Toon posts:

HTPC - configuratie (rond 2000 euro)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.236 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben al een tijdje bezig met het samenstellen van een HTPC. Ik wil jullie graag mijn nieuwe configuratie laten beoordelen. Dit zijn mijn wensen:
- HTPC die ik in ieder geval niet volgend jaar al weer afgeschreven is.
- Ik wil in ieder geval een HTPC die kan opnemen van TV, genoegd harde schijf ruimte voor muziek en video.
- Een goede grafische kaart. Deze moet ook een moderne game aankunnen hoewel dat niet het belangrijkste is.
- HTPC moet stil zijn.
- Ik heb nog een 'oude' tv (geen flatscreen of zo). Dus de HTPC moet hier nog even op kunnen draaien.

Dit is wat ik bedacht heb:
Behuizing - 509 euro
Origen AE X15e zilver (incl. interne IR ontvanger)
Vind ik zelf een mooie kast, hoewel ik zelf nog niet helemaal overtuigd ben van een touch screen (je hoeft in ieder geval je TV niet altijd aan te hebben).
Processor - 118 euro
Intel Core 2 Duo E4400 2.0 Ghz 2MB Cache
Voor een HTPC ruim voldoende en kan eventueel ook nog wel een game aan.
Moedederbord - 120 euro
GA-965P-DS3P
7.1 analoog en S/PDIF digitaal geluidsuitgang. Verder eigenlijk geen idee.
Geheugen - 120 euro
4096 MB DDR2 RAM (2 x kit of 2)
Iets te veel voor een HTPC maar wat ruim zitten in geheugen is nooit slecht.
TV tuners - 199 euro + 2 X 89 euro
2 x Digital Everywhere DVB-C FloppyDTV, intern
2 X Alphacrypt CAM (voor DVB-C)
Is mij aangeraden ipv Hauppage.
Video - 130 euro
NVidia 8600GT stille videokaart, HDTV en HDCP-ready
Via component of DVI uitgang, Component, S-Video, VGA en DVI uitgang)
Goede en stille videokaart.
Opslagcapaciteit 40 euro + 120 euro
HDD1: 80 GB SATA (voor het besturingssysteem)
HDD2: 500GB SATA II Samsung (voor data)
Voorlopig voldoende en er is nog ruimte om een extra harde schijf erbij te prikken mocht het nodig zijn.
Optische media - 40 euro
Samsung SATA Dual Layer, Light Scribe, 18x Silent DVD brander
Voorlopig een 'normale' dvd brander. Op termijn wellicht bluray.
Voeding - 125 euro
Antec Phantom semi-fanless 500W PSU
Voldoende power en stil indien niet zwaar belast.
Bediening - 150 euro
Logitech DiNovo Edge
Geen aparte muis, maar geintegreerd op toetsenbord. Ziet er (voor mij) erg mooi uit.
Software - 150 euro
Microsoft Windows Vista Home premium NL
Ultimate lijkt me wat overdreven.

Totaalprijs ligt zo rond de 1880 euro (ik heb niet heel kritisch gezocht naar de laagste prijzen en ik bouw de HTPC niet zelf maar laat em compleet afleveren, dus de uiteindelijke prijs ligt nog iets hoger).

Graag jullie reacties!

Verwijderd

dit soort topics mogen toch niet meer?
maar goed het is een beetje geldverspiling ik heb een minstens zo'n goede htpc alleen de mijne koste maar €800.-
behuizing- er zijn zat mooie kasten te vinde voor minder
geheugen- 4 gig? wat wil je dermee doen 2 is meer dan genoeg
tv tuners- wa moet je der met zo veel??

• SOEPSTENGEL13
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-12-2025
Misschien is eeen HD 2400Pro een idee, HDMI met geluid en kan erg goed HD films decoderen! Misschin voor os een 36GB Raptor en een dempende behuizing?

