Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Occasion kopen Mitsibushi Carisma

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Topicstarter
Nu ik fulltime aan de slag ben gegaan (en me OV-kaart niet meer geldig is) ben ik opzoek naar een eigen auto'tje. Na bijna 2,5 jaar mijn rijbewijs te hebben is het tevens mijn eerste auto. Desondanks heb ik al menige kilometers in andere auto's kunnen rijden.

Ik maak regelmatig lange afstandsritten en in verband met gewicht/comfort valt een kleine compacte auto af. Ik ben daarom ook opzoek naar een goedkope midden-klasser. De eisen zijn simpel, budget voor de auto alleen 2500,-. Bovendien moet die ook betrouwbaar zijn. Ben zelf niet een fan van Opel, maar als iemand mij kan overtuigen is dat het overwegen waard. De auto van mijn ouders is een Mitsibushi Galant uit 91 met 345K and still going... en daar heb ik zelf ook goede ervaringen mee.

Mijn oog is nu gevallen op een Mitsubishi Carisma (middenklasser, de looks zijn ok en valt binnen mijn gewenst budget). Een Carisma met minder dan 200K en bouwjaren varierend tussen 96-98. Bij voorkeur een Hatchback maar een Sedan behoort tot de mogelijkheden. Ik weet dat de GDI motor minder zuinig is dan beloofd, maar het verbruik is nog altijd minder dan de Galant uit 91. Uiteraard ben ik al enige tijd bezig om Autotrader af te speuren, en dan is er genoeg aanbod. Het budget is aan te passen, ik ben opzoek naar the best bang for the buck. Bij het bekijken van de auto's zal er iemand meegaan die meer verstand (en koop ervaring) heeft van auto's.

- Wat hebben jullie als advies voor deze auto? Bouwjaar ok? Welke motor keuze? Bugdet te klein? etc.
- Waar moet ik op letten bij het zoeken naar zo'n auto? Hoe zoek ik specifieker (nu kan ik dus 20 autobedrijven langsgaan, terwijl de eerste auto in principe goed genoeg kan zijn)
- Is er een andere "concurrent" in deze klasse dat ik als referentie kan gebruiken? (en mogelijk dus ook als potentiele keus voor een auto).

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-11 21:32
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar als je interesse daar naar uit gaat, zou ik zeggen, doen. :)
Lijkt mij een uiterst betrouwbare (alhoewel ik het zelf wel een suffe auto vind, qua design) auto.
Als je ouders ook Mitsibushi rijden is het altijd leuk als zoonlief ook dat merk rijd natuurlijk.
Als ik op Markplaats krijgt heb je voor 2500 euro nou ook niet echt veel Carisma, het zijn allemaal 1.6jes met een bouwjaar van rond 1997, en dan heb je het toch over een auto van 10 jaar oud (alhoewel dat ie dat makkelijk kan hebben hoor).

Nou kan iedereen wel gaan roepen van welk merk ze het beste vinden (BMW!, NEE ALFA ROMEO! etc), maar ik denk dat je voor jezelf al de beslissing hebt gemaakt om een Carisma te rijden, en dat lijkt me als je puur kijkt naar betrouwbaarheid en comfort, het een goede auto zal zijn.

Er is via Google ook vast wel een Mitsibushi/Carisma fanclub forum/website te vinden. :)

/edit

http://zulu.messageboard.nl/12864/index.php heb je wat door te spitten. ;)
Ikzelf kijk ook altijd eerst rond op Google voor een of andere fanclub, valt echt heel veel info te halen...

[ Voor 14% gewijzigd door eX0duS op 07-08-2007 17:53 ]

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:06
Zelf rijd ik een Mitsubishi Galant 1.8 uit 1996 met 125.000 op de teller. Je vind al zeer nette exemplaren voor 3000 euro. Is dat misschien geen optie?

Ik heb zelf 3500 ervoor betaald bij de Mitsubishi dealer met garantie (ondanks dat ie 10 jaar oud was). Maar ik weet dat ze ook genoeg voor 2500-3000 te koop staan.

[ Voor 35% gewijzigd door Spixo op 07-08-2007 22:15 ]

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:52

GaMeOvEr

Is een hork.

