Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bestelde telefoon blijkt niet simlock-vrij te zijn

Pagina: 1
Acties:
  • 85 views sinds 30-01-2008

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:26
Je ziet een leuke deal bij vodafone's online shop voor een N95. Nummerbehoud, dus het contract gaat over 3 maanden pas in. Je zou zeggen, niks aan het handje.
Arriveert vanochtend de telefoon (waar je praktisch al een dag voor moet vrij houden), blijkt het ding ge simlockt te zijn. En dat terwijl ik juist een nieuwe telefoon wilde omdat m'n oude kuren had.
Nergens staat dit op de site vermeldt. Als ik bel zeggen ze dat ik kan laten unlocken voor ongeveer 100 euro, of ze kunnen de hele deal terugdraaien. Wat ik me ook afvraag, want normaal is dat altijd groot gezeik met contracten. Een andere telefoon bij Vodafone is ook geen optie, want ondanks dat er op de site staat dat er op "sommige toestellen" een simlock zit. Was het volgens de dame aan de telefoon op vrijwel alle nieuwe toestellen...

Wat moet en kan ik hier nou mee?
Ben ik de enige die dit als oplichting ziet?

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

http://www.vodafone.nl/pr...vice/veelgestelde_vragen/?

1. Toestel en Sim
2. SIM-Lock
3. Op welke toestellen van Vodafone zit SIM-lock

We zetten standaard een SIM-lock op toestellen in een Vodafone Prepaidpakket, op Vodafone live! -toestellen, en op UMTS-toestellen in een Vodafone live! of UMTS-pakket (abonnement en Prepaid).

Staat het gewoon letterlijk

[ Voor 66% gewijzigd door Falcon op 07-08-2007 12:07 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:26
Ik heb geen "Vodafone live!", ik heb een normaal abbonement?

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Je had er ook wel een beetje vanuit kunnen gaan.. ook als je een telefoon rechtstreeks bij bijv. Hi/Orange/Telfort/T-mobile etc. haalt dan zit er sowieso een simlock op.

Dan heb je een aantal opties.

1. Alles terugsturen
2. Unlocken
3. 3 maanden wachten totdat je ermee kan bellen.

Je kunt beter een nieuw abonnement aanvragen bij een shop die verschillende providers aanbiedt.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:41
Als je het online hebt gedaan heb je altijd nog die 8 dagen terugstuur termijn waarop je je kan beroepen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

De N95 is een UMTS-telefoon en zit dus in een UMTS-pakket. Daarmee zit er dus ook een SIMlock op. Ze zetten het netjes op de site, dus oplichting is een wel erg zware term (alhoewel ik mij voor kan stellen dat je er overheen leest).

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Karp schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 12:02:
Ben ik de enige die dit als oplichting ziet?
Jij leest niet goed en gaat meteen met oplichting smijten :/

Echt, hoe snel mensen dat tegenwoordig al niet roepen is niet normaal meer. Logisch toch dat als je een toestel bij een provider besteld dat er een SIM lock op zit? Dat is toch geen rocket-science?
Arriveert vanochtend de telefoon (waar je praktisch al een dag voor moet vrij houden), blijkt het ding ge simlockt te zijn. En dat terwijl ik juist een nieuwe telefoon wilde omdat m'n oude kuren had.
Je hebt neem ik aan een vodafone abo, dus kan je er gebruik van maken, dus ik zie dit probleem niet? :?

[ Voor 27% gewijzigd door Gunner op 07-08-2007 13:00 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Erg jammer dat het toestel gesimlocked is maar de fout ligt niet bij Vodafone. Je had het kunnen weten en als je het niet wist en je wilde het zeker weten had je het van te voren na kunnen vragen.
De oplossingen zijn hierboven omschreven, verder kunnen wij hier ook niets voor je betekenen. Gewoon bad-luck
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.