[ Voor 25% gewijzigd door SOEPSTENGEL13 op 07-08-2007 18:56 ]

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:53

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 18:12:
dit soort topics mogen toch niet meer?
maar goed het is een beetje geldverspiling ik heb een minstens zo'n goede htpc alleen de mijne koste maar €800.-
behuizing- er zijn zat mooie kasten te vinde voor minder
geheugen- 4 gig? wat wil je dermee doen 2 is meer dan genoeg
tv tuners- wa moet je der met zo veel??
gelijk heb je: Wat is er nu anders in CSL?

en lees een paar topics hier over op got en google:
link
link
link

En eerlijk gezegd is je budget voor een htpc verschrikkelijk veel, zo iets zou ik voor een high end game pc gebruiken ofzo ;). Maar met de links die ik je heb gegeven kan je wel even verder

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Verwijderd

Ik heb net een HTPC samengesteld voor 875 euro inclusief een 110 euro Windows Desktop 7000 toetsenbord. Verander de kast (ik zou niet weten wat je met een touchscreen moet, en het lijkt me alleen maar iritant als je 2 schermen ziet bij een film/tv, HTPC en TV) en dan ben je er!

klik

trouwens, voor zo'n bedrag moet je er toch een blu-ray of hddvd drive in kunnen zetten :9 Zet die samen met de X15e en een voeding in mijn setup en je zit ook ongeveer aan de 2000E maar dan weet je in ieder geval dat je het goed gebruikt hebt! (lees geen overkill)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2007 11:02 ]

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 10:59:
Ik heb net een HTPC samengesteld voor 875 euro inclusief een 110 euro Windows Desktop 7000 toetsenbord. Verander de kast (ik zou niet weten wat je met een touchscreen moet, en het lijkt me alleen maar iritant als je 2 schermen ziet bij een film/tv, HTPC en TV) en dan ben je er!

klik

trouwens, voor zo'n bedrag moet je er toch een blu-ray of hddvd drive in kunnen zetten :9 Zet die samen met de X15e en een voeding in mijn setup en je zit ook ongeveer aan de 2000E maar dan weet je in ieder geval dat je het goed gebruikt hebt! (lees geen overkill)
Sluit ik me bij aan. Ik heb de bewuste behuizing in bezit gehad en ben redelijk snel weer overgestapt naar een HTPC behuizing met enkel een display. Het scherm van de x-15 stond in de praktijk eigenlijk alleen maar op zwart omdat het teveel de aandacht vroeg. Daarnaast zit je met een dual-screen setup wat in de praktijk ook de nodige problemen kan geven.
V.w.b. de bediening werkt een AB en toetsenbord eigenlijk een stuk prettiger dan een touch-screen.

Testing, one, two ...

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-01 13:02
Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 10:59:

klik

Hey Me Ton,

We zitten aardig in hetzelfde schuitje..
Ik heb zelf de 46w2000 van sony en ben uitgekomen op bijna dezelfde setup als jij.

Proc.
Twijfel ik nog over, de 3800+ van 35W, ik wacht op de be 2400 of neem toch een iets minder zuinige 5000+ EE om zeker te zijn van genoeg rekenkracht voor HD content.

Mobo
Ik ga nml voor de onboard 690G van een asus M2a-VM hdmi (na bios update geschikt voor 1080P)
Indien het tegenvalt kan ik altijd nog een extra videokaart erin zetten

Geheugen
idem ook 2GB

Kast
Antec fusion V2 zilver

HD
Samsung spinpoint 500GB

TV kaart
floppydtv voor gebruik met casema digi tv

Brander
nog geen idee als ie maar stil is

Software
Vista ultimate en bij problemen mijn vertrouwde XP mce 2005

Op de floppydtv na ben ik rond de 600 euro kwijt.

Mijn vraag is echter heb jij al ervaring met hdmi op de sony, heb het met mijn huidige media pc geprobeert en dat lukte niet (niet snel genoeg :) ) dus kijk nu via vga. Vga kan echter geen 1080P aan dus moet ik straks op hdmi overstappen!!!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Wat is er nu anders in CSL?

dit soort topics mogen dus niet meer

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.