Carisma's zijn zover ik weet behoorlijk degelijke auto's, alleen het is echt een auto die zijn naam geen eer aan doet. ;) (Carisma? Charismatisch? Duffe bak zul je bedoelen. :P )

Echter, als dat soort dingen je niet boeit, heb je er een goede auto aan, zou alleen niet voor een 1.6'je gaan, die GDI motoren zijn misschien niet zo zuinig als ze pretenderen, maar ze lopen wel prettig en zijn betrouwbaar. (die 1.8jes dus.)

Aannames zijn fataal.

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:10

Wom

Lijkt me een auto waar je wel een goede deal mee kan maken, stap een Mitsu garage binnen en er staan er letterlijk tientallen. Collega van mij heeft er één op G3, staat al 350k op en nog een centje pijn als ik hem mag geloven. Het is in ieder geval veel auto voor weinig geld :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
De 1.6jes zijn wel betrouwbaarder dan de GDI blokken. Bij GDI blokken kan het gaskleppenhuis verstopt raken. Als je dat hebt slaat de motor snel af bij laag toerental. Dus als je budget alleen een 1.6 toelaat is dat niet alleen maar negatief. :)

En ga er een keer in rijden. Ik vind Carisma's namelijk te zacht geveerd, ik word er zeeziek in. En volgens mijn vriendin is dat achterin nog erger dan voorin.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-10 17:00
Je zou ook naar een Nissan Primera of Ford Mondeo kunnen kijken, ook prima, degelijke auto's.

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:47

Metro2002

Memento mori

Waarom niet kijken voor een mitsubishi galant? Liggen in dezelfde prijsklasse als charisma's (wellicht nog wel goedkoper) en zijn net even wat ruimer en comfortabeler. En Qua verbruik ontlopen ze elkaar nauwelijks.

Zijn erg fijne wagens en o zo betrouwbaar die mitsubishi's. Mijn ouders hebben jaaaaaaaaaaaarenlang mitsubishi gereden (van tredia tot galant) en nooit maar dan ook nooit problemen mee gehad.
Momenteel rijd mijn ma (pa is helaas niet meer :{ ) in een citroen C5 omwille van de vering, al vond ik de galant ook wel redelijk comfortabel afgeveerd maar wel weer op zo'n rare japanse manier. Kleine oneffenheden werden flink doorgegeven terwijl je op de snelweg een bijna zweefgevoel had.

Onderstellen maken kunnen ze nog altijd niet in japan ;) maar voor de rest superwagens :)

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Topicstarter
Vriendelijk bedankt voor de feedback. Het is inderdaad misschien een emotieloze auto van de buitenkant, maar naar mijn mening is die ook niet lelijk. Dat die niet sportief eruitziet oid dat boeit me inderdaad weinig. Ben zelf ook niet een sportieve rijder. De galant is inderdaad een goed idee om mee te overwegen. In beide types een proefrit maken lijkt mij een goed idee. Ik laat wat horen als ik wat gevonden heb!

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

M'n ouders hebben er 1 gehad, sinds 2 maanden hebben we een andere auto (Honda HR-V). Een 1.6 uit '96, hatchback. Ik vond het een fijne auto om in te rijden. Kofferbak is echt groot, en makkelijk bereikbaar (omdat het een hatchback is natuurlijk). De lijn van de auto vind ik niet eens zo heel verkeerd. Mitsubishi heeft als optie een soort van onderbumperlip voor de voorkant geleverd, carisma's met zo'n lip, én in kleur zien er mooi uit (m'n opa heeft een paarse carisma, maar met een niet meegespoten bumperlip, staat opzich ook wel mooi).
Kwa rijden kan ik kort zijn, gewoon goed. Let wel op, bij sommige carisma's schakelt de bak wat hakerig (lastig in de 1 te zetten), maar dit is een vrij bekend (klein) probleem. Vlak onder de pook zit een soort van busje om zo'n schakelstang, deze slijt schuin af. Oplossing is simpel nieuw busje kopen, of het bestaande busje omdraaien zodat de andere kant goed afslijt :P wij hebben een nieuw busje erin gezet, de Mitsubishi dealer wist precies waar we het over hadden en had het busje op voorraad.
Ik kan het met Ares eens zijn, een carisma is vooral achterin vrij slap geveerd. Hij zakt snel naar beneden als je met veel man achterin zit. Ook voel je die kleine hoge bultdrempels echt goed achterin, de hele kont zakt dan door :P alleen zeeziek ervan wordne kan ik me niet voorstellen

Vaak bu'j te bang!

Pagina: 1