Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Scientific database

Pagina: 1
Acties:

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:30
Ik hoop dat ik het juiste subforum gekozen heb.

Wij willen op het werk op de R&D afdeling aan database aan gaan leggen van voltooide projecten en bijbehorende informatie. Wat deze database moet doen is het volgende:

Elk voltooid project krijgt een aantal keywords waarop gezocht kan worden. Bijvoorbeeld: Auteur, Jaar, Onderwerp etc. Tevens komt aan elk project een link te hangen naar een MSproject file waarin alle relevantie informatie te vinden zal zijn. Op dit moment houden we dit door middel van folders bij op een netwerkschijf, maar dit is nogal onoverzichtelijk.

Vervolgens willen we een webapplicatie maken die deze database aan kan spreken en daar zoekopdrachten op kan uitvoeren.

We zaten te denken aan een soort boom structuur:

Bijvoorbeeld: Type = groot, kleur = groen, smaak = aardbei etc, zodat je naarmate je aan het einde van de boom komt steeds minder opties overhoud.

Nu opperde iemand om dit gewoon allemaal in html te kloppen, maar volgens mij wordt het dan een chaos die niet bij te houden is.

Dus bij deze mijn vraag, hoe zouden jullie dit op een elegante doch simpele wijze oplossen. Gezien het neer gaat komen op ongeveer 10 projecten per jaar, is een duur pakket aanschaffen geen optie. Wel zouden we eventueel een stagiair ervoor kunnen regelen of iets dergelijks. Maar het mooiste zou het zijn indien we het zelf konden maken.

Ik heb zelf evenals collegas wel wat programmeer ervaring, maar dit is voornamelijk C++/labview/matlab achtige ervaring om berekeningen te versimpelen. Ik weet dan ook niets van database beheer af.

Enfin, ik hoop dat iemand mij de juiste weg op kan helpen.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

FireAge schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 15:34:Nu opperde iemand om dit gewoon allemaal in html te kloppen, maar volgens mij wordt het dan een chaos die niet bij te houden is.
Wat doet die op een R&D afdeling? 8)7

Je hoeft imho geen duur(alle door mij genoemde software is opensource = gratis) pakket aan te schaffen, volgens mij voldoet een simpele MySQL Database met PHP voldoende om hier een oplossing voor te bieden.. Laat iemand een kleine CMS schrijven, en dan hoeft echt niet moeilijk te zijn. En zet op een van de netwerk machines apache webserver.

Lijkt mij een goede oplossing of overzie ik hier iets?

[ Voor 4% gewijzigd door _Apache_ op 07-08-2007 15:40 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:35
Ehm, ik snap de link niet goed tussen jouw topicstart / probleem en de titel ....

Wat jij nodig hebt -volgens mij- is gewoon een willekeurig RDMBS waarin je een goed genormaliseerde DB creeërt voor jouw specifiek probleem.

https://fgheysels.github.io/

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Standaard Knowledgebase software volstaat hier vast.
Misschien is een wiki zelfs al genoeg?

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• dingstje
  • Laatst online: 02-01-2024
Geen idee in hoeverre je voorbeeld goed gekozen is, maar ik zou in dat geval geen boomstructuur gebruiken. Wat als je een smaak aardbeien hebt bij een type groot en een type klein en je wilt alle items met smaak aardbeien te weten komen?

Je moet goed onderscheiden wat precies in een boom moet en wat gewoon properties zijn van je objecten.

If you can't beat them, try harder

• FireAge
  • Laatst online: 08:30
Knowledgebase ziet er interessant uit. Voor de rest zal ik even afko's gaan opzoeken.

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:45

MicroWhale

The problem is choice

Je bedoelt een Document Management Systeem?

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• Ruben314
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-11 21:14
Wellicht is het helemaal niets, maar het zou ook zomaar de oplossing van je probleem kunnen zijn:

Freemind is een opensource programma waarmee je heel makkelijk boomstructuren kunt maken. Deze boomstructuren kunnen allerlij data bevatten, zoals bijvoorbeeld links en afbeeldingen. Het programma bied een goede invoer en beheer interface en kan exporteren naar onder andere HTML.

Je zou dit programma kunnen gebruiken voor het bijhouden en beheren van je dataset. En elke keer als je een nieuw project toegevoegd hebt de dataset kunnen exporteren naar een .html file.

link:http://freemind.sourceforge.net/wiki/index.php/Main_Page

• MisterBlue
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:17
Zie ook dit artikel met een checklist of je toepassing geschikt is voor een boomstructuur of gewoon taggen met keywords.
Zelf zou ik gaan voor een wiki waar ik documenten kan uploaden.
Pagina: 1