Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[SQL 2005 / SSIS] Problemen met SSIS Job

Pagina: 1
Acties:

• Acid__Burn
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-11 18:08
Ik heb m.b.v. Visual Studio 2005 een SSIS package gemaakt (deze werkt perfect overigens). Deze wil ik 1x per 2 uur laten draaien. Dit kan m.b.v. een job.

Alleen de Job wil niet draaien. Ik heb al van alles geprobeerd
(http://forums.microsoft.c...px?PostID=231863&SiteID=1
en
http://support.microsoft.com/kb/918760) maar het werkt gewoon niet...

Ik krijg de meest uiteenlopende errors:

- Executed as user: [...]. The package execution failed. The step failed.
- Executed as user: [...]. The process could not be created for step 1 of job 0x1B0AC8FD39D68147B00EBF5BC7FCB0B6 (reason: The system cannot find the file specified). The step failed.

Als ik het via CMD probeer (dtexec /DTS "\MSDB\[Folder_Name]\Test_Full_Package" /SERVER SMHSQL02 /MAXCONCURRENT " -1 " /CHECKPOINTING OFF /REPORTING V) werkt het wel.

Heeft iemand tips om dit op te lossen?

[edit]:
Ik heb ook al iets geprobeerd te veranderen met Protection Level (zelfs uit werkt het niet). Waarom? Zie links ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Acid__Burn op 07-08-2007 13:45 ]

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Het lijkt mij dat de gebruiker waaronder de SQL Server Agent draait geen rechten heeft op een bestand (dat wordt geïmporteerd?).

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Acid__Burn
P_de_B schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 13:47:
Het lijkt mij dat de gebruiker waaronder de SQL Server Agent draait geen rechten heeft op een bestand (dat wordt geïmporteerd?).
Heb ik geprobeerd. Als ik ga kijken bij effectieve rechten (voor de mensen die bekend zijn met Server 2K3), en hij mag alles in die map. Dat is dus het probleem niet...

• P_de_B
  • Niet online
Sorry dat ik doorvraag, maar weet je 100% zeker dat de gebruiker die staat bij Executed as User[..] voldoende rechten heeft? De foutmelding is op zich duidelijk, hij kan een bestand niet vinden,

Hoe geef je de locatie van het bestand op? Via een unc pad, of via een netwerkmapping?

• Acid__Burn
Jep. Username == mine :D

Ik heb geprobeerd naar de server te schrijven als C:[DIR], en als \[ServerName][DIR]. Beide werkt niet... helaas... :(

• P_de_B
  • Niet online
Staat het te importeren bestand lokaal op de SQL machine?

• Acid__Burn
Nope. Die staat op een fileserver. Maar als ik onder mijn user de SSIS Package uitvoer, werkt het wel super. Dus ligt echt aan de communicatie tussen de Job en de SSIS Package. Het lijkt bijna wel een bug in 2005...

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:05
Ik kan je niet zo direct helpen met je probleem zelf, maar sommige mensen hebben nogal een hekel aan SSIS.
Er bestaat zelfs een wiki over.

Misschien vind je er toch iets in dat je op weg kan helpen.

https://fgheysels.github.io/

• Acid__Burn
whoami schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 14:05:
(...) sommige mensen hebben nogal een hekel aan SSIS.
Er bestaat zelfs een wiki over.
Haha, bedankt voor de links. Allemaal "I hate SSIS because..." sites. _/-\o_

Ben zelf ook niet zo'n fan van SSIS, geef mij de oude DTS maar. Ben nu langer bezig dan voorheen met een X-aantal DTS-en. Maar goed, eens zal je over moeten. En helaas blijkt die tijd nu gekomen... 8)7
Pagina: 1