Tering 3d crash

Pagina: 1
Acties:

• Machiel187
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-07 20:06

Machiel187

64bit Powah!

Topicstarter
Ja ik weet het utfs, maar daar kan ik niks vinden. Ik hen een Abit kt7a raid mobo en een asus v7700. Ik heb zoals ik heb gelezen eerst via 4in1 geinstalleerd en toen detonator drivers. En nog heb ik last van die tering 3d crash.......zijn er nog andere dingen waar het aan kan liggen zoja, wie weet er een oplossing?

Asus K8V Deluxe / AMD 3000+ 64bit / Kingston 2x256 pc3200 / Ati Radeon 9700 Pro / IIyama 19" A902MT Vision Master Pro 451 / Maxtor 40Gb & Western Digital 80Gb / Lite-On 16x10x32 / SBLive 1024

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 20:02

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Een MSI mobo komen, maar daar ligt het niet aan, gewoon ff drivers die je bij die videoplank hebt gekregen installen en kijken of dat wel werkt, dan valt er minder te tweaken, maar liever een werkende ongetweakte kaart dan een getweakte kapotte

Specs

Verwijderd

Je bent ongeveer de 100e persoon met dit probleem (inclusief mijzelf :(). Er zijn juist vandaag nieuwe 4in1 drivers gereleased (zie de meuktracker), die zou je eens kunnen proberen. Verder is er bij Microsoft een VIA AGP hotfix te downloaden (zie nogmaals de meuktracker), en op www.amdzone.com staat ook nog wat spul.

Inderdaad moet je EERST de 4in1 drivers installeren, daarna pas de Detonators. Zorgen dat je een goede, stabiele (voor jouw videokaart! dat wil nl. nog wel eens verschillen) versie van de detonators hebt wil ook nog wel eens helpen.

Her en der hier op GoT, en in de Meuktracker staan verder ook nog wat tips qua BIOS instellingen die ik ff niet uit m'n hoofd weet die je zou kunnen proberen om het wat stabieler te maken...

Succes!

• Machiel187
  • Laatst online: 05-07 20:06

Machiel187

64bit Powah!

Topicstarter
Op zaterdag 10 februari 2001 00:58 schreef Blade het volgende:
Je bent ongeveer de 100e persoon met dit probleem (inclusief mijzelf :(). Er zijn juist vandaag nieuwe 4in1 drivers gereleased (zie de meuktracker), die zou je eens kunnen proberen. Verder is er bij Microsoft een VIA AGP hotfix te downloaden (zie nogmaals de meuktracker), en op www.amdzone.com staat ook nog wat spul.

Inderdaad moet je EERST de 4in1 drivers installeren, daarna pas de Detonators. Zorgen dat je een goede, stabiele (voor jouw videokaart! dat wil nl. nog wel eens verschillen) versie van de detonators hebt wil ook nog wel eens helpen.

Her en der hier op GoT, en in de Meuktracker staan verder ook nog wat tips qua BIOS instellingen die ik ff niet uit m'n hoofd weet die je zou kunnen proberen om het wat stabieler te maken...

Succes!
Zijn dat toevallig de 4.28(beta) ik heb nu nog de 4.24 ofzo :?

Asus K8V Deluxe / AMD 3000+ 64bit / Kingston 2x256 pc3200 / Ati Radeon 9700 Pro / IIyama 19" A902MT Vision Master Pro 451 / Maxtor 40Gb & Western Digital 80Gb / Lite-On 16x10x32 / SBLive 1024

Verwijderd

hehe dat je ook machiel187 heet
rofltje gewoon :]]

• F0kke
  • Laatst online: 02-07-2025
Ik haal heel vreemd met de bijgeleverde drivers voor mijn 3dkaart betere benchmarks als met de nvidia detonator. Alleen een beetje jammer dat ik met de gewone drivers mijn kaartje niet kan oc'en

Verwijderd

ik sluit me aan bij Blade z'n groepje en kan melden dat die nieuwe via 4in1 helemaal niets oplossen.

• ElemenTAL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-07-2025

ElemenTAL

Tweaking the elements

Het kan ook aan brak geheugen liggen. Op de een of andere manier als ik me geheugen op 133 MHz zet, dan crash half-life en als ik het op 100 MHz zet dan doet ie het niet.

Nuff Said

Verwijderd

Mwah, lijkt me onwaarschijnlijk, als het geheugen niet goed was zou je ook onder je OS/appz crashes of blue screens krijgen, maar het hangt (iig bij de meesten) echt alleen maar tijdens games... En ik heb het probleem ook, maar Dane-Elec is toch echt geen slecht geheugen...

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ehm... doedz....

Hebben jullie ook de AMD-patch gedraaid?
zie ook http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/124017

Verwijderd

jah
AMD patches
MS Patches
VIA Patches

allemaal :(

Ook die patch waarvan ze op de KT7faq zeggen dat ie de crashes oplost, nou NEE hoor, die lost het ook niet op.

Verwijderd

o.k. ik heb ook een abit kt7 raid en die deed t prima zolang ik mijn oude pci banshee gebruikte(geld was op) sinds ik een agp kaart (leadtech winfast mx400) erin heb heb ik t zelfde probleem.Zet ik de pci kaart erin is t weer o.k.T is een warmteprobleem. als je je kast tot onder 22o koelt. kun je gamen.ik heb al van alles geprobeerd en ik denk dat 't de northbridge is-ze hebben daar niet voor nix actieve koeling opgezet. ik heb t radiatortje er al afgehaald en dat maakte nauwelijks contact.(zat stof tussen!)alleen met die plastic afstandhouders blijft ie loszitten dus ik ga wat anders verzinnen.voor de duidelijkheid: ik heb:bios geflashd,nieuwste via drivers, alle(!)agp settings geprobeerdwin 98se en win me geprobeerd,verschillende nvidia drivers geprobeerd, alle kaarten eruit behalve sound en video maakte ook niet uit, cdrom+floppy eraf ook nix. t enige wat zichtbaar resultaat heeft is:kast open en tafelventilator erop. als ik t werkend krijg horen jullie t en een goed idee is altijd welkom.....
Pagina: 1