Warmte onwikkeling onkyo TX-SR805

Pagina: 1
Acties:
  • 1.419 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• AleSyS
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-04-2021
Ik ben de trotse bezitter van de onkyo TX-SR805 en druk bezig om alles weer aan te sluiten. Nu valt het mij op de Onkyo redelijk tot aardig warm wordt aan de bovenkant. Nu was ik van plan om de mijn panasonic BD-P10 blu ray speler op mijn versterker te plaatsen. Optisch mooi om naar te kijken.

Loop ik nu het risico dat mij receiver zijn warmte niet goed kwijt kan en mijn pana dan ook te warm wordt.

Hoe sluiten jullie je hifi spullen aan

Mijn spullen komen overigens in een hifi kast te staan

Verwijderd

De 805 en 875/905 worden inderdaad erg warm, daarover las ik al op het AVSforum. Ik zou zorgen dat je goed veel ruimte rondom dit apparaat houdt, zowel boven als links en rechts. De overige apparatuur dus op een plank eronder (warmste component boven).

Zie ook dit stuk op het avsforum: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=857502

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-02 18:15
zowieso met zware versterkers, genoeg ruimte vrijlaten.
je krijgt altijd warmte ontwikkeling!
kijk maar eens in het boekje van je versterker ;-)
zal wel iets staan, over ruimte rondom je versterker laten...

bevalt je onkyo trouwens?

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:59

DJ Vincento

1422055

ligt er maar aan of er fatsoenlijke voeten onder je blue-ray speler zitten. Tussen mijn versterker en cd-speler zit nog 1,5 cm ruimte omdat marantz er degelijke voeten onder heeft gezet, aan de zijkanten staat mijn versterker volledig vrij. Maar een versterker kan toch tegen warm worden? En de versterker moet toch altijd onder? Zwaarste component onder, zo heb ik dat geleerd. En om warmte hoef je je geen zorgen te maken, want het is toch allemaal bedoeld om te stapelen?

Iemand die een Onkyo versterker niet goed vind moet ik nog meemaken. Want die zijn gewoon goed. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door DJ Vincento op 07-08-2007 18:03 ]

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

DJ Vincento schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 18:01:
ligt er maar aan of er fatsoenlijke voeten onder je blue-ray speler zitten. Tussen mijn versterker en cd-speler zit nog 1,5 cm ruimte omdat marantz er degelijke voeten onder heeft gezet, aan de zijkanten staat mijn versterker volledig vrij. Maar een versterker kan toch tegen warm worden? En de versterker moet toch altijd onder? Zwaarste component onder, zo heb ik dat geleerd. En om warmte hoef je je geen zorgen te maken, want het is toch allemaal bedoeld om te stapelen?

Iemand die een Onkyo versterker niet goed vind moet ik nog meemaken. Want die zijn gewoon goed. ;)
Die dingen zijn zeker niet bedoeld om te stapelen. Tuurlijk, in elke handleiding van elk apparaat staat dat je x cm ruimte aan de voorkant, achterkant, zijkant, onderkant, binnenkant over moet laten, maar bij een stevige receiver zou ik de bovenkant toch echt vrij laten. Warmte stijgt op en dat wil je niet blokkeren als het (zoals bij een degelijke versterker/receiver) om een behoorlijke warmte gaat,

De Bluray-speler zal er hoogst waarschijnlijk wel tegen kunnen, maar het kan ook mis gaan. Of je versterker/receiver springt na een tijdje in de hittebeveiliging.

Life is not about specs, it is about joy!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:32
Als je blu-rayspeler stevig in elkaar zit kan je die misschien onder de receiver zetten, maar andersom zou ik niet doen. Je loopt anders het risico dat een van de twee componenten het op den duur begeeft.

Verwijderd

PHiXioN schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 21:15:
Als je blu-rayspeler stevig in elkaar zit kan je die misschien onder de receiver zetten
[...]
Zou het niet doen; De 805 weegt ongeveer evenveel als de 875 ... en die weegt 23,3 kilogram :o

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2007 21:48 ]

• h00ligan83
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-04-2021
28.5 kilo zelfs. Heb de receiver vorige week aangeschaft ter vervanging van mijn onkyo 803 en heb 20 minuten met de doos richting de auto moeten sjouwen.... ik kan je vertellen dat ik goed spierpijn had de volgende dag :)

Ben zelf goed te spreken over de receiver. Hij klinkt wat rustig t.o.v. de 803 die ik had.

Wat betreft de warmte, hij wordt inderdaad nogal warm. Heb hem zelf in open meubel staan met een cheapo dvd speler van de blokker er op en dit werkt tot nu toe prima.

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:46
Dus hij wordt warm als je hem gewoon aanzet zonder dat ie eerst 30 minuuten 120W door alle 7 kanalen geeft ?
Hmm, lijkt me eigenlijk een slecht ontwerp, het kan toch niet zijn dat het ding "idle" gewoon al heet loopt...
Ik ga ook de 875 bestellen, maar het verhaal van dat warm worden...

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:32
jvanhambelgium schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 19:51:
Dus hij wordt warm als je hem gewoon aanzet zonder dat ie eerst 30 minuuten 120W door alle 7 kanalen geeft ?
Hmm, lijkt me eigenlijk een slecht ontwerp, het kan toch niet zijn dat het ding "idle" gewoon al heet loopt...
Ik ga ook de 875 bestellen, maar het verhaal van dat warm worden...
Tefal anti-aanbaklaag erop en je kan meteen tosti's maken tijdens het luisteren. 8)7

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:07
Het hangt er ook vanaf wat je aan hebt staan. Volgens mij scheelt het als je HDMI Output op off zet als je alleen muziek luistert. Maar ik kan inderdaad bevestigen dat het warm wordt. Hij werd bleef bij mij ook warm toen hij in standby stond maar dat kwam omdat zone2 aanstond. Let daar dus ook op.

Ik zou er persoonlijk niks boven op zetten, maar dat hangt ook van je ruimte af.
Pagina: 1