Ik weet dat er eerder topics zijn geweest over een relatie/concurrentie beding maar een antwoord op mijn vraag heb ik niet kunnen vinden.
Wegens omstandigheden ben ik met mijn huidige werkgever in onderhandeling over een nieuw contract.
Nu staat daar plots een relatiebeding in. In mijn oude contract stond hier slechts één regel over, zoiets als:
Wegens omstandigheden ben ik met mijn huidige werkgever in onderhandeling over een nieuw contract.
Nu staat daar plots een relatiebeding in. In mijn oude contract stond hier slechts één regel over, zoiets als:
In mijn nieuwe contract staat echter het volgende:Acquisitie van klanten en relaties is niet toegestaan.
Nu vind ik een relatiebeding niet meer dan normaal in een contract. Echter vind ik de laatste alinea een beetje vreemd. In principe zou mijn werkgever in een dergelijke lijst ieder willekeurig bedrijf kunnen zetten. Ik vraag mij ook af of dit juridisch gezien kan?1. Behoudens schriftelijke toestemming van de werkgever is het de werknemer binnen een tijdvak van 12 maanden na beëindiging van deze arbeidsovereenkomst verboden concurrerende zakelijke contacten te onderhouden en/of werkzaamheden te verrichten, al dan niet onder eigen naam of onder naam van derden, hetzij om niet, hetzij tegen vergoeding, in opdracht van en/of in dienst van en/of ten behoeve van klanten/relaties van de werkgever, ook al verbreken de klanten/relaties de relatie.
Aan het eind van het dienstverband wordt door de werkgever een lijst opgesteld met daarin de klanten/relaties waarmee de werknemer geen zakelijke contacten mag onderhouden dan wel werkzaamheden voor mag verrichten in de 12 maanden volgend op de beëindiging van het dienstverband.
Advanced sheep-counting strategies