Toon posts:

NTLDR missing?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
na het vervangen van mijn moederbord, krijg ik het volgend bericht: NTLDR missing druk ctrl +alt+ ... ik heb verschillende dingen geprobeerd: * windows CD er in, Kies hier de R van repair. Volg de stappen totdat je uiteindelijk in dos-prompt komt en daar kan je het probleem oplossen
Administrator wachtwoord is gewoon enter
?= je cdrom drive
- Copy ?:\386\ntldr c:\
- Copy ?:\386\ntdetect.com c:\
Hier kreeg ik het volgend bericht: toegang geweigerd.

Nu heb ik windows er nog een keer geinstalleerd op dezelfde partitie, nu kan ik kiezen uit 2 verschillende windows.. maar beide zijn hetzelfde als ik ze opstart. wat kan ik verder doen?

Mvrg.

Verwijderd

Je weet dat je bij een moederbord vervanging een verse windows install moet doen?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Met een nieuw moederbord moet je altijd Windows opnieuw installeren om het goed te laten lopen. Nieuw moederbord = andere chipset = herinstall.

Wat ik zou doen is de hele partitie formatteren en dan opnieuw Windows installeren. Het lijkt er op dat de bootschijf nu een zooitje is.

Verwijderd

Topicstarter
dat wist ik niet, en bedankt voor de info :)

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 14:26:
dat wist ik niet, en bedankt voor de info :)
Windows gaat gewoon helemaal over de zeik met een nieuw moederbord. Hij ziet allemaal nieuwe apparaten die er eerst nog niet waren. Alle oude drivers van het vorige moederbord kloppen niet meer.

Een videokaart of andere CPU is geen probleem maar een nieuw moederbord gaat vrijwel nooit werken. Dat is ook de reden dat Windows niet meer boot. Als Windows nog wel zou booten krijg je allemaal nieuwe apparaten te zien die niet werken.

Beste is gewoon ff booten van de Windows CD en dan de hele partitie formatteren voordat je Windows opnieuw installeerd.

[ Voor 9% gewijzigd door PilatuS op 07-08-2007 14:37 ]

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

PilatuS schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 14:36:
[...]

Windows gaat gewoon helemaal over de zeik met een nieuw moederbord. Hij ziet allemaal nieuwe apparaten die er eerst nog niet waren. Alle oude drivers van het vorige moederbord kloppen niet meer.

Een videokaart of andere CPU is geen probleem maar een nieuw moederbord gaat vrijwel nooit werken. Dat is ook de reden dat Windows niet meer boot. Als Windows nog wel zou booten krijg je allemaal nieuwe apparaten te zien die niet werken.

Beste is gewoon ff booten van de Windows CD en dan de hele partitie formatteren voordat je Windows opnieuw installeerd.
Onnodig, een repair install lost het ook op en je behoudt al je data en settings.
Niet zomaar wat roepen aub.
Het is zelfs vaak niet eens nodig om een repair te doen. Vaak kan Windows er prima tegen als je eerst een sysprep doet of handmatig al je apparaten weggooit.

BEn vorige week ook zonder problemen overgegaan van Nforce2 naar Via 880 chipset.
XP gaat alleen wel vaak over de zeik als je overstapt van IDE naar Sata.

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

PilatuS schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 14:36:
[...]

Zolang er dezelfde chipset op zit geeft het geen problemen, zo heb ik een tijdje terug m'n DFI bord vervangen voor een Asus bord, beide met een nForce4 chipset.

Vista startte gewoon op, hij was alleen even 5 tot 10 minuten druk met opnieuw detecteren van alle hardware. Na een herstart werkte het weer als vanouds :)

• PilatuS
  • Niet online
KillerAce_NL schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 14:51:
[...]

Onnodig, een repair install lost het ook op en je behoudt al je data en settings.
Niet zomaar wat roepen aub.
Het is zelfs vaak niet eens nodig om een repair te doen. Vaak kan Windows er prima tegen als je eerst een sysprep doet of handmatig al je apparaten weggooit.

BEn vorige week ook zonder problemen overgegaan van Nforce2 naar Via 880 chipset.
XP gaat alleen wel vaak over de zeik als je overstapt van IDE naar Sata.
Tuurlijk kan het soms wel goed gaan als je mazzel hebt. Ik heb het een aantal keer geprobeerd om goed te krijgen zonder herinstall maar het is mij niet gelukt. Als ik in Windows kom en er staan 25 onbekende apparaten dan wordt het toch moeilijk.

Mijn ervaring is dat het bijna of helemaal niet te doen is in vrijwel alle gevallen.

Met de zelfde chipset is de kans dat het lukt nog wel redelijk maar met een compleet ander moederbord gaat het in mijn ervaring niet werken.

Ik roep niet zomaar wat maar spreek uit mijn ervaring.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Met een repair install gaat het vrijwel altijd goed, tenzij je mass-storage controller compleet anders is en zolang je maar geen raid draait.
Ik heb dit beroepsmatig al zo vaak gedaan. Naar schatting lukt het me bij hooguit 10% niet.

B.t.w.
Vorige week meteen een praktijk test gedaan. Mijn pc gebenchmarked met een cleaninstall en gerepairde install (lang leve ghost! :-) ). Scheelde zo goed als niks qua performance in games en 3dmark.
Nu is dat wel een goed onderhouden en al lang draaiende XP.
Pagina: 1