen [klik]...

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bedank! dat had ik idd ook nog kunnen doen, het gewoon even na kijken op de site van Asus.
In elk geval blijf ik nog door zoeken, mijn andere ATI X1600 pro kan het ook zonder extra software oid, wel met moeite maar goed.
Ik wil binnenkort toch een 3e tft aanschaffen (19') zodat ik met 2 monitors kan blijven werken.
(heb nu tijdelijk scherm van andere pc)
Dus 2x 19'' op het videokaartje.
Indien ik 2x 19'' heb, moet het hopenlijk lukken met Horizontal Span.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Ultramon kan dit voor je regelen volgens mij :). FF googlen ;).
Pagina: 1