Salarissen UK ten opzichte van NL

Pagina: 1
Acties:
  • 22.270 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187781

Topicstarter
Ik vroeg mij af of iemand weet hoe je de salarissen in de UK moet zien in vergelijking met de salarissen hier. Als ik hier 30K in euro's verdien, wat is dan een vergelijkbaar salaris in de UK?
Ik weet dat de pond meer waar waard is dan de euro, maar het leven in de UK is natuurlijk ook duurder (loonbelasting is daarentegen weer veel minder volgens mij?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Ligt er helemaal aan waar je woont. Deze site kan je misschien helpen aan salaris vergelijkingen en hier is wat informatie over Income Tax. Vergeet niet de National Insurence/pensioen er nog vanaf te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:47
Heb zelf een jaar of 2 in de UK gewoond, en vond zelf dat je het Pond uitgeeft alsof het een Euro is. En dat was nog niet eens in een dure omgeving als Londen. Wel leuk met vakanties naar Nederland though :)

Mijn Firewizzie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3625

Ik heb zelf 5 jaar in Engeland gewoond, en ben pas net weer terug uit Engeland. 1 Ding dat je niet moet vergeten, is dat er in Engeland geen vakantiegeld wordt betaald. De belasting is dan wel een stuk lager, maar je hebt geen hypotheekrente aftrek zoals in Nederland. Je kan qua salaris wel heel erg snel groeien in Engeland. Ik ben destijds 5 jaar geleden met 28500 begonnen en vertrok met een pakket (inclusief auto vergoeding) van 49500.

Als starter in de IT, met 1 of 2 jaar ervaring zal je ongeveer tussen de 22k en 28k verdienen. In London zal dit wel iets hoger liggen (zo'n 10-20%), maar dat heb je ook wel weer nodig voor je levensonderhoud.

Belasting is lager zoals hierboven. Tot 2200 10%, dan tot 31000 22% en daarboven 40%. Ik hield bijvoorbeel van mijn jaarsalaris van 49500 (wat net iets meer is als 4000 per maand) 2900 per maand netto over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

yup, vind het lastig vergelijken doordat het systeem zo anders is. Op het moment denk ik dat ik hier relatief gezien niet meer verdien dan dat ik in Nederland zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Verschilt, kennis van een vriendje van me verdient 60k+ (in pond) als junior investment banker, maar daar staat tegenover dat zelfs een klein kamertje in het centrum al snel het viervoudige kost van de huur hier.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik zit nu net een anderhalve maand in de UK, en had net mijn eerste paycheck. In NL zat ik op ongeveer 2600 euro netto per maand, in de UK kom ik op 2700 pond per maand (wetenschapper). Maar het leven is duurder, en verzekeringen en sociale zekerheid zijn een stuk minder.

Vakantiegeld heb ik inderdaad nooit wat over gehoord, dus dat zal wel niet. Ach, ik kan er goed van leven en het is een leuk land ;)

Aangaande huur: ik woon in een stad ter grootte van Utrecht, en in een van de betere buitenwijken. Ik betaal omgerekend ongeveer 1000 euro kale huur voor een drieslaapkamer woning met tuin en garage. Wel zijn de gemeentebelastingen erg hoog.

[ Voor 23% gewijzigd door gambieter op 10-08-2007 23:01 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

waar woon je dan? ik woon redelijk dicht bij london en betaal omgerekend iets meer dan 1100 euro kale huur voor een kleine 2 kamer woning met kleine tuin :) zit op 2000 pond per maand als junior qs, maar daarbij worden mijn reiskosten volledig betaald en betalen ze mijn studie (8000 pond over 2 jaar :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

lex schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 01:42:
waar woon je dan? ik woon redelijk dicht bij london en betaal omgerekend iets meer dan 1100 euro kale huur voor een kleine 2 kamer woning met kleine tuin :) zit op 2000 pond per maand als junior qs, maar daarbij worden mijn reiskosten volledig betaald en betalen ze mijn studie (8000 pond over 2 jaar :) )
Ik woon in Norwich, Norfolk. Je kunt hier wel duurder wonen, maar het is bij lange na niet zo duur als in London en omgeving. Dat komt omdat er geen snelwegen richting Norwich gaan ;) . Wij krijgen echter geen London Allowance.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-06 20:08
Academisch opgeleide starter bij Nederlandse grote bank: 2500 bruto per maand, plus jaarlijks bonus tot zo'n 20 procent
Academisch opgeleide starter bij Britse grote bank (werklocatie London): 3000 pond bruto per maand, plus jaarlijk bonus tot zo'n 100 procent

Eerste groep groter dan tweede (waar n=1).

Lijkt mij dat dat een kleine indicatie kan zijn van de beloning bij een gelijke uitgangssituatie. De bonus maakt het leven daar 'mooi', dus die kun je buiten beschouwing laten. De opmerking hierboven dat je de pond als een euro uitgeeft lijkt me dus correct, voor London moet je je bedrag dus eigenlijk nog zo'n 20 procent verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-06 00:33
Klinkt heel stom, maar vergelijk de prijs van een Big Mac in the UK met die in Nederland. Meen het serieus. Dat is vaak een goede indicatie om op te rekenen voor dingen als levensonderhoud. Behuizing en dergelijken is wel iets anders, maar voor je eten, drinken, kleding en andere dagelijkse dingen. Prima...

Ook erg handig als je ergens op vakantie gaat.. want waar zit de mac nou niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

The - DDD schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 09:19:
Klinkt heel stom, maar vergelijk de prijs van een Big Mac in the UK met die in Nederland. Meen het serieus.
[..]
Zo stom klinkt dat niet hoor..

Dat noemen ze nu de Big Mac Index

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:52
Big Mac index

Britain: 3,90 USD
Euro area: 3,82 USD

8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Cobb op 11-08-2007 16:38 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210014

*knip*

[ Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 210014 op 28-01-2010 19:13 ]

Pagina: 1