Toon posts:

[Power Mac G4] Start niet op, DVD slikt ie niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier een g4 800mhz powermac staan van een kennis, die niet meer opstart.
Bij 't opstarten krijg je een folder te zien met die twee mac gezichtjes en een vraagteken (dat flikkert), nu probeer ik met een retail dvd van Tiger 'm weer aan de praat te krijgen, evt. opnieuw installeren, maar wat ik ook probeer, hij slikt 'm niet. Tijdens het herstarten druk ik de c toets in, hij laadt wat in, maar vervolgens gaat de tray weer naar buiten...

Enig idee hoe dit op te lossen, of is het een hardwarematig probleem?

Alvast bedankt!

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Mmm... knipperend vraagtekentje houdt in dat ie geen opstartbaar systeem herkent op de schijf.

Ik dacht dat een Tiger DVD zou moeten laden op een G4 800Mhz. Is de originele systeem-CD kwijt?

Je kunt ook proberen of een Linux CD werkt (Ubuntu PPC cd), dan kun je de hardware checken en de HD mounten.

Wat misschien makkelijker is: andere Mac erbij halen, en je G4 starten als Firewire schijf (met T ingedrukt), en dan vanaf de andere Mac een nieuw systeem installeren.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 'm aan de praat gekregen met diskwarrior, maar wil alsnog tiger erop zetten (zit nu os9 op), tiger staat op een dvd-rw (don't worry ik heb de origineel ook, alleen niet hier), maar als ik die erin stop, pakt ie 'm niet, volgens mij kunnen die oudere macs dat formaat niet aan, kan dat kloppen? In de systeeminfo staat dat het een cd-rw drive is, maar meer specs kan ik niet vinden...

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Het is idd best mogelijk dat er alleen een cd-rw drive in zit, en geen dvd drive. Dan kom je inderdaad niet ver met een dvd-rw :P

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Topicstarter
het is inderdaad een cd-rw drive...mooie k*t dus...
ik heb nog een oude nec1300a brander/dvdspeler thuis liggen, is dat mogelijk om erin te bouwen, bij de specificaties staat dat het alleen op windows werkt, maar dat hoeft toch niet perse? Hij's vrij groot, weet ook niet of dat gaat passen op een g4 powermac quicksilver..

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Je kunt het allicht proberen. Er zit gewoon een standaard IDE cd-rom drive in een PowerMac G4 Quicksilver.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1